וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות דחה את דרישות המורים להתחסן: "לא על הפרק כרגע"

28.12.2020 / 14:00

לוואלה! NEWS נודע כי לוי הורה לקופות החולים להמשיך את מבצע החיסונים לפי התיעדוף שקבע המשרד - ולחסן כעת רק בני 60 ומעלה ובעלי מחלות כרוניות. זאת, חרף איומי המורים להכריז על סכסוך עבודה אם לא יקבלו קדימות, לאור ההחלטה להפעיל את מערכת החינוך גם בימי הסגר

בווידאו: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר שקבעה הממשלה/צילום: ערוץ הכנסת

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, דחה את דרישת צוותי ההוארה לקבל קדימות בקבלת החיסונים, ואמר כי נכון לעכשיו הדבר אינו על הפרק. לוואלה! NEWS נודע היום (שני) כי אמש התקיימה שיחת זום בין ארבעת מנכ"לי קופות החולים לבין פרופ' לוי, ובה הורה האחרון להמשיך את מבצע החיסונים לפי התיעדוף שקבע המשרד - ולחסן כעת רק בני 60 ומעלה ובעלי מחלות כרוניות.

הקופות קיבלו הוראה שלא להיערך בשבוע הקרוב למתן חיסונים לצוותי ההוראה, אך ייתכן שבשבוע הבא תצא הוראה חדשה. במשרד נמצאים בקשר צמוד עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שאיימה בסכסוך עבודה אם צוותי ההוראה לא יקבלו חיסונים כבר בשבוע הבא.

מנכ״ל משרד הבריאות, חזי לוי מחכה להתחסן, מרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקראת מבצע החיסונים ״תן כתף״, 19 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
התיעדוף ימשיך בהתאם לעמדת המשרד. לוי/ראובן קסטרו

נכון לעכשיו, לפי התיעדוף של משרד הבריאות, תורם של עובדי ההוראה - לצד קבוצות אחרות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים - מגיע אחרי הצוותים הרפואיים וקבוצות הסיכון. אולם, המורים דורשים לחסן אותם כבר כעת, לנוכח המשך הפעילות של מערכת החינוך גם בתקופת הסגר השלישי.

הסוגייה הוצתה מחדש בדיון שהתקיים אתמול בוועדת החינוך בכנסת, בו בוטלה החלטת הממשלה בעניין המשך הלימודים בכיתות ה'-י'. חברי הוועדה תמכו בדעה כי יש לתת עדיפות במתן החיסונים לצוותי ההוראה, משום שהם נמצאים בסיכון מוגבר להידבק בנגיף, אך רובם גם סברו כי יש להשאיר את כלל מערכת החינוך פתוחה ללא קשר לחיסוני המורים.

עוד בוואלה!

המורים נאבקים על מקומם בתור לחיסונים: "אנחנו בסיכון, לדאוג לנו כמו לרופאים"

לכתבה המלאה
הכנות בבית הספר "יסוד המעלה" לקראת החזרה ללימודים אחרי הסגר, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
בית הספר יסוד המעלה בראשון לציון/ראובן קסטרו

עם המשך הלימודים היום במוסדות הלימוד, וברקע תקוותיהם כי מקבלי ההחלטות ישנו את דעתם ויתנו קדימות בתור לחיסונים, צוותי ההוראה מלינים על הסיכון הכרוך באופי עבודתם, ותובעים - על המדינה להעניק להם קדימות בתור לחיסונים. בעוד בן דוד, הכריזה על סכסוך עבודה בשל המצב, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש נותר בעמדת המשרד, והבהיר כי התיעדופים לא ישתנו.

ביום חמישי האחרון יצא גם רן ארז, יו"ר ארגון המורים, בקריאה וכתב כי שר החינוך גלנט "דן את המורים להידבק בהתקהלות עם תלמידים". ארגון המורים מייצג את המורים בבתי הספר העל-יסודיים, בהם הסיכון להידבקות גבוה יותר בהשוואה לתלמידים בכיתות הנמוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully