וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה אושר: מוסדות החינוך ייפתחו ביום א' בערים עם תחלואה נמוכה

14.5.2020 / 18:23

המוסדות יחזרו לפעול במתכונת מלאה, החל מהשבוע הקרוב. עם זאת, ההחלטה אינה מחייבת, והרשויות יוכלו להחליט אם לפעול לפיה בהתאם למוכנותם. הנהגת ההורים הארצית: "מברכים על ההחלטה, הגיעה העת להחזרת היציבות הרגשית לילדים". גם חופי הרחצה ייפתחו מחדש ביום רביעי

.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אישר היום (חמישי) כי מוסדות החינוך ייפתחו ביום ראשון הקרוב במתכונת מלאה בערים שבהן התחלואה נמוכה. זאת, בניגוד למתווה הקודם של פתיחת הלימודים בשבוע הבא למשך ימים בודדים בלבד בשבוע. המתווה החדש הוצע על ידי בכירים במשרדי החינוך, הבריאות והאוצר. עוד אושר כי חופי הים ייפתחו לרחצה החל מיום רביעי הקרוב לפי החלטת שר הפנים, אריה דרעי, ובתום סבב התייעצויות.

במסגרת ההחלטה, מערכת החינוך תפתח באופן מלא לכל הגילים, למעט ביישובים שהיו מוגבלים לתנועה בחודשיים האחרונים ומוקדי תחלואה נוספים. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר, ותהיה הקפדה על חבישת מסיכה בהפסקות. כיתות ד' ומעלה יעטו מסיכות גם בשיעורים. בהפסקת האוכל תהיה הפקדה על מרחק של שני מטרים, והמוסדות יתבקשו להעביר את מירב הפעילויות למקומות המאפשרים את שמירת המרחק.

מסגרות בהן תתגלה תחלואה יסגרו, ויוקם צוות להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף. בנוסף, לקראת חודש יוני תתבצע הערכת מצב נוספת לבחינה מחודשת של רשימת הערים בהן אחוז החולים גבוה.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
הלימודים ישובו בערים עם תחלואה נמוכה. תיכון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הסיכום הושג במהלך ישיבה שהתקיימה הבוקר עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, וכן עם מנכ"לי משרד הבריאות, החינוך, אגף התקציבים והשלטון המקומי. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוביל קו ברור בעד פתיחה מלאה של מערכת החינוך בערים עם תחלואה נמוכה בקורונה. משרד הבריאות הסכים בתחילה לפתיחה של גני הילדים בלבד. לבסוף, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הכריע בעד פתיחה מלאה של מערכת החינוך ברחבי הארץ.

הנהגת ההורים הארצית בירכה על ההחלטה לחזרת מערכת החינוך בהתאם לאחוזי התחלואה. "הגיעה העת להחזרת היציבות הרגשית לילדים, השלמת התכנים הלימודיים עבורם והחזרת ההורים למעגל העבודה". אולם, ההנהגה הדגישה את דרישותיהם בעניין: "יש לממש את החזרה באופן מסודר ומתוך התייעצות עם נציגי צוותי החינוך והנהגת ההורים הארצית וכן יש להאריך את שנת הלימודים הנוכחית עד 30 ליולי, ואת בית הספר של החופש הגדול בשבועיים הראשונים של אוגוסט".

תלמידים בבית ספר יסודי ׳נתן יונתן’ בפתח תקווה 4 במאי 2020. ראובן קסטרו
תלמידי יסודי בבית הספר "נתן יונתן" בפתח תקווה/ראובן קסטרו

המתווה הנוכחי של החזרה ללימודים גרר ביקורת רבה מצד הורים, מנהלי בתי ספר וראשי רשויות, שכינו אותה "מנותקת מהמציאות". על פי המתווה, תלמידי כיתות ד'-י' יחזרו ללימודים ביום ראשון הקרוב, ב-17 במאי, אך רק בחלק מהשבוע ובמתכונת מצומצמת. בכל השכבות הכיתות יחולקו לקבוצות נפרדות של 20 תלמידים.

לטענת המתנגדים, התכנית איננה מחוברת לשטח, מאפשרת חזרה ללימודים בימים מעטים בלבד ולמעשה - הוכתבה על ידי משרד הבריאות. מנשה לוי, יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, טען כי המתווה שהוסכם איננו ישים, הן מבחינת כוח אדם והן מבחינת היקף העבודה של המורים. "המתווה לכיתות ד'-ו' לא מהווה פתרון. מי ילמד אותם? הרי המורים מלמדים את כיתות א'-ג' בשעות הבוקר. הם יעבדו בשתי משרות? בבתי הספר זה לא ילך. זה לא ישים", אמר לוי.

הכנות לפתיחת חוף פרישמן, תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
החל מרביעי הקרוב. הכנות לפתיחת החופים בתל אביב/ראובן קסטרו

ראשי השלטון המקומי אף איימו בפני נתניהו כי הלימודים לא ייפתחו עד שיגובש מתווה חדש. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' שלחו מכתב שבו טענו כי "הילדים הם לא שפני ניסיונות וההורים מחפשים פתרונות אמיתיים".

בתוך כך, קיימה אמש מזכ"לית ההסתדרות, יפה בן דוד, פגישה עם אבואב, שבה הועלו כמה נקודות בסוגיית קיום מתווה החזרה ללימודים. "הצגתי בפני המנכ"ל את הקשיים שהעליתם בסוגיית יישום המתווה. המנכ"ל סיכם כי תינתן למנהלים אוטונומיה אם ואיך ליישם את המתווה. תא המנהלים דן בנושא והחליט שיש קשיים ביישום המתווה ולכן אין לקיימו, ואנו מגבים את ההחלטה", אמרה בן דוד. בין הנקודות הנוספות שהועלו היו פעילות בית ספרית בשעות נוספות וכן סוגיית מילוי מקום של מורים חולים.

הקלה נוספת בסגר אושרה היום. שר הפנים אריה דרעי הודיע כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב, ובמהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החלטת השר דרעי הגיעה לאחר התייעצויות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל"ל מאיר שבת, מנכ"ל משרד הבריאות ומ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully