וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך אנדרו נגד הרשויות בארה"ב: "הציע להעיד על יחסיו עם אפשטיין"

8.6.2020 / 23:37

אחרי הטענות שלפיהן בנה של המלכה אליזבת מסרב לשתף פעולה עם החקירה, עורכי דינו תקפו בחזרה. לדבריהם, הנסיך הציע לפחות שלוש פעמים את עזרתו בחקירה סביב המיליארדר הפדופיל ששם קץ לחייו. עם זאת, התובע האמריקני המוביל את החקירה טען: "מצג שווא, הוא מסרב לשתף פעולה"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

עורכי דינו של הנסיך הבריטי אנדרו הדפו היום (שני) את הטענות ולפיהן הוא לא משתף פעולה עם החקירה בארצות הברית סביב הפדופיל ג'פרי אפשטיין, ומתחו ביקורת על משרד המשפטים בארצות הברית. החוקרים בארצות הברית רוצים לתחקר את אנדרו, בנה של המלכה אליזבת, על קשריו עם איש העסקים היהודי, שהתאבד בתאו בכלא בשנה שעברה בזמן שעמד בפני משפט על סחר בנערות.

הפרשה הסבה נזק ציבורי לארמון, והנסיך נאלץ לפרוש בשנה שעברה מהחיים הציבוריים בעקבות הביקורת הרבה על קשריו עם אפשטיין. הוא בעבר טען שהוא לא היה עד לשום התנהגות חשודה בזמן ביקוריו בבתיו של אפשטיין, שהיה בן 66 בעת ששם קץ לחייו.

"הדוכס מיורק הציע למשרד המשפטים את עזרתו כעד לפחות שלוש פעמים השנה", מסרו עורכי הדין בהצהרה. "לצערנו, משרד המשפטים הגיב לשתי ההצעות הראשונות באמצעות הפרת תקנות החשאיות שלו וטען שהדוכס לא הסכים לשום שיתוף פעולה", אמרו. "בכך, הם ככל הנראה מעדיפים יחסי ציבור מאשר לקבל את העזרה".

הנסיך אנדרו. GettyImages
הפרשה מביכה את הארמון. הנסיך אנדרו/GettyImages

עם זאת, התובע האמריקני ג'ופרי ברמן אמר כי אנדרו "מנסה ליצור מצג שווא בפני הציבור לפיו הוא נחוש ורוצה לשתף פעולה", אבל הוא לא היה מוכן לעבור תשאול על ידי הרשויות הפדרליות והוא דחה שוב ושוב בקשות אלו.

ברמן הגיב לדיווח בצהובון ה"סאן", שאושר בפני רויטרס על ידי גורם ברשויות אכיפת החוק בארצות הברית, ולפיו החוקרים שלחו בקשה רשמית לממשלת בריטניה לגישה ישירה לנסיך. הבקשה, הידועה בתור אמנת הסיוע המשפטי ההדדי (MLAT) משמשת בחקירות פליליות לצורך איסוף מידע ממדינות זרות שאותו לא ניתן להשיג על בסיס שיתוף פעולה בין משטרות.

משרד הפנים בבריטניה לא הגיב על קיומה של בקשה שכזו. בארמון בקינגהאם לא מגיבים על המקרה המשפטי. אם הבקשה תתקבל, התובעים האמריקנים יוכלו לבקש שאנדרו ימסור עדות או אפילו לאלץ אותו להעיד בבית משפט תחת שבוע.

"אם הנסיך אנדרו באמת רציני לגבי שיתוף פעולה עם הרשויות הפדרליות, הדלת שלנו פתוחה", נמסר מלשכתו של ברמן.

התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, נשאל בריאיון ל"פוקס ניוז" אם הנסיך יוסגר למדינה, והגיב בשלילה: "אני לא חושב שזאת שאלה של הסגרה, אלא שאלה של אספקת ראיות". תובעים אחרים במדינה טענו שהוא התחמק מניסיונותיהם לתשאל אותו בנושא.

(עדכון ראשון: 18:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully