וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: יותר מ-300 אלף בני אדם מתו ברחבי העולם מהנגיף

בעוד העלייה במספרי המתים באירופה מתמתנת, מדינות כמו ארה"ב, ברזיל ובריטניה עדיין נאבקות כדי לעצור את ההתפרצויות. מספר הנדבקים עבר את ה-4.4 מיליון, והמומחים חוששים שהמספרים האמיתיים עלולים להיות גבוהים יותר. מקרים חדשים בסין ודרום קוריאה מעוררים חשש מגל שני

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

יותר מ-300 אלף בני אדם מתו ברחבי העולם כתוצאה מנגיף הקורונה - כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד, שחושפים הלילה (שישי) מעבר של ציון דרך עגום נוסף. יותר מ-4.4 מיליון מקרי הידבקות בנגיף נרשמו לפי ספירת האוניברסיטה. בהתחשב בדרכים המגוונות שבהן המדינות השונות מדווחות על הנתונים אצלן וההשפעה החברתית העצומה של המגיפה, המספר האמתי של מקרי הידבקות ומתים עלול להיות גבוה בהרבה.

מניין המתים מוסיף להתגבר, על אף שהעולם נעצר למעשה על ידי הנגיף, כשמרבית הממשלות מתחילות לזחול לקראת תהליכי יציאה מהמשבר, ומדינות אחרות כמו ארצות הברית, ברזיל ובריטניה שעדיין נאבקות כדי לעצור את ההתפרצויות.

בארגון הבריאות העולמי הזהירו כי הנגיף "לעולם לא ייעלם", ובינתיים, גם במדינות שנראה היה שהצליחו להתגבר על הנגיף, כמו סין או קוריאה הדרומית, מגלות שהחזרה לנורמליות היא תהליך ארוך ולא וודאי.

גברים נושאים ארגזים שהיפכו לארונות קבורה בבית העלמין העירוני של סאו פאולו, בין התפרצות נגיף הקורונה. 15 במאי 2020. רויטרס
גברים נושאים ארגזים שהיפכו לארונות קבורה בבית העלמין העירוני של סאו פאולו/רויטרס

יותר מרבע מהתמותה העולמית - יותר מ-84 אלף מקרי מוות התרחשו בארצות הברית, שם נרשמה עלייה תמידית במניין המתים במהלך חודש אפריל, והם ממשיכים לטפס גם כעת, בקצב של כ-1,500 ביום. עם זאת, מרבית מדינות ארצות הברית מפעילות תכניות לפתיחה מחודשת של המשק, כשכמעט כל מדינה הסירה כמה מהמגבלות בשבוע האחרון. מודל השלכה שאומץ על ידי הבית הלבן צופה כעת 147 אלף מקרי מוות בארצות הברית עד לחודש אוגוסט, בהתחשב בהקלות בסגר שהוכרז כדי להיאבק בהתפשטות הקורונה.

עוד בוואלה!

טראמפ: אני לא רוצה לדבר עם נשיא סין, אולי ננתק את היחסים

לכתבה המלאה

כמה מדינות באמריקה הדרומית דיווחו אף הן על התפשטות מהירים של הנגיף בימים האחרונים, שהביאו גם למקרי מוות רבים. ברזיל, שנשיאה ז'איר בולסונארו ביטל שוב ושוב את האיום שמהווה הנגיף, רואה את כמו החולים מרקיעה שחקים ויותר מ-13 אלף מקרי מוות. במקסיקו היו עד כה יותר מארבעת אלפים מתים, כשהתפרצויות משמעותיות נראו גם באקוודור ובפרו.

באירופה, שספגה את התפרצות הקורונה מעט לפני אמריקה, מדינות מסוימות מתחילות להודיע על נתונים חיוביים יותר. נקודות חמות לשעבר כמו ספרד ואיטליה עוברות בזהירות לקראת פתיחה מחודשת של חלק מהעסקים, ומדווחות בעקביות על מקרי מוות יומיים במאות בודדות - נתונים נמוכים בהרבה מאשר במרץ ובתחילת אפריל.

תומך של דונלד טראמפ מאזין להצהרה שלו לעובדי חברת הציוד הרפואי שבה הוא עובד במהלך מגיפת הקורונה. 15 במאי 2020. רויטרס
תומך של טראמפ מאזין להצהרה שלו לעובדי חברת הציוד הרפואי/רויטרס

אולם בבריטניה, שראתה את ההתפרצות הקטלנית ביותר ביבשת - התחזית חמורה יותר. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודיע על תכניות לפתיחה מחדש של המדינה ביום ראשון, אולם ביקורת על התכנית שהציג גרמה לבלבול, בעוד מספר המתים בבריטניה ממשיך לטפס בכמה מאות אנשים ביום. בגרמניה, שנמנעה מהסבל שעברו רבות משכנותיה, ההתמקדות היא בפתיחה מחודשת של הכלכלה. אבל כמו במדינות אסיה שהתמודדו עם ההתפרצויות קודם לכן, גם היא סובלת מקשיים.

סין הטילה חלק מהמגבלות מחדש, לאחר שבשתי ערים דווח על מקרים חדשים של הנגיף - מהלך מבשר רעות. בקוריאה הדרומית הופיעו כמה מקרים חדשים בבירת המדינה סיאול. התפתחות זו עוררה חששות מגל שני במדינה, והניעו את הנשיא מון ג'ה-אין לפרסם אזהרה המהדהדת ברחבי העולם: "זה לא נגמר עד שזה ייגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully