וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבות עמוסות למרות הסגר: בבריטניה מבולבלים ממגבלות הקורונה

24.3.2020 / 12:07

המגבלות, חסרות התקדים לעתות שלום, יימשכו לפחות שלושה שבועות, אך נוסעים המשיכו להצטופף במטרו ולא ברור כיצד תאכוף המשטרה את הסגר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בריטניה התעוררה היום (שלישי) לעוצר למעשה, אחרי שראש הממשלה בוריס ג'ונסון הורה אמש לאזרחים להישאר בבתיהם לסגור מקומות עבודה לא חיוניים ולחדול מכל המפגשים החברתיים כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. המגבלות, חסרות התקדים לעתות שלום ושיימשכו לפחות שלושה שבועות, נועדו למנוע עומס יתר על מערכת הבריאות הלאומית, אחרי שמספר המתים בממלכה עלה ל-335.

עם זאת, רכבות התחתית של לונדון היו עדיין עמוסות בנוסעים, ורשת מכירות גדולה, שאינה מוגדרת חיונית, רוצה להישאר פתוחה. אחרים התלוננו שהמגבלות מבלבלות או שלא הלכו מספיק רחוק.

"זה קריטי ביותר להבטיח שמערכת הבריאות שלנו נמצאת במצבה הטוב ביותר שיאפשר לה לבלום את ההתפשטות", אמר השר מייקל גוב לרשת BBC. "המשמעות היא להגביל את הקשרים החברתיים ולמלא אחר המלצות הממשלה. אנשים חייבים להישאר בבית כדי להגן על עצמם, להגן על שירותי הבריאות ולהציל חיים".

נוסעת עוטה מסכה בתחנת הרכבת התחתית של לונדון לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 24 במרץ 2020. רויטרס
לא שומרים על מרחק. הרכבת התחתית בלונדון, היום/רויטרס

המגבלות, המאפשרות לצאת מהבתים רק לסופרמרקטים או לצורך התעמלות יומית, הוכרזו בנאום לאומה שנשא אתמול בערב ג'ונסון. עם פרוץ המשבר הוא התנגד להטיל סגר בדומה למדינות אחרות באירופה, אך האזרחים התעלמו מההמלצות להימנע ממקומות הומי אדם ונהרו לפארקים ואתרי טבע בסוף השבוע. כל החנויות פרט לחיוניות חייבות להיסגר באופן מיידי ואנשים כבר לא צריכים לפגוש משפחה או חברים. המשטרה תמנע מפגשים של יותר משני אנשים ואירועים חברתיים כמו חתונות, אם כי לא הלוויות, יופסקו.

גוב אמר כי הממשלה עשויה להקשיח את הענישה על מי שיפר את המגבלות, מעבר לקנס בגובה 30 ליש"ט. "למשטרה יש מגוון כלי אכיפה, וכמובן שהתראות וקנסות הם רק חלק מהם. אם אנשים ימשיכו להתנהג בצורה אנטי-חברתית, יש לנו אמצעים חזקים יותר", אמר השר לערוץ ITV.

עם זאת, קיים בלבול ביחס למי יכול יכול להמשיך לעבוד ואילו סמכויות אכיפה יש בידי המשטרה. המשטרה מסרה כי היא פועלת מול הממשלה כדי לבדוק כיצד ניתן לאכוף את התקנות ביעילות. גוב עצמו נאלץ לתקן הודעה שגויה שהעביר בריאיון מוקדם יותר, כשאמר שילדים של הורים גרושים או פרודים אינם יכולים לעבור בין ההורים.

תור לחנות של אוכל מהיר בלונדון עם הקפדה על מרחק בין אדם לאדם במסגרת הנחיות המיגון להתפשטות נגיף הקורונה 24 במרץ 2020. רויטרס
לקוחות עומדים במרחק בתור לסופרמרקט בלונדון, היום/רויטרס

בנוסף לכך, ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, אמר שהוא לא מסכים עם ההגדרה הנוכחית לעובד חיוני. "למען האמת, היו לי חילוקי דעות על זה עם הממשלה", אמר חאן ל-BBC. "אבל אני די ברור - רק אם אתה באמת צריך ללכת לעבודה, אתה חייב ללכת לעבודה".

שר האוצר, רישי סונק, צפוי להכריז על צעדים חדשים בהמשך היום בתור סיוע לעצמאים על מנת שלא יצטרכו לצאת לעבודה. זאת אחרי ביקורת על כך שחבילת התמריצים בסך מיליארדי ליש"ט שהציעה עד כה הממשלה לא מגנים על העצמאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully