וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: ניתן יהיה לקיים אירועים עד 50 איש בשטח פתוח מיום ראשון

15.5.2020 / 12:52

השרים אישרו טלפונית כי ההתקהלות תהיה תחת כיפת השמיים. בתי העסק יידרשו לעמוד בכל הכללים החלים על הפעלת מקום ציבורי, בהם שמירה על ריחוק פיזי בין המשתתפים, עטיית מסיכות, ושמירה על היגיינה, ובכל מקרה כמות האנשים המירבית היא אדם לכל 15 מ"ר

צילום: לע"מ

שרי הממשלה אישרו היום (שישי) קיום אירועים בשטח פתוח של עד 50 איש החל מיום ראשון הקרוב. מדובר בתיקון לתקנות לשעת חירום שאושר במשאל טלפוני במסגרת מתווה החזרה לשגרת נגיף הקורונה. על פי התיקון נקבע כי ניתן יהיה לקיים אירועים בשטח פתוח של כל בית עסק המקיים אירועים, בכפוף למגבלות הקיימות לעניין התקהלות במרחב הציבורי בהתאם לצו בריאות העם. המגבלה עומדת כיום על עד 50 אנשים בשטח פתוח.

על מפעיל בית העסק לעמוד בכל הכללים החלים על הפעלת מקום ציבורי ובכלל זה שמירה על ריחוק פיזי בין המשתתפים, עטיית מסיכות, ושמירה על כללי היגיינה. בעלי אולמות וגני האירועים יידרשו לווסת את כניסת האנשים למקום, כך שבכל עת לא תהיה כמות אנשים ביחס העולה על אדם לכל 15 מ"ר.

חופה לחתונה בגן האירועים ביער משואות בגוש עציון. 18 ביולי 2019. גרשון אלינסון, פלאש 90, פלאש 90
חתונות יתקיימו בשטח פתוח עד 50 משתתפים. חופה ביער משואות/פלאש 90, גרשון אלינסון, פלאש 90

ההחלטה התקבלה על רקע הירידה בשיעור התחלואה בקורונה בישראל, כשמתחילת השבוע זוהו כ-130 מקרי הידבקות בנגיף. משרד הבריאות הודיע היום כי מניין המתים עלה ל-266. סך הנדבקים הגיע ל-16,589, בהם 3,736 חולים פעילים ומתוכם 50 מונשמים. עד כה החלימו 12,587 מהנדבקים בקורונה.

בעת הצגת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פירט שלושה מדדים שכל שינוי בהם יחייב חשיבה נוספת: מאה חולים חדשים ביום, הכפלה במספר הנדבקים בעשרה ימים, יותר מ-200 חולים קשה. לכן, ניתן היה להביא לאישור הקלות נוספות במגבלות הקורונה.

בנוסף לכך, על פי נתוני משרד הבריאות נרשמה ירידה חדה מספר מקרי ההידבקות שאובחנו בשלושת הימים האחרונים. בירושלים אובחנו 15 נדבקים בשלושה ימים, בבית שמש ובתל אביב שבעה מקרים בכל עיר, במודיעין עילית שישה נדבקים - ובבני ברק ארבעה מקרים בלבד בימים האחרונים. דיר אל-אסד, היישוב עליו הוטל סגר בעקבות עלייה בהיקף התחלואה בנגיף, לא זוהו מקרי הידבקות כלל בימים האחרונים, ובחורה אובחן נדבק אחד בלבד.

עוד בוואלה!

אחרי העיכובים בהנחיות: מעונות היום המפוקחים יחזרו לפעילות מלאה ביום שני

לכתבה המלאה
הכנות לפתיחת חוף פרישמן, תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
ההכנות לפתיחת חופי הרחצה בתל אביב/ראובן קסטרו

ביום ראשון הקרוב ייפתחו גם מרבית מוסדות החינוך במתכונת מלאה, בערים שבהן התחלואה נמוכה. זאת, בניגוד למתווה הקודם של פתיחת הלימודים בשבוע הבא למשך ימים בודדים בלבד בשבוע. במסגרת ההחלטה, מערכת החינוך תפתח באופן מלא לכל הגילים, למעט ביישובים שהיו מוגבלים לתנועה בחודשיים האחרונים ומוקדי תחלואה נוספים.

מעונות היום המפוקחים ישובו לפעילות במתכונת מלאה ביום השני הקרוב, כך לפי חוזר מנכ"ל שהוציא היום מנהל אגף מעונות היום אמיר מדינה. ההנחיות הנוגעות למועד ולתנאים לפתיחת מוסדות אלה בשגרת הקורונה פורסמו רק עכשיו, ולכן מועד פתיחתם של המעונות נדחה ביום.

בנוסף לכך, ביום רביעי הקרוב, ה-20 במאי, חופי הים ייפתחו לרחצה. זאת, על פי החלטת שר הפנים, אריה דרעי. במהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ההחלטה התקבלה בתום סבב התייעצויות שקיים עם דרעי נתניהו, ראש המל"ל מאיר שבת, מנכ"ל משרד הבריאות ומ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

תלמידים בבית ספר יסודי ׳נתן יונתן’ בפתח תקווה 4 במאי 2020. ראובן קסטרו
מערכת החינוך תחזור לשגרה מלאה. בית ספר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

לפני כשבוע וחצי הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את שלבי ההמשך באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. נתניהו הודיע כי אם לא יהיו שינויים בנתוני התחלואה, ב-17 במאי תותר התכנסות של עד 50 בני אדם בשטח פתוח, כמו גם פתיחת מוזיאונים והתרת פעילות ספורטיבית של עד 20 איש ללא מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully