וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד שפי פז ופעילים נוספים שהתפרצו לגן של מבקשי מקלט

29.12.2020 / 17:43

בתיעוד האירוע, קראו פז והפעילים לעבר מנהלת הגן: "זו לא המדינה שלך". היא מואשמת גם בריסוס גרפיטי מול בתי שופטים ובפגיעה בפרטיות, בגין פרסומים של תמונות ילדים ולצדן כיתובים משפילים. "בלאק פריידיי: ילדי מסתננים במחיר עלות", כינתה הסעת תלמידים

בווידאו: כתב אישום נגד שפי פז, דורון אברהמי ומירב חג'ג' באשמת השחתת משרדי האיחוד האירופי/צילום: יותם רונן

המשטרה הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד שלושה פעילים נגד מבקשי מקלט בדרום תל אביב. השלושה - שפי פז, דורון אברהמי ואיליה גרנטובסקי - נאשמים בשורת מקרים של ריסוס גרפיטי, בין היתר מול בתים של שופטי בית המשפט העליון, וכן בהסגת גבול פלילית, במקרים בהם נכנסו לגן של ילדי מבקשי מקלט ולמרפאה המספקת להם שירותים רפואיים.

ההתפרצות לגן הילדים אירעה לפני כשבועיים, בזמן שנערכה בו מסיבת חנוכה לילדים ולהוריהם. פז וגרנטובסקי מואשמים כי נכנסו ללא אישור למקום, צילמו את הילדים ואת מנהלת הגן, וגרנטובסקי קראו לעברה בין היתר: "זו לא המדינה שלך".

פריימריז בליכוד, גני התעורכה 5 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
התפרצה למרפאה שמספקת שירותים למבקשי מקלט. פז/ראובן קסטרו

פז נאשמת בפגיעה בפרטיות בשל תצלומים שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה ובהם ילדי מבקשי מקלט לצד כיתובים משפילים. בין היתר, היא צילמה ילדים בהסעה והעלתה את התמונה לצד הכיתוב "מבצע בלאק פריידיי: ילדי מסתננים במחיר עלות. משלוח חינם לרמת אביב".

בהזדמנות אחרת, פרסמה תמונה של ילדי מבקשי מקלט בגן וכתבה, בין היתר: "גנבי גבול, גנבי רכוש, גנבי חיים. ותמיד יש יהודים שמשתפים פעולה".

מלבד אירועים אלו מואשמים פז ואברהמי בשורת מקרים בהם ריססו כתובות גרפיטי. בין היתר כתבו מול בתיהם של נשיאת העליון אסתר חיות והשופט עוזי פוגלמן את הכתובת "דם יהודי הפקר בג"צ". במקרים אחרים ריססו במקומות אקראיים בדרום תל אביב, אך גם על בתי ספר שמשמשים את ילדי מבקשי המקלט.

ריסוס כתובות נאצה מול בית של נשיאת העליון אסתר חיות, 9 ביולי 2020. אין, אתר רשמי
"אסתר חיות קברת את הציונות". כתובות גרפיטי מול ביתה של נשיאת העליון/אתר רשמי, אין

מלבד המעשים שבוצעו, נאשמים פז וגרנטובסקי גם ב"קשירת קשר לביצוע עוון", וזאת בשל מעשים שתכננו אך לא יצאו לפועל. מההתכתבויות ביניהם עולה כי מלבד תכנון של ריסוס כתובות גרפיטי, באוקטובר הציעה פז לשים דבק במנעולים של גני ילדים, ואילו גרנטובסקי הציע להשחית מתקנים בגני שעשועים ולפזר נעצים על הדשא. על פי הכתב האישום, הם החליטו שעדיף לפזר נעצים בגנים ולא על הכביש "כדי לא לפגוע 'בתושבים הלבנים'".

"מדינת ישראל בועטת באוהביה ומחבקת את אויביה", מסרו פז ואברהמי בתגובה להגשת כתב האישום. לטענתם, המדינה "ויתרה על ריבונותה במקום מושבנו - לכן זה לא יכול להיות משפט צדק. למשטרה אין סמכות מוסרית לעצור ולחקור אותנו ולבית המשפט אין סמכות מוסרית לשפוט אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully