וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה: סגר על מוקדי תחלואה בירושלים, חורה ובית שמש

30.4.2020 / 18:30

בדיון טלפוני שקיימה הוועדה אושרו המגבלות על שכונת רוממה בבירה, וכן על שכונות 9 ו-10 במועצה הדרומית. על רמות בית שמש ב' הוארך הסגר עד יום ראשון. המגבלות הוטלו במקביל לפתיחת השווקים ביתר אזורי הארץ כחלק מאסטרטגיית החזרה לשגרה

צילום: דוברות המשטרה

ועדת השרים להגדרת אזור מוגבל אישרה היום (חמישי) הטלת סגר על כמה מוקדים בירושלים, בית שמש וחורה, זאת לצד פתיחת השווקים כחלק מאסטרטגיית החזרה לשגרה וברקע העלייה במספר הנדבקים בקורונה באותם אזורים ספציפיים.

בדיון טלפוני שקיימה הוועדה אושר סגר על שכונת רוממה מרכז בירושלים. בנוסף, אושר סגר על שכונות 9 ו-10 בחורה החל מהיום בשעה 23:00 ועד יום ראשון בחצות. כמו כן, הוארך הסגר שהוטל על שכונת רמת בית שמש ב'. הסגר יחול החל ממחר בשעה 06:00 ועד יום ראשון בחצות.

בנוסף, הוועדה החליטה על הסרת המגבלות על נתיבות ושכונת נחלה ומנוחה בבית שמש החל מהיום, זאת בשל שיפור בנתוני התחלואה באזורים אלה.

בית שמש תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 26  באפריל 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
שוטרים וחיילים במהלך סגר בבית שמש./TPS, יהונתן ולצר/TPS

בעיר בית שמש אובחנו מתחילת התפרצות הקורונה 463 תושבים, מתוכם החלימו 163. שני תושבי העיר מתו לאחר שחלו בקורונה. מתוך 298 חולים בעיר, 90 נמצאים בבתי מלון באחריות משרד הבריאות, 100 חולים בתהליך החלמה (עברו בדיקה אחת ונמצאו שליליים לקורונה) ובהתאם להחלטת משרד הבריאות אסור לפנותם מהעיר.

ראש עריית בית שמש עליזה בלוך אמרה לאחר הצבעת הוועדה כי "שיפור נתוני התחלואה הוא שילוב הנובע מהמשך הקפדה של מרבית תושבי העיר על הנהלים ועבודה אינטנסיבית של חמ"ל הפינוי העירוני". בלוך הוסיפה כי "אני קוראת לכל תושבי העיר להמשיך ולהקפיד על הנהלים אחרת לא נצליח לנצח את הקורונה. כל תושב הנתקל בבעיה מתבקש לפנות למוקד 106 של העיריה".

עוד בוואלה!

פתיחת שווקים והמשך סגר במוקדי תחלואה: הצעדים הבאים במאבק בקורונה

לכתבה המלאה
מפה שכונות חורה. צילום, צילום מסך
סגר בשכונות 9 ו-10. מפת שכונות בחורה/צילום מסך, צילום

במסגרת החזרה ההדרגתית לשגרה, הממשלה צפויה לדון במהלך סוף השבוע על אישור המתווה להחזרת פעילותם של השווקים ברחבי הארץ ובפתיחת הקניונים. על פי המתווה שהוצע על ידי שר הכלכלה אלי כהן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, השווקים ייפתחו בכפוף למגבלות. מסתמן כי כלל הכניסות והיציאות יתוחמו, רק מחצית מהדוכנים יפעלו על פי בחירת הרשות המקומית, תוגדר מגבלה של מספר מבקרים במתחם כך שעל כל עשרה מטרים רבועים יוכל לשהות אדם אחד ודוכנים צמודים יופרדו במחיצות. כמו כן, הקונים והמוכרים יחויבו בעטיית מסיכות ובמדידת חום.

מחסום משטרתי ברחוב יצחק רבין בחדרה,רחוב המוביל לבית העלמין הצבאי בעיר, יום הזיכרון תש"פ, 28 באפריל 2020. שלומי גבאי
סגר לפי מוקדי תחלואה. מחסום משטרתי ביום הזיכרון/שלומי גבאי

ההכרעה הבאה בפתיחת מתחמי הקניות תעסוק בהחזרת פעילותם של הקניונים. משרד האוצר כבר הודיע לקניונים להיערך עם אפליקציה שתרשום את הנכנסים, אולם משרד המשפטים הביע התנגדות.

בנוסף לכך, הממשלה תדון גם בביטול האיסור על אזרחים וותיקים להגיע לעבודה. זאת, לאחר שמשרד הבריאות החליט כי אינו עומד יותר מאחורי איסור זה, ובוחן להחיל זאת כהמלצה, לכל היותר. כיום התנאי לקבלת התו הסגול לעסקים הוא לאסור על עובדים מגיל 67 להגיע לעסק.

נושא נוסף בו תדון הממשלה הנו בהמשך הסגר בשעות הערב על כלל הישובים הערביים במהלך תקופת הרמדאן. בימים הקרובים משרדי הרווחה והפנים יחלו בחלוקת תווי קנייה למשפחות נזקקות כדי למנוע התקהלות שלא לצורך במהלך חודש הצום.


(עדכון ראשון: 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully