וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקתי לעובד שיביא לי פלאפל": הדרכים היצירתיות של העסקים לעקוף את ההגבלות

29.12.2020 / 18:46

בעלי עסקים פיתחו שיטות מקוריות לגבור על האיסור על קבלת קהל ואיסוף עצמי במסעדות ובבתי הקפה, מבלי לעבור עליו במופגן. כמה מהם מספרים כי הלקוחות ממשיכים להגיע, והעבודה נמשכת כרגיל. "ממשיכים לעשות טייק אוויי 'מתחת לשולחן', זה מה שכולם עושים"

בווידאו: בעלי עסקים חוששים מסגירת החנויות בעקבות חציית רף התחלואה/צילום: סוניה גורודיסקי

פחות מ-48 להחלת המגבלות החדשות ובהן סגירת המסחר הכולל קבלת קהל, וכבר ניתן לראות ברחבי תל אביב אנשים מטיילים ברחובות כשהם אוחזים בידם כוסות קפה ומוצרי מזון אחרים, בעסקאות "ספק 'טייק אוויי' ספק משלוח". מדובר בשיטות של עסקים יצירתיים, הפועלים בתחום שבין האפור לחוקי - שבאמצעותן מקווים בעלי העסקים לשרוד.

סיבוב קצר בעיר יפגיש את עובר האורח עם היצירתיות של בעלי העסקים. חלקם למשל תלו שלט עם מספר טלפון, אליו יכולים לחייג העוברים והשבים ולרכוש בבית העסק בצורה זו. אחרים תלו ברקוד שמוביל לאתר האינטרנט של בית העסק, ויש גם כאלו שמורדים בגלוי - ומאפשרים איסוף עצמי, טייק אוויי, לעיני כל.

בניגוד להחלטת קבינט הקורונה | פתיחת עסק מזון באבן גבירול, ת"א 29 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"בתחום שבין האפור לחוקי". עסק פתוח בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

יוסי פתח את המסעדה שבבעלותו בתל אביב זה היום השני ברציפות. "ממשיכים לעבוד גם בטייק אוויי גם במשלוחים", הוא הסביר. "בגדול אנחנו אומרים מי שרוצה לעבוד יש עבודה. הלקוחות גם מגיעים כרגיל. שתמשיך הקורונה מבחינתי, העבודה כרגיל".

בעל עסק נוסף בעיר, שלא מפחד להפר את ההוראות ומאפשר רכישה ואיסוף עצמי מחוץ למסעדה, אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו ממשיכים לעשות טייק אוויי 'מתחת לשולחן' מה שנקרא, אבל זה מה שכולם עושים. תראי מה קורה - אנשים עומדים מחוץ לעסק ומזמינים".

אייל קאופר, לקוח בבית קפה בעיר, אמר כי רכש את הקפה כמו בימים כתיקונם, אך פשוט עמד מחוץ לבית העסק. "קניתי בקפה השכונתי שלי. פשוט עמדתי בחוץ והזמנתי, לא נכנסתי פנימה", אמר. "שאלתי אותם מה עושים? איך מקבלים קפה? בסגר הקודם הם הביאו לי הביתה, אבל הפעם ענו לי: 'חכה בחוץ ונביא לך'".

עוד בוואלה!

עסקים מתריעים מפני קריסה - וחלקם מאיימים לפתוח בסגר: "אין ברירה"

לכתבה המלאה
עסקים בתל אביב ממשיכים לאפשר איסוף עצמי בדרכים יצירותיות בזמן הסגר. 28 בדצמבר 2020. ספיר לוי, ספיר לוי
"משלוח לטווח קצר". עסק בתל אביב, היום/ספיר לוי, ספיר לוי

שחר הרפז, לקוחה בבית קפה אחר, סיפרה על שיטות יצירתיות יותר. "עמדתי מחוץ לעסק והייתי צריכה לסרוק ברקוד ולהיכנס לאתר של בית העסק ושם להזמין את הפרטים, ואיזה מוצר אני רוצה. התשלום בוצע באשראי ואז בעצם קיבלתי דף של מעקב אחרי ההזמנה", אמרה.

לדבריה, הדבר מיותר משום שהוא מאריך את משך ההזמנה - כשבפועל אין הבדל משמעותי בין הסגר לתקופה שקדמה לו. "בוא נגיד שלקח משהו כמו עשר דקות להזין את כל הפרטים שלי ולבצע את העסקה - הדבר היחיד ששונה עם ההגבלות, במקום להגיש לעובד את כרטיס האשראי. אין באמת הבדל כי בסוף הוא יצא אליי והגיש לי את הקפה", הסבירה. "זה סתם האריך את הזמן".

בניגוד להחלטת קבינט הקורונה | פתיחת עסק מזון באבן גבירול, ת"א 29 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"עשר דקות להשלים את העסקה". עסק פתוח בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

עסקים אחרים מקפידים על ההנחיות ומוכרים אך ורק את המוצרים שבגינם הם נחשבים לחיוניים. "לא הסכימו למכור לנו קפה ואני רוצה לציין את זה לזכותם שהם מקפידים", העידו מירי מרקוביץ' ויפה חברתה, לקוחות במאפייה המשמשת בימים רגילים גם כבית קפה.

"פתחנו שבועיים לפני הסגר השני ואז סגרו אותנו. זה קשה", העיד גם עידן פונדק, בעלי סניף גלידריית "גולדה" בחוף גורדון. "עכשיו נכנסנו לסגר שלישי, מה שמציל אותנו זה המשלוחים לעובדים בחברות ובארגונים. מקווה שממרץ נחזור לחיים".

עסקים בתל אביב ממשיכים לאפשר איסוף עצמי בדרכים יצירותיות בזמן הסגר. 28 בדצמבר 2020. ספיר לוי, ספיר לוי
"עשר דקות לבצע את העסקה". עסק שמאפשר להזמין באמצעות סריקת ברקוד, היום/ספיר לוי, ספיר לוי

וכמו כמה מבעלי עסקים, ניכר כי גם חלק מהלקוחות מתייחסים לסגר באדישות. "כל עוד לילדים יש בית ספר הכול בסדר", אמר עדי, לקוח בפלאפליה בעיר. "קניתי 20 כדורי פלאפל. אני עושה איזה הרמת כוסית לכבוד אשתי. צעקתי לעובד מרחוק והעובד הביא לי את מה שהזמנתי".

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה לשאלת וואלה! NEWS אם יאכפו את התקנות או יאפשרו איסוף עצמי כי העירייה "לא מוציאה הודעות פופוליסטיות המעודדות לעבור על החוק והתקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully