וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העיכובים בהנחיות: מעונות היום המפוקחים יחזרו לפעילות מלאה ביום שני

15.5.2020 / 13:02

פתיחת מערכת החינוך מגיל לידה ועד כיתות י"ב הוכרזה לפני כבר יותר משבוע, ואולם מעונות היום שבהם אלפי ילדים עד גיל 3, קיבלו הנחיות לפתיחת המוסדות רק היום, יומיים לחזרה לפעילות מלאה. אב לילד בגן ויצו: "מתווה החזרה לשגרה שם את הילדים בגיל הרך בתחתית"

צילום: יותם רונן, עריכה: אביחי ברוך

מעונות היום המפוקחים יחזרו לפעול במתכונת מלאה ביום שני הקרוב ולא בראשון - כך עולה היום (שישי) מחוזר מנכ"ל שהוציא מנהל אגף מעונות היום אמיר מדינה. ההנחיות הנוגעות למועד ולתנאים לפתיחת מוסדות אלה בשגרת הקורונה פורסמו רק היום, זאת לאחר הפעלת לחץ רב מצד ההורים ומפעילי המעונות, שביקשו לקבל הנחיות על מנת לפתוח את המוסדות בזמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אתמול את החזרה המלאה של מערכת החינוך בערים בהם התחלואה נמוכה. אלא שמאתמול לא עדכנו במשרד העבודה והרווחה את מעונות היום על ההנחיות החדשות. הדבר הביא לזעם רב בקרב ההורים שנותרו ללא מידע, האם ילדיהם צפויים לחזור ביום ראשון הקרוב למערכת. בעקבות המחאה והלחץ שהפעילו ההורים, רק היום בצהריים קיבלו המעונות היום המפוקחים את ההנחיות.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אמר כי זו "בשורה אדירה להורים שייחלו לאור הירוק של משרד הבריאות. עמדותינו והמלצותינו היו ברורות ועקביות ואני מברך על ההחלטה. אני מודה למנכ"ל המשרד אביגדור קפלן ולאמיר מדינה ראש אגף מעונות יום, על הסיוע והטיפול המקצועי והאחראי בעניין זה".

לקראת החזרה ללימודים בגן יהב ,חיפה ,מאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
חזרה לפעילות בגן בחיפה/אתר רשמי, משרד החינוך

מהארגונים המפעילים את מעונות היום, הכוללים את נעמת, ויצו, אמונה ונאות מרגלית, נמסר בתגובה להחלטת הממשלה לפתוח את המעונות ביום שני כי "אנו מברכים על ההחלטה לחזרה מלאה לשגרת פעילות במעונות היום ונפעל בהתאם להחלטת הממשלה. קראנו משך כל התקופה האחרונה לחזרה לפעילות במתכונת מלאה מכיוון שזו הדרך היחידה לשחרר את המשק, לאפשר להורים לחזור לעבוד ולהחזיר את הפעוטות לשגרה שפויה".

הורים ומנהלי המוסדות המפוקחים בוויצו ובנעמת הביעו זעם בימים האחרונים על העיכוב בהנחיות שהוביל לדחיית פתיחתם. כך למשל, רועי שירן, אב לילד בוויצו, וממובילי מחאת הילד ה-18, אמר "גם מתווה החזרה לשגרה שם את הילדים של מעונות הגיל הרך בתחתית סדרי העדיפויות, שולח את ההורים לחפש תשובות אצל הגננות והמפקחות".

לדבריו, "לקבל הנחיות ברגע האחרון, בסופו של דבר למרות שנקבע שחוזרים ביום ראשון, ביום שישי בצהריים רק המעונות המפוקחים חוזרים לפעילות מלאה ביום שני בגלל שמשרד העבודה והרווחה לא מספיקים להתארגן בזמן. אם אנחנו ההורים לא היינו מפעילים לחץ ביומיים האחרונים על כל מקבלי ההחלטות וראשי המעונות, אני בספק אם גם ההחלטה הזאת על יום שני הייתה מתקבלת. אנחנו מתכוונים להמשיך להפעיל לחץ ולהפוך את המערכת לגיל הרך למערכת ראויה שתשים את ההורים והילדים בראש סדר העדיפויות".

עוד בוואלה!

היכן יבוטלו הקפסולות ומי חוזר כבר בראשון: הרשויות נערכות לחזרה ללימודים

לכתבה המלאה
מעון אמונה, רחוב דוכיפת 8, נתניה. שלומי גבאי
ייפתח ביום שני לכל הילדים הרשומים. מעון אמונה בנתניה/שלומי גבאי

על פי הודעת משרד הרווחה, מעונות היום והמשפחתונים יחזרו לפעול ביום שני במתווה המאפשר לקלוט את כל הילדים הרשומים, תוך שמירה על ההנחיות משרד הבריאות בדבר חיטוי, היגיינה והפעלה בקבוצות קטנות. המשרד הנחה את המעונות לחלק את כלל הילדים לקבוצות, כך שבכיתת התינוקות ימונה איש צוות חינוך-טיפול אחד לכל שישה ילדים, בכיתת הפעולות איש צוות אחד לכל תשעה, ובכיתת הבוגרים יהיה מטפל אחד לכל 11 ילדים. ממשרד הרווחה נמסר כי מסגרות המעוניינות לשוב לפעילות כבר ביום ראשון בהתאם למתווה רשאיות לעשות כן, ובלבד שהן ערוכות ליישם את כל ההנחיות.

במשרד הסבירו כי החלטת ראש הממשלה אודות פתיחה מלאה של מעונות היום, התקבלה אתמול אחר הצהריים, והם היו בדיונים מול היועץ המשפטי על מנת לגבש את ההנחיות.

מחאת הבימבות- מתווה הסלקציה במעונות היום, כיכר הבימה תל אביב, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
מחאת הילד ה-18 בכיכר הבימה בתל אביב/ראובן קסטרו

אתמול אישר נתניהו כי מוסדות החינוך ייפתחו ביום ראשון הקרוב במתכונת מלאה בערים שבהן התחלואה נמוכה. זאת, בניגוד למתווה הקודם של פתיחת הלימודים בשבוע הבא למשך ימים בודדים בלבד בשבוע. במסגרת ההחלטה, מערכת החינוך תפתח באופן מלא לכל הגילים, למעט ביישובים שהיו מוגבלים לתנועה בחודשיים האחרונים ומוקדי תחלואה נוספים.

על פי המתווה החדש שהוצע על ידי בכירים במשרדי החינוך, הבריאות והאוצר, כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר, ותהיה הקפדה על חבישת מסיכה בהפסקות. כיתות ד' ומעלה יעטו מסיכות גם בשיעורים. בהפסקת האוכל תהיה הפקדה על מרחק של שני מטרים, והמוסדות יתבקשו להעביר את מירב הפעילויות למקומות המאפשרים את שמירת המרחק.

מסגרות בהן תתגלה תחלואה יסגרו, ויוקם צוות להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף. בנוסף, לקראת חודש יוני תתבצע הערכת מצב נוספת לבחינה מחודשת של רשימת הערים בהן אחוז החולים גבוה.

(עדכון ראשון: 12:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully