וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את עתירת הליכוד נגד ברק: "מורכבת מהשמצות וספקולציות"

29.12.2020 / 16:27

השופטים דחו את דרישת המפלגה לפתוח בחקירה נגד רה"מ לשעבר בגין תשלום שקיבל מקרן וקסנר עבור שני מחקרים, וכתבו כי לא הובא "מידע כלשהו העלול לבסס חשד לביצוע עבירה". הם חייבו את הליכוד בהוצאות משפט, ומתחו ביקורת על העתירה: "מביאה את הרשתות החברתיות לביה"מ"

צילום: כאן 11

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) עתירה שהגישה הליכוד ובמסגרתה דרשה לפתוח בחקירה פלילית נגד אהוד ברק וקרן וקסנר - המיוצגת על ידי עו"ד פנחס רובין ממשרד גורניצקי ושות' - וחייב את המפלגה בהוצאות משפט בסך עשרת אלפים שקלים. בליכוד דרשו לחקור מדוע שילמה הקרן לראש הממשלה לשעבר יותר משני מיליון שקלים תמורת שני מחקרים בין השנים 2006-2004 - כשלא היה בתפקיד רשמי כלשהו. העותרים התמקדו בכך שאחד המחקרים לא הושלם, ולמרות זאת הקרן לא דרשה מברק להשיב חלק מהתשלום.

השופטים דחו על הסף את טענות הליכוד, וקבעו בפסק הדין כי הן לא מעוררות כל חשד לביצוע עבירה פלילית. בנוסף לכך, הם האשימו את המפלגה כי העתירה מורכבת מ"השמצות" ולא מעובדות. "תבשיל שמביא אל אולם בית המשפט את ניחוחות הרשתות החברתיות", הם כינו את העתירה בפסק הדין.

"מלבד המידע אודות העברות כספיות שבוצעו לטובת ברק בשנים שבמהלכן לא שימש כעובד ציבור, העותרת אינה מצביעה על מידע כלשהו העלול לבסס חשד לביצוע עבירה פלילית", כתב השופט יוסף אלרון בהחלטתו. "מידע זה נבחן כנדרש על ידי בכירי מערכת אכיפת החוק - ובראשם, היועץ המשפטי לממשלה - אשר לא מצאו כי יש בו כדי להצדיק בדיקה מקדימה או פתיחה בחקירה פלילית".

אהוד ברק, בעת יציאתו מבית סוקולוב לאחר מסע"ת בה הכריז על הקמת מפלגה חדשה 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
קיבל את הכספים כשלא שימש בתפקיד ציבורי כלשהו. ברק/ראובן קסטרו

עוד הוסיף אלרון כי "העותרת (הליכוד) לא הצביעה על פגם כלשהו בהחלטה זו, והסתפקה בהעלאת השערות וסברות כלליות כי הכספים שהועברו לברק, בתקופה שבה חדל לשמש כעובד ציבור, נועדו לשרת את קרן וקסנר במקרה שבו ישוב לחיים הציבוריים. לא די בטענות כלליות מעין אלו שנטענו בפנינו כדי לבסס טענה בדבר חוסר סבירות קיצוני בהחלטות רשויות התביעה והיועץ המשפטי לממשלה, וממילא לא מצאנו לנכון התערב בהן".

השופט יצחק עמית כתב כי "העתירה לא הניחה תשתית עובדתית. מינימלית. העותרת נטלה את 'קרן וקסנר', הוסיפה 'ג'פרי אפשטיין', בזקה ביד נדיבה 'פדופיל מורשע' וקמצוץ 'מטוס לוליטה אקספרס', ועל כל אלה יצקה את המשיב 3 (להלן: ברק) - והרי לך תבשיל שמביא אל אולם בית המשפט את ניחוחות הרשתות החברתיות. העתירה מורכבת מרמיזות, השמצות, וספקולציות".

עמית דחה אחת לאחת את הטענות שהופיעו בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין. "נטען כי ג'פרי אפשטיין היה אחד התורמים המרכזיים של הקרן, בעוד שהקרן טענה כי מהדוחות הכספיים שלה עולה שאפשטיין לא תרם אפילו סנט אחד לקרן", כתב.

יוסף אלרון, שופט בית משפט מחוזי חיפה שמונה לבית המשפט העליון. 26 בפברואר 2017. ערן גילווארג
"אינה מצביעה על מידע העלול לבסס חשד לביצוע עבירה פלילית". השופט יוסף אלרון/ערן גילווארג

עוד הוסיף עמית, כי "נטען כי ניסיון הטשטוש וההסוואה של מהות התשלום לברק מהווה דגל אדום, בעוד שהתשלום הופיע בריש גלי בזמן אמת בדוחות הרשמיים והפומביים של הקרן. נטען כי קרן וקסנר נהנית ממעמד ייחודי של הכשרה מונופוליסטית של המנהלים הבכירים ביותר במינהל הציבורי - אף שנציבות שירות המדינה הבהירה לעותרת כי שיתופי פעולה דומים מתקיימים גם עם גורמים אחרים. נטען כי פעילות הקרן לא עברה הליך מכרזי - אף שנציבות שירות המדינה הבהירה לעותרת כי אין מקום להליך מכרזי בכגון דא".

בסופו של דבר החליטו השופטים אלרון, עמית וניל הנדל להטיל על הליכוד תשלום הוצאות משפט בגובה עשרת-אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully