וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה שני יעדים בסמוך לקוניטרה ולדמשק

עודכן לאחרונה: 25.11.2020 / 10:30

בדמשק אמרו כי צה"ל תקף מטרות באזור הבירה ובדרום, וטענו כי לא היו נפגעים. עם זאת, לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו 8 לוחמי מיליציות פרו-איראניות. בישראל לא הגיבו לדיווחים, שמגיעים שבוע לאחר תקיפה נרחבת של חיל האוויר בסוריה

בווידאו: תקיפת חיל האוויר בסוריה/מערכת וואלה! NEWS

ישראל תקפה מטרות דרומית לעיירה קוניטרה ובאזור ג'בל אל-מנע הסמוך לדמשק - כך דיווחה הלילה (רביעי) סוכנות הידיעות הסורית הרשמית. לפי צבא סוריה, בתקיפות לא היו נפגעים ונגרם נזק לרכוש בלבד. עם זאת, לפי הארגון הסורי לזכויות אדם נהרגו שמונה לוחמי מיליציות פרו-איראניות. בישראל לא הגיבו לדיווחים.

התקיפות בוצעו באזורים שבהם ידועה נוכחות צבאית איראנית. לפי גורם בכיר שערק מהצבא הסורי, מדובר באזורים אסטרטגיים ותקיפות ישראליות בוצעו שם כבר בעבר. לדבריו, בחודש יולי הותקפו פעילי חיזבאללה ומיליציות פרו-איראניות אחרות סמוך לכפר אל-קיסווה.

פיצוץ בשמי סוריה, כתוצאה מהתקיפות שיוחסו לישראל, 25 בנובמבר 2020. אין, אתר רשמי
שמי דמשק במהלך התקיפה הלילה/אתר רשמי, אין

התקיפה המיוחסת לישראל הלילה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר תקף צה"ל שורת מטרות בסוריה השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי, בתגובה לחשיפת זירת מטענים בסמוך לגבול. בין שמונת היעדים שתקף חיל האוויר היו מגורי בכירים ומפקדה ראשית של הכוחות האיראניים באזור דמשק, וכן סוללות טילי קרקע-אוויר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפות נהרגו עשרה אנשים, בהם חמישה איראנים ואזרחים זרים אחרים. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית דווח על שלושה חיילים הרוגים.

באופן חריג פרסם צה"ל תיעוד של תקיפת חיל האוויר בסוריה, כשבסרטון נראים מטוסי הקרב מפציצים חלק משמונה המטרות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה ושיגר איום לכוחות האיראניים. "לא נאפשר התבססות איראנית נגדנו. מי שמנסה לתקוף אותנו - דמו בראשו", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

עוד בוואלה!

הזרוע האיראנית: היחידה שעומדת מאחורי הנחת המטענים בגולן

לכתבה המלאה
תקיפת חיל האוויר בפאתי דמשק וקונייטרה, סוריה 24 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
עשן מיתמר בשמי סוריה, הלילה/אתר רשמי, -

בתחילת השבוע הזהירה איראן כי היא תסכל כל ניסיון של ישראל לפגוע בה בסוריה, ואמרה כי עידן מתקפות "הפגע וברח" שלה נגמרו.

בטהראן מכחישים נוכחות צבאית בסוריה, וטוענים כי אנשי משמרות המהפכה נמצאים שם בתפקידי ייעוץ למשטרו של בשאר אסד. איראן סייעה למשטר בדמשק מאז 2012, ויחד עם רוסיה, עזרה לו להדוף את המורדים ולהשיב את השליטה על מרבית שטחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully