וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה ברחובות וסייעת בתל אביב חלו בקורונה, עשרות ילדים נכנסו לבידוד

15.5.2020 / 18:34

אשת צוות חינוכי מבי"ס נבון בעיר נדבקה בנגיף, ולאחר שנודע כי באה במגע עם כל אנשי הצוות - ביה"ס נסגר לשבועיים. גם סייעת בבי"ס בת"א אובחנה כחולת קורנה, ושישה תלמידים נשלחו לבידוד. בעקבות המקרה, הורה ראש עיריית ת"א לקיים בדיקות סקר לצוותי החינוך בעיר

צילום: יותם רונן

אשת צוות חינוכי מבית הספר נבון ברחובות חלתה בקורונה. בית הספר נסגר היום (שישי) לאחר שנודע כי היא באה במגע עם כל אנשי הצוות, כשצוות המורים וארבע קבוצות של תלמידים משתי כיתות נחשפו אליה ישירות. בעקבות כך, 52 תלמידים מבית הספר נכנסו לבידוד, ובית הספר עצמו נסגר עד 27 במאי.

מהנהלת בית הספר נמסר להורי התלמידים ולאנשי הצוות, כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שתי כיתות התלמידים שעמן באה במגע וכל אנשי הצוות בבית הספר מחויבים בבידוד עד 27 במאי ועד בכלל. בשל כניסת כלל הצוות לבידוד, לא יתקיימו לימודים בבית הספר נבון מיום ראשון הקרוב. משרד החינוך ועיריית רחובות מסרו כי הם עומדים בקשר רציף ושוטף עם כלל הגורמים הרלוונטיים.

בנוסף למקרה הזה, סייעת בבית ספר היסודי הגליל שבתל אביב אובחנה כחולה בקורונה. שבעה ילדים שבאו עמה במגע וכן המורה, הונחו להיכנס לבידוד לשישה ימים. בעקבות מקרה זה, וכדי למנוע מקרים דומים בעתיד, הנחה ראש העיר רון חולדאי לקיים מהשבוע הבא בדיקות סקר לצוותי החינוך בעיר בשיתוף ביה"ח איכילוב בעיר.

בית הספר נבון ברחובות, שנסגר בעקבות הידבקות מורה בקורונה. 15 במאי 2020. יותם רונן, אתר רשמי
הכניסה לבית הספר נבון ברחובות/אתר רשמי, יותם רונן

שני המקרים האלו מגיעים לאחר שאתמול אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו שמוסדות החינוך ייפתחו ביום ראשון הקרוב במתכונת מלאה בערים שבהן התחלואה נמוכה. זאת, בניגוד למתווה הקודם של פתיחת הלימודים בשבוע הבא למשך ימים בודדים בלבד בשבוע.

עוד בוואלה!

היכן יבוטלו הקפסולות ומי חוזר כבר בראשון: הרשויות נערכות לחזרה ללימודים

לכתבה המלאה

המתווה החדש הוצע על ידי בכירים במשרדי החינוך, הבריאות והאוצר. במסגרת ההחלטה, מערכת החינוך תפתח באופן מלא לכל הגילים, למעט ביישובים שהיו מוגבלים לתנועה בחודשיים האחרונים ומוקדי תחלואה נוספים. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר, ותהיה הקפדה על חבישת מסיכה בהפסקות. כיתות ד' ומעלה יעטו מסיכות גם בשיעורים. בהפסקת האוכל תהיה הפקדה על מרחק של שני מטרים, והמוסדות יתבקשו להעביר את מירב הפעילויות למקומות המאפשרים את שמירת המרחק.

מסגרות שבהן תתגלה תחלואה יסגרו, ויוקם צוות להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף. בנוסף, לקראת חודש יוני תתבצע הערכת מצב נוספת לבחינה מחודשת של רשימת הערים בהן אחוז החולים גבוה.

בית הספר נבון ברחובות, שנסגר בעקבות הידבקות מורה בקורונה. 15 במאי 2020. יותם רונן, אתר רשמי
52 תלמידים נכנסו לבידוד. בית הספר נבון ברחובות/אתר רשמי, יותם רונן

היום סיכם משרד החינוך עם משרד הבריאות, כי גם ההסעות של התלמידים אל מוסדות החינוך תתבצענה במתכונת מלאה, תוך שמירה על כללי הזהירות וההיגיינה. ההסעות יוכלו לפעול מיום ראשון הקרוב, 17 במאי, כאשר החזרה תעשה באופן הדרגתי, בהתאם לההיערכות של כל רשות.

שר החינוך רפי פרץ אמר כי "אנחנו משלימים מהלך מורכב וחשוב של חזרה לשגרה. כנגד כל הביקורת מערכת החינוך חוזרת למסלול, ובכלל זה פתרון לסוגיית ההסעות. הקפדה על ההנחיות והעקרונות שקבענו תשמור על בריאות הילדים וצוותי ההוראה. בהצלחה".

(עדכון ראשון 17:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully