וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראה הסגר: שוטר קנה פלאפל באיסוף עצמי, בית קפה ליד חטף קנס כבד

30.12.2020 / 15:40

לובש מדים צולם עם שקית בידו משלם למוכר, על אף שהנחיות הסגר אוסרות על מכירה בטייק אווי. זמן קצר לאחר מכן הודיעה המשטרה שקנסה בית קפה במרחק 300 מטרים משם ב-5,000 שקל - בגלל מכירה באיסוף עצמי. בעל המקום: אישרו לנו למכור כמו מרכול, הפקחים לא יודעים מה מותר

בווידאו: ישראל נכנסה לסגר שלישי - המשטרה הציבה עשרות מחסומים/צילום: שי מכלוף

שוטר בתפקיד תועד היום (רביעי) קונה אוכל במרכז תל אביב באיסוף עצמי בניגוד להנחיות. אלא שמרחק קצר משם, 300 מטרים בלבד, שוטרים קנסו בית קפה ב-5,000 שקל על כך שאפשר שירותי טייק-אווי.

בצילום שהגיע לידי וואלה! NEWS ניתן לראות את השוטר לבוש המדים עומד עם שקית בידו ליד פלאפליה ברחוב פרישמן בתל אביב, ומשלם לעובד במקום. תקנות הסגר, שנכנס לתוקפו בתחילת השבוע, לא מאפשרות ממכר מזון באיסוף עצמי.

זמן קצר לאחר מכן הודיעה המשטרה כי הטילה קנס של 5,000 שקלים על עסק בכיכר דיזנגוף בעיר על כך שאיפשר שירותי טייק-אווי.

אורי וילדר, הבעלים של בית הקפה-מאפייה "בוטי", שקיבל את הקנס, טוען כי הנחיות הסגר אינן ברורות לציבור. "אף אחד לא יודע, לא הפקחים של העירייה ולא המשטרה, מה מותר ומה אסור", הוא אומר. "בשני הסגרים הראשונים, שזה זמן מצטבר של שבועות ארוכים, אושר לנו באופן חד משמעי למכור הכול חוץ מקפה כמו מרכול. ולפי זה פעלנו גם הפעם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטר שתועד אוסף מנת סביח בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי וילדר, "תמיד כשמגיעים שוטרים אני מבקש מהם הנחיות כתובות. כל העסקים בכיכר דיזנגוף פועלים רגיל כשהרישיון שלהם זה בית קפה, בעוד אנחנו נחשבים כמו מרכול. באותה נשימה השוטר אמר שלבתי העסקים האחרים מותר כי הם הוסיפו לרישוי עסק שלהם פריטי מרכול".

וילדר הוסיף: "הם (השוטרים) לא מסתכלים על המהות, שבסופו של דבר אנחנו מוכרים את אותם המוצרים. אז לבוא ולתת לנו דוח על סך 5,000 שקלים, אחרי שאמרו לנו שמותר לנו למכור הכול חוץ מקפה. הדוח שקיבלנו זה על טייק אווי, אבל חוץ מזה שוטרים הגיעו וצעקו על הלקוחות שילכו מפה בעוד שלעסק הצמוד מותר".

עוד בוואלה!

הנכשלים, הנפגעים - וההזדמנות הגדולה: שש הערות על משבר הקורונה בישראל

לכתבה המלאה

ועדת החוקה של הכנסת אישרה השבוע על חודו של קול את תקנות הסגר, ברוב של שמונה תומכים מול שבעה מתנגדים. זאת, לאחר שההצבעה נדחתה שוב ושוב לאור קשיי הקואליציה להשיג רוב להצבעה. במסגרת הסיכומים שקדמו להצבעה, הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, כי בעוד שבוע מהיום, בכפוף לירידה במדדי התחלואה, תיבחן החרגת טייק אווי ממסעדות בסגר, בתמיכת הממשלה.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מבירור ראשוני עולה שמדובר במתנדב שעל פניו פעל בניגוד לתקנות.
הוא יזומן לבירור ובמידת הצורך יינקטו נגדו צעדים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully