וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה הפנתה עורף לאזרחיה": אלפי עצמאים הפגינו בתל אביב

30.4.2020 / 20:56

במחאה על המדיניות הכלכלית של הממשלה לאור משבר הקורונה התכנסו אלפי בעלי עסקים בדרישה לדעת מהי אסטרטגית היציאה מהמשבר עבור עצמאים. "זה הזמן לתת פיצוי על ההפסדים והחובות שכולנו נקלענו אליהם", מסר נשיא להב עו"ד כהן

צילום: ניב אהרונסון

אלפי עצמאים הפגינו הערב (חמישי) בכיכר רבין בתל אביב. המפגינים דרשו לקבל סיוע מהמדינה, בעקבות משבר הקורונה וההכרח לסגור את עסקיהם בעקבות נהלי הריחוק החברתי שסוגלו כדי להילחם בנגיף.

נשיא לשכת ארגוני העצמאיים בישראל להב עו"ד רועי כהן אמר כי הדרישה שלהם היא לדעת מה אסטרטגית היציאה לעצמאים ועצמאיות בישראל. לדבריו, "מאז שהייתי בן 12 יצאתי לשטוף מכוניות, ידעתי שאוכל לסמוך רק על עצמי וידעתי שיש אמנה בין האזרחים למדינה, שלא מפנים עורף". בניגוד לכך הוא האשים כי "במשבר הקורונה מדינת ישראל הפנתה עורף לאזרחיה".

עו"ד כהן הוסיף כי "אנחנו לא ימין ולא שמאל, רוצים פרנסה. זה הזמן לתת פיצוי על ההפסדים והחובות שכולנו נקלענו אליהם". אלכס, מורה ליוגה, סיפר: "הגעתי למצב שלא חשבתי שאהיה בו בחיים. אני צריך לבקש טובות מחברים כי הממשלה סגרה את המדינה ולא דאגה לפצות". הוא הסביר כי "שילמתי את כל המיסים בזמן ועכשיו אני מקבל יריקה בפרצוף".

מחאת העצמאים, כיכר רבין תל אביב, 30 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"רוצים פרנסה". הפגנת העצמאיים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

יוני פיינגולד יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה וממובילי מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים זעם. "לא נשקוט ולא נתעייף עד שתבינו", הבהיר. הוא הוסיף כי "מאות אלפי משפחות במצוקה. אין אופק, אין דרך ואין פתרון. למה מחכים? אני מייצג את תחום התרבות והאירועים, אפס עבודה כבר חודשיים והם אלו שיצאו אחרונים מהמשבר הזה".

המסעדנית רמה בן צבי סיפרה כי היא איבדה את המסעדה שלה בשריפה לפני שלוש וחצי שנים, "יומיים אחרי התקשר אליי ביבי נתניהו כמו שהוא התקשר לכרמי מהפלאפאל באשדוד, והבטיח לי שאקבל את הפיצויים שמגיעים לי. עד היום לא קיבלתי כלום". היא הוסיפה כי "כרמי מאשדוד אל תאמין לו. ביבי נתניהו, אני לא מאמינה לך".

עשרות שוטרים נפרסו מסביב לכיכר וברחובות הסמוכים, על מנת לאפשר את קיום המחאה במקום. מהמשטרה נמסר כי המטרה היא השמירה על בטחון המשתתפים, שמירה על הסדר הציבורי ומניעת פגיעה בשגרת התושבים. הנחיות לשמירה על תקנות המלחמה נגד הקורונה הועברו בתאום בין מארגני המחאה והמשטרה.

עוד בוואלה!

ועדת השרים אישרה: סגר על מוקדי תחלואה בירושלים, חורה ובית שמש

לכתבה המלאה
מחאת העצמאים, כיכר רבין תל אביב, 30 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"ביבי נתניהו, לא מאמינים לך". מחאת העצמאים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

במשטרה פנו למשתתפי המחאה בבקשה לשמור על מרחק של שני מטרים אחד מהשני, וכן להקפיד על חבישת מסיכות. בנוסף לכך, נחסמו לתנועה רחוב אבן גבירול בין ארלוזורוב לשאול המלך בשני הכיוונים, רחוב דוד המלך מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב פרישמן מכיכר מסריק ועד אבן גבירול. כמו כן, התנועה ברחוב בלוך מכיוון רחוב ארלוזורוב תופנה ימינה לאבן גבירול לצפון.

(עדכון ראשון 19:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully