וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי הגנים הפרטיים מוחים: "מי יפצה אותנו על סגירת גן לחודשיים?"

4.5.2020 / 12:26

על רקע החזרה לשגרה של מערכת החינוך, בעלי גנים פרטיים הפגינו בדרישה לפיצוי על התקופה בה היו סגורים, כמו גם מתן רשת כלכלית במקרה של סגירה עתידית. לטענתם, המדינה טרם סיפקה תשובות בסוגיות התשלום לגננות מחליפות במקרי הידבקות או הבדיקות שיש לבצע בגן טרם פתיחתו

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בעלי הגנים הפרטיים מחו היום (שני) מול הכנסת על רקע מתווה חזרת מערכת החינוך לשגרה והשבתם של גני הילדים ביום ראשון הקרוב. לטענתם, עליהם לקבל פיצוי ישיר עבור תקופת הסגירה של חודשי מרץ-אפריל, בעלות של 1,000 שקלים נטו לכל ילד, זאת לאחר שהעריכו את סך ההפסד הממוצע. בנוסף, דרשו בעלי הגנים מתן רשת הגנה כלכלית לנזקים שעשויים להיווצר בעתיד עקב סגירות הגנים בשל הדבקות ועוד.

כמו כן, הם מבקשים לקבל התייחסויות מפורטות לשאלות בנושא שמירה והיגיינה בהפעלת הגנים: אילו בדיקות יש לעשות טרם הכניסה לגן; מי ישלם את יום העבודה במידה וגן שולח עובדת לביתה בשל חום או תסמין אחר; האם המדינה תשתתף בתשלום לגננת המחליפה במקרה ועובדת נכנסת לבידוד; מה קורה אם כל הגן נכנס לבידוד במקרה של הדבקה או גילוי נשא בקרב הצוות או הילדים ועוד.

הפגנת גננות בנושא הפקרת הגנים הפרטיים, מול הכנסת מאי 2020. רוני כנפו
רוצים תשובות. מחאת הגנים הפרטיים, היום/רוני כנפו

חנן דגן, יו"ר פורום הגנים הפרטיים, אמר מוקדם יותר בוועדת העבודה והרווחה בנושא קריסת הגני הפרטיים כי "אנחנו רוצים לשמוע אתכם מביאים שינוי. הילדים, הפעוטונים, המשפחתונים, הצהרונים, מפעילי החוגים, כל האנשים שעובדים סביב הילדים נמצאים במצוקה. הם אלה שדואגים להם, מחליפים להם, משמחים אותם, מלמדים אותם, אל תשכחו, אנחנו רוצים תשובות".

"אנחנו שומעים ממשרד האוצר דיבורים כמו חול, ולנו באמת לא יישאר מה לאכול", אמרה בדיון עו"ד קרן אוחנה איוס, יו"ר פורום הגנים הפרטיים. "אנחנו צריכים להיות פרקטיים ואני ממש מקווה שבסיכום הוועדה הזאת גם משרד האוצר וגם משרד הבריאות יקראו לנו לשולחן קבלת ההחלטות כדי לחבר בין ההנחיות למציאות בשטח".

(עדכון ראשון: 10:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully