וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בגנים הפרטיים: "משרד האוצר בוחר להמשיך להפקיר אותנו"

6.5.2020 / 10:49

מערכת החינוך מתחילה לחזור לשגרה בהדרגה בהתאם להנחיות הקורונה, אך לכ-350 אלף ילדי הגנים הפרטיים טרם נמצא פתרון. בפורום הגנים קראו למשרד האוצר לפתוח במו"מ שבסופו יוכלו לשוב לפעול. בין הדרישות: פיצוי עבור הסגירה. האוצר: דנים עם נציגי הגנים כדי למצוא פתרון

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

פורום הגנים הפרטיים קרא הבוקר (רביעי) למשרד האוצר לפתוח במו"מ במטרה לאפשר את פתיחתם של 10,000 גנים פרטיים ביום ראשון. בפורום טענו כי "המשך ההתנהלות של האוצר מפקירה את הגנים שמטפלים ב-350 אלף ילדים". ממשרד האוצר נמסר כי "המשרד מנהל דיונים עם נציגי הגנים הפרטיים במטרה למצוא פתרונות מוקדמים ככל האפשר להחזרת הגנים הפרטיים לפעילות".

בין הדרישות שהעלו נציגי הגנים הפרטיים לאוצר היו פיצוי ישיר עבור תקופת הסגירה בזמן התפרצות הקורונה, שיאפשר לגנים להמשיך להתקיים. "אנו מעריכים שעלות ההפסד בממוצע היא לפחות אלף שקל לכל ילד בגן". בנוסף, נציגי הגנים דרשו רשת הגנה כלכלית לנזקים שעשויים להיווצר בעתיד עקב מקרה של סגירת גנים בעקבות הדבקה.

הפגנת גננות גנים פרטיים מול הכנסת, 22 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת הגנים הפרטיים מול הכנסת, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, הגנים הפרטיים דורשים התייחסות לשאלות על הבדיקות שיש לעשות טרם הכניסה לגן. בפורום ביקשו להסדיר את הנהלים אם גננת תתגלה כנשאית, דבר שישבית אותה מפעילות. לדבריהם, "יש לאפשר לה להמשיך לקבל את ימי החל"ת והביטוח הלאומי וצריך להמשיך לטפל בה". בנוסף, אם גן ייכנס לבידוד מלא כתוצאה מהידבקות של אחד הילדים או של איש צוות, יש לשקול הענקת מענק תפעול לפחות כגובה סך הוצאותיו לתקופת הבידוד.

עוד דרשו בפורום הגנים הפרטיים לחייב בדיקות במקרה שבו אחד מבני המשפחה של ילדים או גננות היה בבידוד או הינו חולה מאומת. וכן שמירה על תקן עובדים רגיל ביחס של מבוגרים ילדים.

עוד בוואלה!

בעלי הגנים הפרטיים מוחים: "מי יפצה אותנו על סגירת גן לחודשיים?"

לכתבה המלאה

חנן דגן, יו"ר פורום הגנים הפרטיים, אמר מוקדם יותר השבוע בוועדת העבודה והרווחה בנושא קריסת הגנים הפרטיים כי "אנחנו רוצים לשמוע אתכם מביאים שינוי. הילדים, הפעוטונים, המשפחתונים, הצהרונים, מפעילי החוגים - כל האנשים שעובדים סביב הילדים נמצאים במצוקה. הם אלה שדואגים להם, מחליפים להם, משמחים אותם, מלמדים אותם. אל תשכחו, אנחנו רוצים תשובות".

"אנחנו שומעים ממשרד האוצר דיבורים כמו חול, ולנו באמת לא יישאר מה לאכול", אמרה בדיון עו"ד קרן אוחנה איוס, יו"ר פורום הגנים הפרטיים. "אנחנו צריכים להיות פרקטיים ואני ממש מקווה שבסיכום הוועדה הזאת גם משרד האוצר וגם משרד הבריאות יקראו לנו לשולחן קבלת ההחלטות כדי לחבר בין ההנחיות למציאות בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully