וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן וקסנר: ברק קיבל כספים עבור שני מחקרים, שאחד מהם לא הושלם

9.7.2020 / 18:44

ההודעה החריגה מתפרסמת לאחר שברק סירב במשך חודשים לחשוף עבור מה קיבל תשלום בגובה 2.3 מיליון דולר מהקרן, נושא שעורר ביקורת ושאלות רבות בימין. "אנו מבקשים בזאת לשים קץ לרמיזות מכוערות, לספקולציות ולשמועות"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: ה-FBI תפס את ג'יליין מקסוול, חברתו ושותפתו של ג'פרי אפשטיין, השבוע)

קרן וקסנר פרסמה היום (רביעי) באופן חריג הודעה, המסבירה כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קיבל ממנה תשלום בגובה 2.3 מיליון דולר עבור עבודות מחקר. זאת, על רקע קריאה מימין לחקור את העניין. בנוסף טאענה הקרן באותה הודעה כי ג'פרי אפשטיין לא היה מעורב בפעילותה. "אנו מבקשים בזאת לשים קץ לרמיזות מכוערות, לספקולציות ולשמועות שנועדו לפגוע בשמה הטוב של הקרן ללא הצדקה", נמסר.

הקרן הסבירה כי כי סכום הכסף שהועבר לברק יועד לשני מחקרים. "בתקופה בה ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק היה אזרח פרטי שפרש מהשירות הציבורי, ראתה הקרן הזדמנות ייחודית להעסיקו בעבודת מחקר שתניב בסופו של תהליך שני כתבי יד: הראשון בתחום הלקחים שנצטברו מהסכסוך במזרח התיכון והשני בתחום המנהיגות, לשימושה במסגרת לימודי המנהיגות של הקרן".

אולם, על פי ההודעה, רק אחד משני המחקרים הושלם. "ברק ביצע והשלים מחקר בין 267 עמודים בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר נמסר לקרן כמתבקש. באשר לחלקה השני של העבודה, העוסק בנושא המנהיגות, נעשה מחקר והקרן קיבלה לידה תקציר, אך לא קיבלה לידיה כתב יד שלם".

באשר לאפשטיין, בקרן הסבירו תופקידו היה מוגבל "לטיפול במסמכים ובניירת הקשורה בהעברת תמיכתה הכספית של משפחת וקסנר אל הקרן", והדגישו כי הוא פוטר ב-2007 על ידי המשפחה כשעלו לגביו חשדות ראשונים על פדופיליה. עוד אמרו בקרן כי הוא אינו בין מייסדי הקרן, כי לא היה לו כל תפקיד בהובלת הקרן וכי לא היה מעורב בקביעת מדיניות או בבחירת משתתפי תכניות הקרן. בנוסף, הבהירו, אפשטיין לא תרם לקרן מכספו מעולם.

אהוד ברק, במהלך נאומו עם פעילי ישראל דמוקרטית ומפלגת העבודה 24 ביולי 2019. ראובן קסטרו
השלים כתב יד אחד מתוך שניים. אהוד ברק/ראובן קסטרו

ההודעה החריגה מתפרסמת לאחר שברק סירב במשך חודשים לחשוף עבור מה קיבל את התשלום מקרן וקסנר, נושא שעורר ביקורת ושאלות רבות בימין, בין היתר אצל בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר, ותומכיו בתקשורת. כך, ועדת החוקה אמורה לדון בשבוע הבא בהתקשרויות המדינה עם הקרן. ח"כ שלמה קרעי, שיזם את הדיון, טוען שההתקשרות של נציבות שירות המדינה עם הקרן לצרכי השתלמות נעשתה ללא מכרז, וכן טוען ששוויה של תוכנית העמיתים שהקרן הפעילה עבור עובדי מדינה מתקרבת למיליון שקלים עבור כל אחד, ודורש לפקח על ההטבות.

עוד בוואלה!

המיליארדר היהודי שהפך לסוחר בקטינות: כל מה שצריך לדעת על פרשת אפשטיין

לכתבה המלאה

קרן וקסנר היא ארגון פילנתרופי יהודי-אמריקני שמפעיל תכניות הכשרה ופיתוח של אנשי מקצוע ישראלים במגזר הממשלתי הציבורי והביטחוני. בין בוגרי התכניות השונות של הקרן אפשר למצוא את הרמטכ"ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, מנכל משרד הבריאות חזי לוי, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת האלוף יאיר גולן, האלופים שי אביטל, נעם תיבון, עמוס ידלין ואורי גורדין והשרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש-הכהן.

מייסד הקרן, לסלי וקסנר, היה מקורב מאוד לפדופיל ג'פרי אפשטיין, שבמשך שנים ניהל את הונו - אך מהודעת הקרן עולה כי הקשרים בין אפשטיין לקרן נותקו בעשור הקודם לאחר הרשעתו הראשונה בעבירות מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully