וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לישראל: תם עידן "הפגע וברח"; דיווח: 14 נהרגו בתקיפה הלילה בסוריה

דובר משרד החוץ שלח מסר מאיים, אחרי התקיפות הנרחבות של חיל האוויר בתגובה להנחת המטענים ברמת הגולן. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כלי טיס, ככל הנראה של ישראל, תקפו לוחמי מיליציות במזרח סוריה

בווידאו: תיעוד תקיפת חיל האוויר בסוריה/צילום: דו"צ

איראן הזהירה היום (ראשון) כי היא תסכל כל ניסיון של ישראל לפגוע בה בסוריה ואמרה כי עידן מתקפות "הפגע וברח" שלה נגמרו. האזהרה של דובר משרד החוץ הגיעה כמה ימים אחרי תקיפה נרחבת של חיל האוויר בסוריה, שכללה פגיעה במטרות של משמרות המהפכה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הלילה נהרגו 14 לוחמים עיראקים ואפגנים ממיליציות שיעיות במזרח סוריה בתקיפות אוויריות, שככל הנראה היו של ישראל.

טהראן מכחישה שיש לה נוכחות צבאית בסוריה, וטוענת שאנשי משמרות המהפכה שלה נמצאים שם בתפקידי יעוץ למשטרו של בשאר אסד. איראן סייעה למשטר בדמשק מאז 2012, ויחד עם רוסיה, עזרה לו להדוף את המורדים ולהשיב את השליטה על מרבית שטחי המדינה.

ישראל מצהירה בכל עת כי היא לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבולותיה, והתקיפות האחרונות הגיעו בתגובה להנחת מטענים בגבול רמת הגולן.

כוחות צה"ל בזירת המטענים בגבול סוריה, 18 בנובמבר 2020. דובר צה"ל
כוח של צה"ל בסמוך למקום בגבול הגולן שבו הונחו המטענים/דובר צה"ל

דובר משרד החוץ של איראן, סעד חאטיבזדה, אמר היום במסיבת עיתונאים שבועית כי "המשטר הציוני מודע היטב שעידן הפגע וברח נגמר, ולכן הם מאוד זהירים". לדבריו, הנוכחות של איראן בסוריה היא לצורכי יעוץ, "ובאופן טבעי, אם מישהו יפגע בנוכחות היועצים, התגובה שלנו תהיה מוחצת".

אחרי התקיפה בשבוע שעבר, דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי עשרה לוחמים לפחות, כולל חמישה איראנים מכוח קודס, נהרגו בתקיפה של ישראל. דובר משרד החוץ סירב להתייחס. "אני לא מאשר את מותם של כוחות איראניים בסוריה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully