וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת שווקים והמשך סגר במוקדי תחלואה: הצעדים הבאים במאבק בקורונה

30.4.2020 / 13:56

הממשלה תדון במתווה להשבת הפעילות בשווקים, תוך הגבלת כניסת המבקרים ושמירה על מרחק. השרים יבחנו הכרזה על אזורים מוגבלים בשכונות בירושלים, בטייבה ובחורה עקב העלייה בנדבקים בנגיף ואת המשך הסגר במהלך הרמדאן. ההכרעה הבאה - פתיחת הקניונים

צילום: דוברות המשטרה

במסגרת החזרה ההדרגתית לשגרה, הממשלה צפויה לדון במהלך סוף השבוע על אישור המתווה להחזרת פעילותם של השווקים ברחבי הארץ ובפתיחת הקניונים. בנוסף לכך, ועדת השרים תדון היום (חמישי) בהטלת סגר על אזורים נוספים בהם נרשמה עלייה בתחלואה בקורונה.

על פי המתווה שהוצע על ידי שר הכלכלה אלי כהן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, השווקים ייפתחו בכפוף למגבלות. מסתמן כי כלל הכניסות והיציאות יתוחמו, רק מחצית מהדוכנים יפעלו על פי בחירת הרשות המקומית, תוגדר מגבלה של מספר מבקרים במתחם כך שעל כל עשרה מטרים רבועים יוכל לשהות אדם אחד ודוכנים צמודים יופרדו במחיצות. כמו כן, הקונים והמוכרים יחויבו בעטיית מסיכות ובמדידת חום.

ההכרעה הבאה בפתיחת מתחמי הקניות תעסוק בהחזרת פעילותם של הקניונים. משרד האוצר כבר הודיע לקניונים להיערך עם אפליקציה שתרשום את הנכנסים, אולם משרד המשפטים הביע התנגדות.

שוק לוינסקי בתל אביב, 24 באפריל 2020. ראובן קסטרו
תוגדר מגבלה של מספר מבקרים. שוק לוינסקי בתל אביב/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הממשלה תדון גם בביטול האיסור על אזרחים וותיקים להגיע לעבודה. זאת, לאחר שמשרד הבריאות החליט כי אינו עומד יותר מאחורי איסור זה, ובוחן להחיל זאת כהמלצה, לכל היותר. כיום התנאי לקבלת התו הסגול לעסקים הוא לאסור על עובדים מגיל 67 להגיע לעסק.

עוד בוואלה!

הורים מסרבים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך: "הם לא חלק מניסוי"

לכתבה המלאה
הכניסה הראשית לדיר אל-אסד בזמן ביקורו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. 19 באפריל 2020. אלי אשכנזי
הממשלה תדון בהמשך הסגר במהלך הרמדאן. מחסום משטרתי בכניסה לדיר אל-אסד/אלי אשכנזי

ברקע העלייה במספר הנדבקים בקורונה בכמה מוקדים ברחבי הארץ, ועדת השרים תבחן הגדרת ישובים ושכונות כאזורים מוגבלים. נכון לעכשיו, טייבה וחורה וכמה שכונות בירושלים נמצאות במוקד הדיונים, כאשר בטייבה מעוניינים להטיל סדר על שכונה אחת ובחורה על שתי שכונות.

במקביל, הממשלה תדון בהמשך הסגר בשעות הערב על כלל הישובים הערביים במהלך תקופת הרמדאן. בימים הקרובים משרדי הרווחה והפנים יחלו בחלוקת תווי קנייה למשפחות נזקקות כדי למנוע התקהלות שלא לצורך במהלך חודש הצום.

(עדכון ראשון: 09:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully