וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעונות היום הפרטיים ישובו לפעילות ביום ראשון

7.5.2020 / 7:19

משרד האוצר ונציגי מעונות היום הפרטיים הגיעו להבנות המאפשרות את חזרתם של כ-350 אלף פעוטות לשגרה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כמו כן הוחלט כי יינתן מענק הסתגלות חד פעמי לעלויות שנגרמו כתוצאה מהמשבר. ההסכמות מצטרפות להבנות שהושגו עם נציגי המעונות המפוקחים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

הסכמות בין האוצר לגנים הפרטיים

  • האוצר ונציגי הגנים הפרטיים הגיעו להבנות בתום מו"מ ממושך
  • כ-350 אלף פעוטות ישובו ללימודים בגנים הפרטיים ביום א'
  • הושגו הסכמות בנוגע למתן מענק חד פעמי לגנים בעקבות משבר הקורונה

מעונות היום הפרטיים ייפתחו החל מיום ראשון הקרוב - כך הודיע הלילה (חמישי) משרד האוצר. זאת לאחר שהצדדים הגיעו להבנות, המאפשרות את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ההסכמות התקבלו בתום שיח ממושך בין משרד האוצר לפורום הגנים הפרטיים המייצג את מרבית הגנים הפרטיים בישראל, וכן גופים נוספים, בהם "גנים ברמה אחרת", "אין גנים אין שגרה" ו"ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל".

הבנות אלה מצטרפות להבנות שהושגו 24 שעות קודם לכן עם נציגי מעונות היום המפוקחים ומאפשרות את הפעלת המעונות הפרטיים בהתאם להנחיות הבריאות שנקבעו, תוך שמירה על שלומם של אנשי הצוות והילדים.

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
350 אלף פעוטות ישובו לשגרה. גן ברמת גן/אלעד מלכה

לדברי פורום הגנים הפרטיים, במסגרת ההבנות יינתן מענק הסתגלות חד פעמי לעלויות הנגרמות כתוצאה ממשבר הקורונה, בדגש על הגבלת כמות הילדים ודרישות הבריאות הייחודיות לגיל הרך. גנים עם בין שבעה ל-12 ילדים יקבלו מענק בגובה 350 שקל לילד, מהילד ה-13 עד ה-24, מענק של 700 שקל לילד. מהילד ה-24 מענק בגובה 1,200 שקלים לילד.

פורום הגנים הפרטיים עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לאחר ההגעה להסכמות. 07 במאי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הושגו הבנות. מנכ"ל האוצר שי באב"ד עם נציגי הגנים הפרטיים, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

"אנחנו גאים במתווה שהשגנו עם משרד האוצר, הפעלת הגנים הפרטיים חיונית להתנעת המשק", אמרה עו"ד קרן אוחנה איוס וחנן דגן, ראשי פורום הגנים הפרטיים. "בנוסף למתווה המענק הסקטוריאלי לגני הילדים, הושגו הבנות לקידום הקלות ופטורים רגולטורים עבור גני הילדים הפרטיים בישראל. אנו ממשיכים לעבוד מתוך דאגה לילדי ישראל, לצוותים החינוכיים, להורים ולמנהלות הגנים".

הפגנת גננות גנים פרטיים מול הכנסת, 22 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת הגנים הפרטיים מול הכנסת, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל

ההבנות שהושגו בין הצדדים יובילו לפתיחתם של עשרת אלפים גנים פרטיים כבר ביום ראשון, ויאפשרו את חזרתם של כ-350 אלף פעוטות לשגרה. ההסכמות באו לאחר מאבק בין הצדדים, במהלכו נציגי הגנים הפרטיים דרשו מהאוצר פיצוי ישיר עבור תקופת הסגירה בזמן התפרצות הקורונה, שיאפשר לגנים להמשיך להתקיים. "אנו מעריכים שעלות ההפסד בממוצע היא לפחות אלף שקל לכל ילד בגן", אמרו אז.

בדומה למעונות היום בפיקוח, תוטל מגבלה על כמות הילדים בכל כיתה. כך בכיתות של תינוקות יוכלו להיות עד 17 ילדים, שיחולקו לשלוש קבוצות משנה קטנות. גם על כיתת פעוטות תוטל מגבלה של 17 ילדים, שיחולקו לשתי קבוצות משנה, ואילו בגילי 2-3 יהיו עד 17 ילדים שיחולקו לשתי קבוצות. זאת, בניגוד למתווה שהוצע אתמול שכלל חלוקה לקבוצות של 15 פעוטות ו-17 ילדים בקבוצות הבוגרות. המתווה שעלה יכול לתת מענה לכ-70% מילדי המעונות, כך שילדים מסוימים לא ישובו למסגרת. בדרך כלל, בקבוצת התינוקות יכולים להיות עד 18 ילדים, בקבוצת הפעוטות עד 27, ובקבוצת הבוגרים עד 33.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully