וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על אכיפת הסגר: נתמקד בהתקהלויות ובעסקים - לא באזרח הבודד

27.12.2020 / 11:45

ראש מדור מבצעים במשטרה הודיע כי האכיפה תתמקד בהפרות הבולטות שניתן לזהות בקלות ולא באנשים ברחוב, שברבים מהמקרים מחזיקים באישורי מעבר. "צריך להיות מציאותיים", הסביר בדיון ועדת החוקה

בווידאו: ישראל נכנסה לסגר שלישי - המשטרה הציבה עשרות מחסומים/צילום: שי מכלוף

המשטרה הודיעה היום (ראשון) שתתמקד בסגר הקרוב בהפרות בידוד, עסקים והתקהלויות, ולא באדם הבודד. "ההתמקדות המשמעותית הפעם תהיה בהתקהלויות עם מספר אנשים גבוה ובאנשים שלא יעטו מסיכות בקבוצות", אמר סנ"צ צחי שרעבי, רמ"ד מבצעים במשטרה, בדיון ועדת החוקה על הסגר.

"המסר הכללי לשוטר הוא שמאחר שמבינים שהרבה אנשים יכולים להגיע לעבודה, שוטר בקצה לא יכול לבדוק כל אדם, אז יש להתמקד בתשאול מעמיק", הוסיף שרעבי. "אך המיקוד יהיה בעסקים, בהתקהלויות, בהפרת בידוד במלוניות ובידוד ביתי ופחות באדם הבודד. צריך להיות מציאותיים, נראה תנועת אנשים ברחוב ולכן יותר מציאותי לאכוף את העסקים". עוד ציין כי "לא ישר ירוצו לדוחות אך אכיפה תהיה כמו שמצריכה להיות כדי לאכוף את הסגר".

סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"לא ישר ירוצו לדוחות". אכיפת התקנות באלעד בזמן הסגר הקודם/ראובן קסטרו

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בדיון כי "ההחלטות לא מונעת משיקולים פוליטיים. אנחנו מדי יום בהכפלה של כמות החולים הקשים והקריטיים, וכך גם בהכפלה של מספר הנפטרים". לדבריה, "אחרי שני גלים אנחנו יודעים כבר לצפות את המגיפה. אמרנו לקבינט אז לפני יותר משבועיים לעצור ולעשות ריסון מהודק, לסגור גם את המסחר, שזה לחזור צעד לאחור. הייתה בחירה לא לעשות זאת וידענו לאן זה יתקדם".

"בעוד שבועיים נהיה עם 8,000 מאומתים ביום", הצהירה. "בגל השני היינו שיאני התמותה בעולם מקורונה. אם רוצים לשבת פה, צריך לקחת אחריות. זה בסדר שכנסת ישראל שמפקחת על הממשלה תקבל החלטה שלא צריך לעשות שום דבר, רק צריך להבין מה זה אומר - שנטפס בגרף וכשנחליט לעצור לוקח שבועיים עד שההחלטה מביאה לאפקט במציאות. מרגע שעושים סגר, קחו את המספרים, תכפילו אותם ורק אז נתחיל לרדת, ונצטרך סגר ארוך מאוד מאוד".

חברי הכנסת בדיון התרעמו על דבריה של פרייס, ותקפו אותה על כך שרמזה שאינם לוקחים אחריות. ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר לה "אתם מקבלים החלטות ומאשימים את חברי הכנסת. האחריות היא שלכם". ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם) טען כי "מה שאמרה ד"ר פרייס, לא קשור לרפואה. יש לנו תפקיד לבקר ולפקח". ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר לה בתגובה כי "האחריות שלנו היא להסתכל על תשעה מיליון איש, על אלו שאיבדו פרנסתם, ולא ראייה צרה".

עוד בוואלה!

המשטרה נערכת לסגר השלישי: כ-300 מחסומים בשעות הערב ואלפי שוטרים ייפרסו

לכתבה המלאה
פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 6 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"שוטר בקצה לא יכול לבדוק כל אדם". אכיפת ההנחיות בתל אביב/ראובן קסטרו

עם כניסת הסגר השלישי בשעה 17:00, אגף התנועה של המשטרה יציב מ-300 מחסומים ברחבי הארץ. המחסומים, שיהיו בחלקם נייחים ובחלקם מדלגים, יוצבו בכל שעות היום אך יתוגברו בעיקר מהשעה 18:30. הכוחות שיפעלו באכיפת הסגר יחולקו לשני מדרגים, ושניהם יאוישו על ידי 6,000-4,000 שוטרים. עוד הבהירו במשטרה כי ככל שיהיה צורך, הם יפנו בבקשת תגבורת לצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully