וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לוקחים סיכון: חברתו של אפשטיין עצורה תחת מעקב צמוד - ובבידוד

5.7.2020 / 11:14

לפני מעברה הצפוי לניו יורק, גיליין מקסוול, המואשמת בעבירות מין בקטינות, מוחזקת במתקן בניו המפשיר שבו הסוהרים יכולים להשגיח עליה מקרוב. אפשטיין, שותפה הקרוב, שם קץ לחייו כשהמתין לתחילת משפטו. "היא בטח שמחה, כי באגף הנשים היו רואים בה אויבת"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

גיליין מקסוול, שותפתו של ג'פרי אפשטיין, מוחזקת בבית סוהר שבו היא כלואה בנפרד מאסירות אחרות ונמצאת תחת מעקב רצוף - כך אמרו עורכי דין מקומיים. גורם המעורה בתיק אמר כי היא נמצאת בבית הכלא של מחוז מרימק, ניו המפשיר, מתקן ברמת אבטחה בינונית המרוחק כ-45 ק"מ מהאחוזה שבה היא נעצרה ביום חמישי.

תובעים פדרלים במנהטן מאשימים את מקסוול הבריטית, בת 58, בפיתוי קטינות כך שאפשטיין, ששם קץ לחייו באוגוסט אשתקד בזמן שהמתין למשפטו על סחר בקטינות, יוכל לנצל אותן מינית. היא צפויה להיות מועברת לבית משפט בניו יורק השבוע.

"בהתחשב במה שקרה לאפשטיין ותשומת הלב המיוחדת למקרה הזה, אני מדמיין שיש הוראות מגבוה מאוד לפקוח עליה עין", אמר אנדרו ווינטרס, עורך דין מניו המפשיר שלא מעורב בתיק של מקסוול, אך מכיר את הכלא שבו היא מוחזקת.

טד לות'סטיין, סניגור אחר מניו המפשיר, אמר כי סביר להניח שהיא נמצאת בתא משלה, שם ניתן לפקח עליה כל העת.

"הם הולכים לשים עליה את האבטחה הכי צמודה שאפשר לדמיין", אמר עורך הדין, שמרבה לבקר במקום אך לא מייצג את מקסוול.

בבית הכלא הפנו את השאלות לשירותי המרשלים של ארצות הברית, שסירבו להגיב על תנאי מעצרה של מקסוול. עורך דינה, לארי ווגלמן, סירב אף הוא להגיב.

גיליין מקסוול, בת זוגו של ג'פרי אפשטיין, נואמת בכנס בנושא פיתוח בר-קיימא בניו יורק, ארצות הברית. 25 ביוני, 2013. רויטרס
פיתתה קטינות עבור אפשטיין. מקסוול/רויטרס

לדברי לות'סטיין, הכלא מנוהל היטב ואינו בעל פרופיל גבוה. "זה כלא טוב בהרבה מזה שהיא תישלח אליו בניו יורק". הוא הוסיף כי עצירים חדשים בבית הכלא מוחזקים בדרך כלל באזור הרישום בימים הראשונים שלהם שם, כדי שהסוהרים יוכלו לשמור מקרוב על כמה תאים בודדים.

"אין שם כלום", אמר על אזור הרישום. "אתה לא יכול ליצור קשר עם אף אחד בשום תא אחר". עורך הדין הוסיף כי לאור הפרופיל שלה והעברתה הצפויה של מקסוול לניו יורק, היא לא צפויה לעבור לאוכלוסיית הכלא הכללית.

לדבריו, למרות המחסור בחברה ובגישה לטלוויזיה, מקסוול "סביר להניח שמחה להיות שם" ולא באגף הנשים, שם הייתה ככל הנראה סופגת איומים וקללות. "כל מי שמואשם בעבירות מין בילדים הוא אויב הציבור מספר אחד בעיני אסירים אחרים" אמר לות'סטיין. "אני מניח שהיא מתאימה לחלוטין לקטגוריה הזו".

ווינטרס, הסניגור השני, אמר כי יש למקסוול סיכוי נמוך יותר להידבק בנגיף הקורונה באזור הרישום מאשר באגף הנשים. בחודש מרץ אמר גורם מחוזי כי בית הכלא נקט צעדים לבלימת התפשטות הנגיף, שבאותו הזמן הדביק כ-170 אסירים ו-115 סוהרים. החודש, קצין מבחן בבית הכלא אובחן כחיובי לווירוס.

לדברי ווינטרס, בית הכלא מוכר במוניטין הטוב שלו מצד אנשי הסגל והמנהלים. "אילו הייתי צריך לשבת בכלא, זה המקום שבו הייתי רוצה לעשות זאת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully