וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה, באירופה מחליפים את התחבורה הציבורית באופניים

14.5.2020 / 12:47

החזרה לעבודה תחת תנאי הריחוק החברתי הביאו ממשלות ביבשת להקצות עשרות מיליוני אירו לעידוד התושבים להשתמש באופניים כדי להגיע לעבודה. בצרפת יוקמו מסלולי רכיבה זמניים ובבריטניה תפתח תכנית עידוד רכיבה במסגרת קרן חירום. "ההלם מהקורונה דחף אנשים לשגרה חדשה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

במסגרת התמודדות מדינות אירופה עם נגיף הקורונה וההקלה במגבלות, אופניים עשויים לשמש תפקיד מרכזי בפתיחת הערים, כשממשלות מנסות למנוע מתושביהן שחוזרים אט אט לעבודה להצטופף בתחבורה הציבורית.

בצרפת, בה נערך מרוץ האופניים המפורסם בעולם, "טור דה פראנס", הממשלה מתכננת להשקיע 20 מיליון אירו כדי לפתח ולסבסד נסיעות על כלי התחבורה הדו-גלגלי, בתכנית שתכלול בניית מסלולי רכיבה זמניים.

בריטניה, המשתרכת מאחורי שכנותיה ביבשת בכל הנוגע לרכיבה על אופניים לעבודה, מעודדת זאת כעת במסגרת קרן חירום בהיקף של 308 מיליון אירו שעליה הכריזה הממשלה בשבוע שעבר.

בעוד התשתית באמסטרדם שבהולנד וערים רבות נוספות בצפון אירופה מוכנה לנסיעת באופניים, במדינות אחרות היעדר תשתיות יגביל את השימוש בהם. ואולם, כאשר עובדים שואפים להימנע מהתקלות והידחסות בתחבורה הציבורית, המאתגרת את כללי הריחוק החברתי שהגיעו במסגרת הניסיון להיאבק בנגיף הקורונה, נוצר יתרון עבור חלק מיצרני האופניים.

רוכב אופנעיים עוטה מסכה במהלך רכיבה בפריז, צרפת 11 במאי 2020. רויטרס
יבנו מסלולי רכיבה זמניים. רוכב אופניים עם מסיכת מגן בפריז/רויטרס

כך לדוגמה, המכירות העולמיות של האופניים החשמליים יצרנית חלקי האופניים החשמליים VanMoof עלו ב-48% בין סוף חודש פברואר לאמצע מרץ, ואילו בבריטניה הם זינקו ב-184% בין תחילת פברואר לסוף אפריל.

"בכל הקשור לניידות, אנשים נוטים לדבוק בשגרה ובדפוסים התנהגותיים יומיומיים. הם ממשיכים לנהוג במכוניותיהם להשתמש ברכבת התחתית", אמר מייסד החברה טאקו קרליאר לסוכנות הידיעות רויטרס. "ההלם שיצרה הקורונה דחף אנשים מהשגרה הרגילה שלהם להרגלים חדשים", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בבריטניה מתכוננים לדווש, ומגדילים את המכירות

בינתיים, מניותיה של "הלפורדס", קמעונאית אופניים וחלקי רכב בריטית, זינקו ביום שני ב-26% לאחר ששר התחבורה של הממלכה אמר כי מי שצריף לנסוע לעבודה צריך לשקול רכיבה על אופניים או הליכה ברגל.

ממשלת בריטניה אמרה בהצהרה בשבוע שעבר כי תכניותיה נועדו לעודד אנשים נוספים "לבחור בין אלטרנטיבות לתחבורה ציבורית כאשר הם צריכים להתנייד", והוסיפה כי הדבר יסייע להבטיח ש"הכבישים, האוטובוסים והרכבות יהיו ערוכים להגיב לעלייה עתידית בביקוש".

"הלפורדס" פרסמה כי רק 4% מדרכיהם היום-יומיות של תושבים בבריטניה מיעד אחד לאחר נעשות באמצעות אופניים. בהולנד הנתון עומד על 27%.

שר התחבורה הבריטי, גרנט שאפס, אמר כי תשתית הכבישים של בריטניה תשתנה בכדי להכיל יותר רוכבי אופניים והוסיף כי יובאו עוד קורקינטים וכלי רכב דו גלגליים חשמליים עם פוטנציאל להשכרה, כבר ביוני.

כיוון ש-VanMoof המבוססת באמסטרדם מוכרת 80% מהאופניים שלה באופן מקוון, היא ראתה גידול בביקוש במהלך הסגר שהוטל על העיר וסגירת החנויות.

בנוסף, החברה הוסיפה להגדיל את מכירותיה לאחר השקת אופניים חשמליים מתקדמים מסוג S3. כעת, החברה צופה כי הכנסותיה יגיעו ל-80 מיליון אירו בשנת 2020, לעומת 3 מיליון יורו בלבד לפני חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully