וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט חצי מיליון חוסנו נגד קורונה; שיא במספר המאומתים היומי מתחילת אוקטובר

עודכן לאחרונה: 29.12.2020 / 11:56

במשרד הבריאות ציינו כי מספר האזרחים שקיבלו את מנות החיסון הראשונות עולה על מספר הנדבקים מפרוץ המגיפה בישראל. אתמול בלבד חוסנו כ-115.4 אלף בני אדם - שיא יומי מתחילת המבצע. 5,449 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, אחוז החיוביים - 5.6%

בווידאו: אדלשטיין אומר שהם מחסנים "בקצב מטורף"/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

115.4 אלף מנות חיסון נגד קורונה ניתנו אתמול - שיא מאז תחילת מבצע החיסונים, כך עדכן הבוקר (שלישי) משרד הבריאות. בסך הכול, מספר האזרחים שקיבלו מנות חיסון בתשעת הימים האחרונים עומד על 495 אלף, ובמשרד הבריאות ציינו כי מדובר במספר העולה של כמות הנדבקים בנגיף מפרוץ המגיפה בישראל.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 5,449 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-408,990. אתמול התבצעו כ-97,829 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 38,656. בבתי החולים מאושפזים 1,025 חולים, מתוכם 146 מונשמים ו-593 חולים קשה. נכון להיום, 3,256 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל. מקדם ההדבקה במגזר הכללי הוא 1.24.

אתמול אובחנו 3,498 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 72,763, מתוכן 4.9% היו חיוביות לנגיף.

מתחם חיסוני קורונה ברהט, 28 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מתחם חיסוני קורונה ברהט/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין שיבח אתמול את קצב ההתחסנות נגד קורונה בישראל. "אנחנו עובדים בקצב מטורף", אמר אדלשטיין בעת שביקר במוקדי חיסונים בשדרות ובבית החולים סורוקה בבאר שבע, ודחה טענות על מחסור במנות בישראל. "אני שומע שמדברים על מחסור חמור בחיסונים. אני אומר - אין מחסור, לא יהיה מחסור ובשבועיים הקרובים אנחנו אמורים לקבל עוד מיליוני חיסונים".

לדבריו, יש "היענות מדהימה של האוכלוסייה שמגיעה להתחסן ואני קורא לאנשים להגיע ולהתחסן ולעזור לכולנו לחזור לשגרה המבורכת. בזכות הקצב המטורף בו אנחנו עובדים, אנחנו נסיים לחסן את האוכלוסייה בסיכון בשבועות הקרובים. לכן אנחנו עובדים מול החברות להקדמה של הגעת החיסונים".

עוד בוואלה!

אדלשטיין: מחסנים בקצב מטורף, קיש: יש לבטל את חובת הבידוד במלוניות

לכתבה המלאה

הוא ביקש מבתי החולים לשמור על התעדוף ולחסן קודם כל את האוכלוסיות בסיכון. "אני סמוך ובטוח שנצא מהסגר בצורה שונה מהסגרים הקודמים. אנחנו נמשיך את מבצע החיסונים תוך פתיחת הענפים השונים". לצד זאת, הוא תקף את חברי הכנסת שהצביעו נגד החלטת הממשלה לבטל את הלימודים בכיתות ה'-י'. "ההחלטות של ועדת הכנסת חסרות אחריות וחסרות הבנה. יש לנו שני מסלולים - מסלול החיסון ומסלול הריסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully