וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון אובחן כחולה בקורונה: "אמשיך להוביל את בריטניה במאבק מול הנגיף"

רויטרס וטל שלו

27.3.2020 / 16:05

ראש הממשלה הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי חש ברע ובבדיקה שערך הוא נמצא חיובי לנגיף. ג'ונסון נכנס לבידוד ביתי אך הבהיר: "אוביל את תגובת הממשלה בשיחות וידאו". גם שר הבריאות של הממלכה נדבק, ומניין החולים במדינה חצה את רף ה-11 אלף

עריכה: שאול אדם

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אובחן כחולה קורונה - כך נמסר היום (שישי) מלשכתו. "במהלך 24 השעות האחרונות פיתחתי תסמינים קלים ואובחנתי חיובי לנגיף קורונה", אמר ג'ונסון. עם זאת, הבהיר כי אינו מתכוון להעביר את תפקידיו. "כעת אני מבודד את עצמי, אך אמשיך להוביל את תגובת הממשלה באמצעות שיחות וידאו בעודנו נלחמים בנגיף הזה".

בסרטון שפרסם מביתו בחשבון הטוויטר שלו, בו הוא נראה תשוש, אמר ראש הממשלה: "עשיתי בדיקה, ויצאתי חיובי. פיתחתי תסמינים קלים של נגיף הקורונה. כלומר, חום ושיעול מתמשך. אז אני עובד מהבית, מבודד את עצמי". ג'ונסון הוסיף, "אין ספק שאני יכול להמשיך, הודות לקסם שמאפשרת הטכנולוגיה המודרנית, לתקשר עם כל הצוות הבכיר שלי בכדי להוביל את המאבק הלאומי נגד נגיף הקורונה".

דובר מטעם דאונינג 10 אמר כי ג'ונסון בן ה-55 חווה אתמול תסמינים קלים של המחלה. "ראש הממשלה נבדק לקורונה בעצתו של הרופא הראשי של אנגליה, פרופסור כריס וויטי", ציין הדובר. "הבדיקה נערכה בדאונינג 10 על ידי צוות שירות הבריאות הלאומי ובסיומה אובחן חיובי לנגיף".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון במהלך מסע"ת  בנושא נגיף הקורונה בדאונינג 10, לונדון. AP
ימשיך בעבודתו מהבידוד הביתי. ג'ונסון/AP

מארמון בקינגהאם נמסר כי פגישתם האחרונה של המלכה אליזבת וראש הממשלה ג'ונסון הייתה ב-11 למרץ, וכי היא חשה בטוב. "המלכה ראתה את ראש הממשלה לאחרונה ב-11 במרץ ועוקבת אחר כל העצות המתאימות בכל הנוגע לרווחתה", כך מסר דובר הארמון.

בנוסף לג'ונסוון, גם שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, אובחן היום כחולה. לאחר שתוצאות בדיקותיו יצאו חיוביות, הוא נכנס לבידוד בביתו. השניים באו במגע לאחרונה.

ג'ונסון הוא ראש המדינה הראשון בקרב האומות המובילות שנמצא חיובי לנגיף הקורונה. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו נכנס לבידוד בתחילת החודש לאחר שאשתו נמצאה כחולה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נבדקו שניהם, אך עד תוצאותיהם נמצאו שליליות. עם זאת, מרקל נכנסה לאחרונה לבידוד לאחר שהתברר כי רופאה האישי עמו נפגשה אובחן כחולה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל החלמה לג'ונסון. בציוץ בטוויטר כתב נתניהו "בשם העם בישראל, אני מאחל לך החלמה מהירה ומלאה. חברך, בנימין".

עד כה נדבקו בנגיף הקורונה בבריטניה 11,658 איש, בהם יורש העצר הנסיך צ'ארלס, שנמצא בבידוד בסקוטלנד. מניין הקורבנות הוא 578 בני אדם - הרבה פחות מאיטליה, ספרד וצרפת, אך מומחים מזהירים כי בריטניה עשויה להתקדם במסלול דומה ללא יישום מגבלות נוקשות שנכנסו ביום שלישי האחרון לתוקף אחרי גישה מהוססת בתחילת הדרך.

ג'ונסון הורה השבוע לאזרחי הממלכה להישאר בבתיהם, לסגור מקומות עבודה לא חיוניים ולחדול מכל המפגשים החברתיים כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. המגבלות, חסרות התקדים לעתות שלום ושיימשכו לפחות שלושה שבועות, נועדו למנוע עומס יתר על מערכת הבריאות הלאומית.

המגבלות, המאפשרות לצאת מהבתים רק לסופרמרקטים או לצורך התעמלות יומית, הוכרזו בנאום לאומה שנשא ג'ונסון. עם פרוץ המשבר הוא התנגד להטיל סגר בדומה למדינות אחרות באירופה, אך האזרחים התעלמו מההמלצות להימנע ממקומות הומי אדם ונהרו לפארקים ואתרי טבע בסוף השבוע. כל החנויות פרט לחיוניות חייבות להיסגר באופן מיידי ואנשים כבר לא צריכים לפגוש משפחה או חברים. המשטרה תמנע מפגשים של יותר משני אנשים ואירועים חברתיים כמו חתונות, אם כי לא הלוויות, יופסקו.

(עדכון ראשון: 14:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully