וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרת הקורונה: כיתות ד'-י' יחזרו ללימודים בראשון במתכונת מצומצמת

11.5.2020 / 19:24

משרדי החינוך והבריאות סיכמו כי התלמידים בחטיבות הביניים יחולקו לקבוצות של 20 תלמידים שילמדו ליומיים-שלושה בשבוע, וביתר הזמן ימשיכו בלמידה מרחוק. כיתות ד'-ו' יחזרו ללמוד ביום שישי בלבד, או בסוף היום אחרי כיתות א'-ג'. נמשכים הניסיונות למצוא לכך חלופות

עריכה: ניר חן

המתווה לחזרה ללימודים - כל הפרטים:

  • הכיתות יחולקו לשתי קבוצות של עד 20 תלמידים, אין חובת מסיכה
  • כיתות ז'-י': כל קבוצה תגיע לבית הספר יומיים בשבוע
  • בחטיבות ביניים ללא חטיבה עליונה - לימודים שלוש פעם בשבוע
  • כיתות ד'-ו': למידה ביום שישי, או לאורך כל השבוע - אחרי כיתות א'-ג'

כחלק מאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, במשרדי החינוך והבריאות סיכמו היום (שני) על מתווה לחזרה הדרגתית ללימודים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. המשרדים סיכמו כי תלמידי כיתות ד'-י' יחזרו ללימודים ביום ראשון הקרוב, ב-17 במאי, אך רק בחלק מהשבוע ובמתכונת מצומצמת. בכל השכבות הכיתות יחולקו לקבוצות נפרדות של 20 תלמידים.

על פי המתווה, התלמידים לא יחויבו לעטות מסיכה, אך ישמרו על מרחק של שני מטרים זה מזה. גם המורה ישמור על מרחק דומה מהתלמידים, ובמידה שהוא יטייל ביניהם, הם יחויבו לעטות מסיכות. עוד נקבע כי התלמידים יוכלו ללמוד בשלוש קבוצות לימוד (מגמות), והמורים - ילמדו עד שש קבוצות.

נכון לעכשיו, מסתמן כי בחטיבות הביניים שבהם אין חטיבה עליונה יתקיימו הלימודים שלוש פעמים בשבוע. מנגד, בחטיבות שבהן יש חטיבה עליונה יתקיימו הלימודים למשך יומיים בשבוע. בשאר הימים תתקיים למידה מרחוק.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
תלמידי בית ספר תיכון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

כיתות ד'-ו' יחזרו ללימודים במתכונת מצומצמת של חמש עד שש שעות שבועיות. הלימודים יתקיימו בשכבות אלה ביום אחד בלבד בשבוע - ביום שישי. לחילופין, יש אפשרות גם ל"מודל גמיש" שבמסגרתו הם יגיעו לבתי הספר בימים א'-ה' בסוף יום הלימודים, לאחר שעות הלימודים של כיתות א'-ג'. בשתי השיטות מדובר בכמות זהה של שעות שבועיות, כשכל רשות מקומית תבחר לעצמה את אופן פריסת השעות על פני ימות השבוע. בין המשרדים התעוררה מחלוקת במהלך הדיון, לאחר שבמשרד החינוך התנגדו ללמידה ביום אחד בלבד וטענו כי לא מדובר בפתרון אופטימלי.

התכנית סוכמה בפגישה המתקיימת כעת, שבה משתתפים מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ונציגי המל"ל (המטה לביטחון לאומי). במהלך הדיון, משרד הבריאות הסכים להצעת משרד החינוך שבחטיבות הביניים יתקיימו לימודים בקבוצות של 20 תלמידים, לאחר שמוקדם יותר עמד מספר התלמידים על 17 ילדים לקבוצה. הדיון מתקיים אחרי שבשבוע שעבר הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו מתווה שבמסגרתו הלימודים יתחדשו ביום ראשון הקרוב.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, פתח את הישיבה בדרישה ליישם מתווה דיפרנציאלי לפי רמת תחלואה בערים. על פי מתווה זה, בערים המוגדרות כ"ערים ירוקות" ניתן יהיה לפתוח את מערכת החינוך במתכונת רחבה, אך מנכ"ל משרד הבריאות התנגד לכך בתוקף. אחת הסיבות לדחיית דרישתו של אבואב היא העובדה שיש מורים שמגיעים מערים אדומות ללמד בערים ירוקות.

"בדיחה לא מצחיקה, הנטל אינו יורד"

עוד קודם לסיכום בין המשרדים, יו"ר ועד ההורים הארצי, אייל באום, דחה את המתווה המסתמן. לדבריו, "ילדים שהיו בבית חודשים חוזרים לשגרת לימודים של יום בשבוע - זו בדיחה לא מצחיקה. יש לבטל את ההגבלות של משרד הבריאות ולהביא את המערכת לשגרת לימודים מלאה".

"במתווה הקיים העומס על ההורים והנטל אינו יורד", הוסיף באום. "יש רק דרך אחת להחזיר את ההורים לשוק העבודה והיא החזרת מערכת החינוך לשגרה הפתרונות הנוכחים אינם מספקים".

חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
"המתווה הוא בדיחה לא מצחיקה". חזרה ללימודים בבית ספר בר לב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר חזרו ללימודים תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב. הלימודים מתקיימים במשך חמישה ימים בשבוע, בימים ראשון עד חמישי, חמש שעות לימוד מדי יום. הלמידה נערכת בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. זאת, תוך שמירה על כללים קפדניים, הכוללים חובת הצהרת בריאות, שמירה על היגיינה, עטיית מסיכה והפרדה פיזית בין התלמידים.

בתיכונים נקבע כי הלמידה תהיה מרוכזת לבגרות ותתוכנן כך שהתלמידים יקבלו את הסיוע והתגבור לקראת בחינות הבגרות. מנהלי בתי הספר יבנו מערכי שיעור של מרתונים לבגרות לפי קבוצות לימוד. הומלץ ללמוד במודל המרוכז של שניים עד שלושה מקצועות במקסימום ליום אחד, או במודל המרתונים, אך ההחלטה על מודל הלמידה נתונה לסמכות מנהל בית הספר. לכל קבוצת תלמידים משובצת קבוצת מורים קבועה, ובמידת הצורך מורים למקצועות לבגרות שאינם משובצים לקבוצה יעבירו שיעורים בלמידה מרחוק.

ילדי הגנים חוזרים ללימודים, ראש העין, 10 במאי 2020. ראובן קסטרו
ילדי הגנים חוזרים ללימודים, ראש העין/ראובן קסטרו

במסגרת ההיערכות לפתיחת בתי הספר, המוסדות הונחו לערוך מיפוי של התלמידים בכיתות אלה ולחלק אותם לקבוצות קטנות. תלמידי חינוך מיוחד המשולבים בכיתות, ילמדו יחד עם חבריהם, בהתאם לתוכנית לבחינות הבגרות שלהם, ויכללו במספר התלמידים המירבי לקבוצה.

(עדכון ראשון: 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully