וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: לפחות שישה הרוגים בתקיפה ישראלית במרכז המדינה

עודכן לאחרונה: 25.12.2020 / 19:03

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי הדי פיצוצים נשמעו באזור מסיאף, וסוכנות הידיעות הרשמית בדמשק ייחסה זאת לישראל. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, בפעולה הותקפו מבנים של המיליציות הפרו-איראניות סמוך למרכז למחקרים מדעיים, באמצעות טילים ששוגרו מחופי לבנון

בווידאו: דיווח בסוריה לפיו ישראל תקפה מטרות במחוז חמאת/צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה הלילה (שישי) כי ישראל תקפה יעדים באזור מסיאף שבמרכז המדינה. לפי הדיווחים, התקיפה בוצעה מאזור החוף של לבנון, שם דווח מוקדם יותר על תנועה ערה של מטוסים ישראליים מעל שמי ביירות, החורגת בהיקפה מגיחות דומות באזור שדווחו בעבר.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על שישה הרוגים בתקיפה, שאינם אזרחים סורים, כמו גם כמה הרוגים סורים שמספרם אינו ברור עדיין. גורמים בכירים במדינה אישרו לארגון כי בפעולה הותקפו מחסני אמל"ח ומפקדות של מיליציות פרו-איראניות וכן של כוחות המשטר, סמוך למרכז למחקרים מדעיים שבאזור.

"ישראל פעלה בתוקפנות", האשים משרד ההגנה הסורי זמן קצר לאחר הדיווח על התקיפה, והוסיף כי הטילים נורו מצפון העיר טריפולי בלבנון. עוד נמסר בהודעה, כי "ההגנה האווירית הסורית פעלה נגד טילי האויב ויירטה את רובם".

פיצוץ בשמי סוריה, כתוצאה מהתקיפות שיוחסו לישראל, 25 בנובמבר 2020. אין, אתר רשמי
בהפרש של חודש בדיוק. פיצוץ בשמי סוריה כתוצאה מתקיפה שיוחסה לישראל ב-25 בנובמבר/אתר רשמי, אין

אזור מסיאף היה יעד לתקיפות רבות בשנים האחרונות. פועל בו מרכז למחקרים מדעיים שלפי החשד משמש לפיתוח טילים מדויקים וכלי נשק אחרים. הדיווח הקודם על תקיפה באזור היה ביוני.

הדיווח מגיע חודש בדיוק מאז הפעם האחרונה שבה יוחסה לישראל תקיפה במדינה. אז, מסרה סוכנות הידיעות הסורית כי צה"ל תקף מטרות דרומית לעיירה קוניטרה ובאזור ג'בל אל-מנע הסמוך לדמשק. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו שמונה לוחמי מיליציות פרו-איראניות.

עוד בוואלה!

דיווח: המוסד עזר לגנרל סורי הנאשם בפשעי מלחמה לקבל מקלט באוסטריה

לכתבה המלאה

תיעוד התקיפה, הלילה

התקיפות בנובמבר בוצעו באזורים שבהם ידועה נוכחות צבאית איראנית. לפי גורם בכיר שערק מהצבא הסורי, מדובר באזורים אסטרטגיים ותקיפות ישראליות בוצעו שם כבר בעבר. לדבריו, ביולי 2019 הותקפו פעילי חיזבאללה ומיליציות פרו-איראניות אחרות סמוך לכפר אל-קיסווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully