וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הבריטית של ג'פרי אפשטיין נעצרה על ידי ה-FBI

כמעט שנה אחרי שהמיליארדר הפדופיל שם קץ לחייו, החוקרים עצרו את גיליין מקסוול בניו המפשיר. היא תובא בהמשך לבית משפט פדרלי, והיא מואשמת בשידול קטינות ליחסי מין ובעדויות שקר. מקסוול, שחלק מהקורבנות תיארו אותה בתור "מדאם", מכחישה שידעה על מעשיו של בן זוגה

צילום: רויטרס

ה-FBI עצר את גיליין מקסוול, המקורבת הבריטית של עבריין המין ג'פרי אפשטיין - כך הודיעו היום (חמישי) הרשויות בארצות הברית. היא נאשמת במעורבות בפרשת ניצול הקטינות ותופיע בהמשך היום בבית משפט פדרלי בניו יורק. מקסוול, שנעצרה בניו המפשיר, מכחישה כי היא גייסה עבור אפשטיין את הנערות והנשים שנוצלו מינית ושותפו בין חבריו.

התביעה אמרה כי היא מואשמת בקשירת קשר לשידול קטינות לצורך יחסי מין לא חוקיים, שידול קטינה עבור נסיעה לצורך יחסי מין לא חוקיים, קשירת קשר להעברת קטינות במטרה שישתתפו בפעילות מינית אסורה ובהעברת קטינה במטרה שתשתתף בפעילות מינית אסורה. בנוסף לכך, היא מואשמת בשתי עבירות של עדות שקר.

"היא שיקרה שוב ושוב כשנשאלה לגבי מעשיה, כולל ביחס לכמה מהקורבנות הקטינות", אמרו בתביעה. היא על פי התובע של המחוז הדרומי בניו יורק, מקסוול הייתה חלק "מהניצול המיני והניצול של נערות קטינות רבות על ידי ג'פרי אפשטיין". השניים היו בעבר בני זוג, והיא נותרה חברה ותיקה במעגל הפנימי של איש העסקים היהודי. ב-2003 סיפר אפשטיין בריאיון כי מקסוול היא "החברה הטובה ביותר שלו".

ג'יסליין מקסוול. GettyImages
שמרה על פרופיל נמוך, גיליין מקסוול/GettyImages

מקסוול בת ה-58 שמרה על פרופיל נמוך ומקום הימצאותה לא היה ידוע מאז שאפשטיין נעצר ביולי שעבר באשמת עבירות מים בנערות ובנשים באחוזותיו במנהטן ובפלורידה בין 2002 ל-2005. הוא הכחיש את העבירות המיוחסות לו, ושם קץ לחייו בתאו בכלא במנהטן באוגוסט אשתקד. מוקדם יותר השנה תבעה מקסוול את העיזבון של אפשטיין עבור הוצאות משפטיות ואבטחה. לטענתה, היא "מקבלת איומים קבועים על חייה".

עוד בוואלה!

המיליארדר היהודי שהפך לסוחר בקטינות: כל מה שצריך לדעת על פרשת אפשטיין

לכתבה המלאה

שיטת הפיתוי

על פי האישומים נגדה, מקסוול, בתו של איל התקשורת הבריטי רוברט מקסוול, פיתתה את הנערות דרך שאלות על חייהן, בתי הספר שבהם הן לומדות ובילויים משותפים בקניות או בסרטים. אחרי שזכתה באמון שלהן, היא ניסתה "לנרמל ניצול מיני" דרך שיחות על נושאים מיניים, או כשהיא התפשטה בפניהן של הקורבנות או שנכחה לידן בזמן שהיו ערומות. התביעה טוענת שהיא הייתה מודעת היטב לכך שאפשטיין חשק מינית בקטינות ועל כוונתו לנצל אותן.

לפי העדויות, אפשטיין נהג לגעת באברי המין שלהן, לשים צעצועי מין עליהם או לגרום להן לגעת בו בזמן שהוא אונן. מקסוול אף עודדה את הנערות לעסות את אפשטיין, כשבחלק מהמקרים הן היו ערומות או ערומות למחצה.

וירג'יניה ג'ופרה, אחת הנשים שהתלוננו על אפשטיין, האשימה את מקסוול בכך שגייסה אותה בגיל 15 לשירותיו של אפשטיין. הטענות נגד מקסוול פורסמו בשנה שעברה, במסמכים מ-2015 שהוגשו במסגרת תביעת דיבה. נשים אחרות העלו טענות נוספות נגד מקסוול. שרה רנסום אמרה לרשת BBC כי מקסוול "שלטה בנערות, היא הייתה כמו מדאם".

ג'פרי אפשטיין. 21 בספטמבר 2019. AP
על פי החשד מקסוול גייסה עבורו את הנערות והנשים שנוצלו מינית. אפשטיין/AP

בתור אשת החברה הגבוהה, היא זו שהכירה בין אפשטיין לבין אנשים חזקים ועשירים, כמו נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון והנסיך הבריטי אנדרו. האחרון, בנה של המלכה אליזבת, מכחיש שהיה במגע מיני עם קטינות.

הוא סיפר בשנה שעברה שהוא נפגש עם מקסווול, לפני שאפשטיין נעצר והועמד לדין. לדבריו, הם לא שוחחו על אפשטיין, אך הוא פרש מהחיים הציבוריים בשל הביקורת הרבה שהוטחה בו בבריטניה בעקבות חשיפת הקשרים בינו לבין איש העסקים. בארצות הברית טוענים שהנסיך מסרב לעבור תשאול על יחסיו עם אפשיין, אף שעורכי דינו טוענים שהוא הציע לסייע להם שלוש פעמים - אך נדחה.

מוקדם יותר השנה תבעה מקסוול את העיזבון של אפשטיין עבור הוצאות משפטיות ואבטחה. לטענתה, היא "מקבלת איומים קבועים על חייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully