וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה אליזבת בנאום נדיר: "אם נהיה מאוחדים - נתגבר על הקורונה"

5.4.2020 / 23:57

בפעם החמישית בלבד ב-68 שנות מלכותה, פנתה מלכת בריטניה לאומה בנאום ששודר בטלוויזיה. היא הזכירה להם את רוחות הדורות הקודמים, ששרדו את מלחמת העולם השנייה וקראה לאזרחים להפגין את אותו החוסן

המלכה אליזבת בנאום נדיר: "אם נהיה מאוחדים - נתגבר על הקורונה"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אליזבת מלכת בריטניה אמרה הערב (ראשון) בנאום נדיר לאומה כי עליה להישאר מאוחדים כדי להתגבר על מגיפת הקורונה. היה זה הנאום הטלוויזיוני החמישי בלבד של המלכה במהלך 68 שנות מלכותה. כשהיא מהדהדת את רוח מלחמת העולם השנייה, היא קראה לאזרחים להראות את אותה הנחישות של אבותיהם ולהפגין חוסן כמו זה של הדורות הקודמים.

ילדה צופה בנאומה של המלכה אליזבת, 5 באפריל 2020. רויטרס
הזכירה את ימי מלחמת העולם השנייה. המלכה בנאומה, הערב/רויטרס

"אנחנו ניפגש שוב", היא אמרה בהתייחסות ישירה לשיר המפורסם משנות ה-40, שנות המלחמה, אז הייתה נערה. "הימים הטובים ישובו. יחד אנחנו נאבקים במחלה הזו, ואני רוצה להבטיח לכם שאם נישאר מאוחדים ונחושים, נתגבר על זה". המלכה בת ה-93 נשאה את הנאום מארמון ווינדזור, שבו היא שוהה יחד עם בעלה הנסיך פיליפ בן ה-98.

היא המשיכה: "בזמן שחווינו אתגרים בעבר, זה אתגר שונה. הפעם אנחנו משלבים ידיים עם כל אומות העולם, משתמשים בהתפתחויות הגדולות של המדע ובאינסטינקט שלנו להחלים. אנחנו נצליח - וההצלחה הזו שייכת לכל אחד מאתנו".

נאומה נישא שעות אחרי שמניין המתים בבריטניה עלה ב-621 איש נוספים ביממה האחרונה, מה שהעלה את המניין ל-4,934. הממלכה צופה שהשיא עוד לפניה במהלך השבוע הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בסיור במעבדה ליד בדפורד, 6 במרץ 2020. רויטרס
נדבק ופונה לבית החולים בשל הצגת תסמינים. ג'ונסון בסיור במעבדה ליד בדפורד/רויטרס

בין הנדבקים גם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שהלילה פונה לבית החולים בשל המשך הצגת התסמינים, ובנה, יורש העצר הנסיך צ'ארלס בן ה-71, שהחלים אחרי שהראה תסמינים קלים של הווירוס.

כמו מדינות רבות באירופה, בריטניה נמצאת בסגר כמעט מלא, כשעל האזרחים נאסר לצאת מבתיהם פרט למקרים חיוניים. שר הבריאות מאט הנקוק אמר כי תיתכן החרפה בצעדים, אם אלו הנוכחיים לא יצליחו לבלום את ההתפשטות.

אליזבת הודתה למי שנשאר בביתו, וכך עוזר לאחרים להימנע מהסבל שאוחז במשפחות אחרות, אולם היא הכירה בקושי של הבידוד. היא גם חלקה כבוד לצוותי הרפואה, על עבודתם והצדיעה לסיפורים "מחממי הלב" מרחבי חבר העמים, שבראשה היא עומדת, ומעבר להם, על כך שסיפקו מזון ותרופות למי שזקוק להם.

כדי לצמצם כל סיכון למלכה, שגם היא בקבוצת הסיכון למחלה, הנאום שלה צולם בחדר גדול כדי להבטיח שיש מספיק מרחק בינה לבין הצלם, שעטה כפפות ומסיכה והיה האדם היחיד הנוסף במקום.
אליזבת, שבדרך כלל נואמת בערב חג המולד, אמרה כי המצב מזכיר לה את השידור הראשון שלה בשנת 1940, כשהיא ואחותה מרגרט פנו לילדים שפונו מבתיהם כדי להימלט מהבליץ הנאצי.
"היום, פעם נוספת, רבים ירגישו כאב גדול להיפרד מיקיריהם. אבל עתה, כמו אז, אנחנו יודעים, עמוק בלב, שזה הדבר הנכון לעשות", אמרה המלכה.

בעתיד, היא אמרה, יוכלו אזרחי בריטניה להתגאות כיצד הם התמודדו עם שיבוש חייהם וכי הסולידריות מתקופת המלחמה אינה שייכת לעבר, אלא חלק מההווה ומהעתיד.

"אלו שיבואו אחרינו יגידו שהבריטים בדור הזה היו חזקים כמו הדורות הקודמים", הצהירה אליזבת. "מדובר במשמעת עצמית, נחישות עם הומור טוב ותחושת אחווה שעדיין מאפיינות את המדינה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully