וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: מגבלת המרחק על ספורט בוטלה, התחבורה הציבורית חזרה

30.4.2020 / 8:00

כחלק משורת ההקלות שאושרו על ידי הממשלה לאור נתוני ההדבקה הנמוכים יחסית בקורונה, החל מהשעה 08:00 בוטל האיסור על ביצוע פעילות ספורטיבית 500 מטרים מהבית. התחבורה התחדשה, אך עדיין אין החלטה לגבי הרכבות. במקביל, החלה אכיפת החובה לעטות מסיכה במרחב הציבורי

צילום: דוברות המשטרה

הקלות נוספות בהגבלות הקורונה שאושרו על ידי הממשלה נכנסו היום (חמישי) לתוקף, במסגרת אסטרטגיית החזרה לשגרה ברקע מגיפת הקורונה. התחבורה הציבורית, שהופסקה במהלך יום העצמאות, חזרה לפעול הבוקר מהשעה 05:00. עם זאת, עדיין אין החלטה לגבי הפעלתה של רכבת ישראל.

בנוסף, החל משעה 08:00 בוטלה המגבלה על פעילות ספורטיבית למרחק של עד 500 מטרים מהבית, ופעילויות ספורט מתאפשרות ללא מגבלת מרחק. הנחיות אלו מצטרפת לשורת הקלות נוספות שעליהן הוכרז לאחרונה לאור נתוני ההדבקה הנמוכים יחסית בנגיף הקורונה, הכוללות את פתיחת חנויות הרחוב, בהן מכוני היופי והמספרות, ואישור לאיסוף עצמי מבתי מזון.

חוף תל ברוך, תל אביב 18 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מתאמנים לא מוגבלים במרחק. אזרחים בטיילת בתל אביב/ראובן קסטרו

פתיחת העסקים וריכוך מגבלות התנועה כוללים כמה חובות ומגבלות מצד אזרחים ובעלי עסקים, שנאכפות על ידי המשטרה. כך, החל מיום ראשון נכנסה לתוקף החובה לעטות מסיכות מגן במרחב הציבורי החל מגיל שבע - והיום תחל אכיפה באופן מלא. הקנס על הפרת ההנחיה הוא 200 שקלים, ללא אזהרה.

במהלך יום העצמאות המשטרה לא אכפה באופן מלא את חיוב עטיית המסיכות, ונרשמו 121 דוחות בגין אי-עטיית מסיכה. דוח אחד ניתן על הפעלת בית אוכל בניגוד לתקנות ודוח אחד ניתן על הפעלת חנות. 15 דוחות ניתנו בסך הכול על הפעלת מקום או עסק. שלושה דוחות נרשמו על הפעלת תחבורה ציבורית בניגוד למפורט בתקנות ושני דוחות ניתנו על הפרת חובת בידוד. 1,209 דוחות נרשמו על יציאה למרחב ציבורי למטרה או פעולה בניגוד לתקנה ו-137 דוחות ניתנו על שהייה במקום אסור.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: מספר המתים עלה ל-215, מספר המונשמים ירד ל-90

לכתבה המלאה
בית שמש תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 26  באפריל 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
החובה לעטות מסיכה נאכפת החל מהיום. שוטר עם מסיכת מגן בבית שמש/TPS, יהונתן ולצר/TPS

השבוע הוצג המתווה של משרד החינוך להחזרה הדרגתית של גני הילדים והכיתות הנמוכות ללימודים, בכפוף להערכת מצב שתידון מחר בממשלה. לפי המתווה, תלמידי כיתות א'-ג' ילמדו מבתי הספר חמש שעות ביום במשך חמישה ימים בשבוע, בעוד שכבות ד'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק במשך חמש שעות ביום לאורך חמישה ימים בשבוע. בגנים יחולקו הילדים לשתי קבוצות, וכל קבוצה תלמד שלושה ימים מהגן ושלושה ימים מהבית.

בכיתות הנמוכות, התלמידים יחולקו לקבוצות קבועות בנות עד 15 ילדים. כל קבוצה תלמד במרחב לימודי קבוע, כשכל תלמיד ישב בשולחן נפרד תוך הקפדה על מרווח של שני מטרים. לכל כיתה תשובץ מחנכת וכלל הניתן מורה נוסף. תלמידי החינוך המיוחד ימשיכו לקבל מענה מהסל המוסדי. גם גני הילדים יחולקו לקבוצות, שכל אחת תמנה 15-17 תלמידים. בימים ראשון עד שלישי קבוצה א' תגיע לגן בעוד קבוצה ב' תלמד מהבית, ובימים רביעי עד שישי קבוצה א' תלמד מהבית ואילו קבוצה ב' תגיע לגן.

הצוותים החינוכיים, התלמידים והוריהם יגיעו למוסדות החינוך בתנאי שאינם נדרשים לבידוד וללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה. תלמיד שאחד מבני משפחתו חלה בנגיף יידרש להשלים את זמן הבידוד הביתי ולא יגיע לבית הספר או לגן. הצוותים ותלמידים מעל גיל שבע נדרשים לעטות מסיכה במסדרונות ובחצרות. הכניסה לבתי הספר ולגנים תותר לצוותים החינוכיים ולתלמידים בלבד, לאחר חתימה על הצהרת בריאות. לא תתאפשר כניסת הורים לשטח המוסדות, ובכל בית ספר וגן יוגדר מרחב לפני השער כדי למנוע התקהלות.

חזרה ללימודים בבית ספר למוזיקה בן גוריון, בת ים. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
תלמידי הגנים והכיתות הנמוכות יחזרו ללימודים בראשון בכפוף להערכת מצב/ראובן קסטרו

השבוע אישרה הממשלה גם מתווה להשבה הדרגתית גם של ענף התיירות, לאור משבר הקורונה. המתווה, שהגיש שר התיירות יריב לוין ונעשה בתיאום עם נציגי משרד האוצר והבריאות, מתייחס בשלב ראשון לתחום תיירות הפנים, ויתיר את פתיחת הצימרים והמלונות צמודי הקרקע. הצעד מותנה בקביעת תנאי "תו סגול" ייעודי לתעשיית התיירות על ידי פקידי משרד הבריאות, דבר שצפוי להתרחש בימים הקרובים.

לאחר האישור, הצימרים והמלונות יוכלו לפעול החל מיום ראשון הקרוב, בכפוף לכך שנתוני התחלואה לא יחריפו עד אז. עם זאת, מתקני תיירות המציעים בריכות, ג'קוזי, ספא או כאלו המגישים ארוחות בוקר, לא יופעלו בשלב זה.

(עדכון ראשון: 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully