וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התדרדרות במצבו: ג'ונסון החולה בקורונה הועבר לטיפול נמרץ

ראש ממשלת בריטניה שאושפז אתמול בבית החולים הועבר למחלקה לטיפול נמרץ. שר החוץ דומיניק ראאב ימלא את מקומו. לפי דיווחים בכלי תקשורת בבריטניה, ג'ונסון קיבל סיוע נשימתי, אך הוא נמצא בהכרה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שחלה בקורונה, הועבר אמש (שני) למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים בלונדון, לאחר שמצבו התדרדר במרכז הרפואי אליו פונה אמש - כך מסרה לשכתו של ג'ונסון. לפי דיווחים בכלי תקשורת בבריטניה, ג'ונסון קיבל סיוע נשימתי, אך הוא נמצא בהכרה.

"במהלך היום אחר הצהריים הורע מצבו של ראש הממשלה, ובעצת הצוות הרפואי שלו הועבר ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. ראש הממשלה ביקש משר החוץ, דומיניק ראב, להחליפו בעת הצורך", נכתב בהודעת הלשכה.

ג'ונסון אובחן כחולה בנגיף לפני עשרה ימים ופונה אתמול לבית החולים לצורך בדיקות כ"אמצעי זהירות". מנהיג המפלגה השמרנית, שהתבודד ברחוב דאונינג לאחר שנבדק ונמצא חיובי לנגיף, סבל מחום גבוהה כחלק מהתסמינים. עד הערב, למרות שאושפז, הוא המשיך להיות אחראי על ממשלת בריטניה. גם ארוסתו ההרה בת ה-32, קארי סיימונדס, פיתחה תסמינים, אולם היא אמרה ביום שבת כי היא חשה טוב יותר.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בסיור במעבדה ליד בדפורד, 6 במרץ 2020. רויטרס
מצבו מתדרדר. ג'ונסון בסיור במעבדת קורונה/רויטרס

לאחר שסמכויותיו של ג'ונסון הוטלו על ראב, שר החוץ הבריטי מסר כי הממשלה תמשיך בהתנהלותה הסדירה. ראאב אמר כי "ראש הממשלה נמצא בידיים טובות", והוסיף כי "הממשלה תמשיך להתמקד בקידום תוכניותיו של ג'ונסון, הנוגעות לאתגר של הבסת נגיף הקורונה במדינה".

גורמי בריאות בממלכה הודיעו היום כי 439 חולי קורונה מתו ביממה אחרונה באי הבריטי. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף בבריטניה ל-5,373. המספר הכללי של חולי הקורונה בממלכה עלה ל-51,608 בני אדם.

הידיעה על אשפוזו של ג'ונסון הגיעה אתמול לאחר שהמלכה אליזבת העבירה מסר לציבור הבריטי, שבו אמרה כי הם יתגברו על התפרצות נגיף הקורונה אם יישארו נחושים. ג'ונסון בן ה-55 הפך בסוף מרץ למנהיג הראשון של מעצמה מרכזית שהודיע כי הוא נדבק בנגיף. הוא נכנס לבידוד ואמר ביום שישי האחרון שהוא נשאר שם משום שעדיין יש לו חום גבוה.

מארמון בקינגהאם נמסר כי המלכה עודכנה על פינוי ג'ונסון לבית החולים, אך לא נמסרו פרטים נוספים. קיר סטארמר, המנהיג החדש של מפלגת הלייבור באופוזיציה, איחל לראש הממשלה החלמה מהירה.

עוד בוואלה!

בריטניה: רה"מ ג'ונסון החולה בקורונה פונה לבדיקות בבית החולים

לכתבה המלאה
שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב במהלך תדרוך בנושא נגיף הקורונה 6 באפריל 2020. רויטרס
ימלא את מקומו של ראש הממשלה. שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב/רויטרס

מנהיגים ברחבי העולם איחלו לו החלמה מהירה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי כל אזרחי ארצות הברית מתפללים למען החלמתו. "הוא באמת משהו מיוחד - חזק, נחוש, לא מוותר", אמר טראמפ במהלך תדרוך לעיתונאים. הוא הוסיף כי הוא ביקש משתי חברות תרופות המפתחות טיפולים פוטנציאליים למחלה להיות בקשר עם ממשלת בריטניה ולהציע לה את שירותיהן.

"אנחנו בקשר עם כל הרופאים של בוריס ואנחנו ממתינים לראות מה קורה", אמר טראמפ. "אבל הם מוכנים ללכת". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון איחלו לג'ונסון, שאינו מעשן, החלמה מהירה.

לאחרונה אמר ראש ממשלת בריטניה, שנכנס לתפקידו ביולי האחרון, כי הוא רוצה להוריד ממשקלו. הוא נהג לשחק טניס, וכשהיה ראש עיריית לונדון היה רוכב על אופניים ברחבי הבירה. מומחים סבורים כי יש קשר בין משקל עודף לבין הסיכוי לחלות קשה מהווירוס.

מומחי רפואה העריכו כי הבדיקות הסבירות ביותר לאדם בגיל של ג'ונסון עם תסמיני קורונה לאחר עשרה ימים הן הערכת רמות החמצן שלו ובדיקת אלקטרוקרדיוגרמה בלב. "הרופאים יעקבו אחר סימנים חיוניים חשובים כמו חמצן", אמר ד"ר רופרט ביל מנהל קבוצה של ביולוגים במעבדה לזיהומים במכון פרנסיס קריק. "הוא יעבור גם בדיקות דם כדי לראות איך נראית התגובה החיסונית לנגיף, ולהעריך את תפקודי הכבד והכליות". בדיקות נוספות יכולות לכלול בדיקת CT של החזה כדי לקבל תמונה מדויקת של הריאות.

בית החולים סט. תומאס בלונדון, שאליו פונה ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. 6 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
בית החולים סנט תומאס בלונדון, אליו פונה ראש ממשלת בריטניה/רויטרס, רויטרס

ג'ונסון, הפנים של קמפיין הברקזיט, זכה בניצחון בחירות מהדהד בחודש דצמבר האחרון לפני שהוביל את בריטניה לפרישה מהאיחוד האירופי ב-31 בינואר. עם זאת, הוא התמודד עם ביקורת רבה בבריטניה על כך שאישר בתחילת משבר הקורונה תגובה מינורית ביותר, ביחס למנהיגים אחרים באירופה, כשהצהיר שהוא ממשיך ללחוץ ידיים למרות ההמלצות הרפואיות לשמור מרחק.

הוא שינה את המדיניות שלו לאחר שתחזיות מדעיות הראו שעד כרבע מיליון בני אדם יוכלו למות מהנגיף, ובשבועות האחרונים הווירוס חדר לממשלת בריטניה עצמה, אחרי שגם שר הבריאות מט הנקוק נדבק.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully