וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חריג: צה"ל מפרסם סרטונים מתקיפת המטרות בסוריה

18.11.2020 / 18:50

בתיעוד שפרסם דובר צה"ל נראים מטוסי קרב מפציצים חלק מהיעדים של כוח קודס האיראני וצבא סוריה. לפי הארגון לזכויות אדם במדינה, עשרה נהרגו בתקיפות. "מי שמנסה לתקוף אותנו - דמו בראשו", איים נתניהו. גנץ הוסיף: לא נסבול הפרת ריבונות, המשטר הסורי נושא באחריות

בווידאו: תיעוד תקיפת חיל האוויר בסוריה/צילום: דו"צ

צה"ל פרסם היום (רביעי) תיעוד של תקיפת חיל האוויר בסוריה במהלך הלילה. בסרטון נראים מטוסי הקרב מפציצים חלק משמונה המטרות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא המדינה, בהן היו מגורי בכירים ומפקדה ראשית של הכוחות האיראניים באזור דמשק, וכן סוללות טילי קרקע-אוויר.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה ושלח איום לכוחות האיראניים. "לפנות בוקר תקפנו מטרות איראניות משמעותיות בסוריה. לא נאפשר התבססות איראנית נגדנו. מי שמנסה לתקוף אותנו - דמו בראשו", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

גם שר הביטחון בני גנץ הבהיר כי תהיה תגובה לכל התארגנות עוינת, והטיל את האחריות על ממשלת סוריה. "אני שב ואומר לאויבינו - ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו", אמר.

תיעוד מהתקיפת צה"ל בסוריה, בה תקפו מטוסי קרב של צה״ל בסוריה מטרות צבאיות ובהן מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של כוח קודס האיראני והצבא הסורי. 18 בנובמבר 2020. דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בסוריה, הלילה/דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן אמר כי המטרות שהותקפו נחלקות לשני סוגים - יעדי צבא סוריה ויעדי כוח קודס האיראני. "תקפנו מחנה צבאי איראני שמשמש מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים במרחב דמשק והוא נמצא בסמוך לשדה התעופה. בנוסף תקפנו אתר צבאי מאובטח וחשאי שמשמש למגורי בכירי כוח קודס בסוריה בסמוך לדמשק", מסר. זילברמן הוסיף כי מלבד שני האתרים הותקפו שש מטרות נוספות בהן מחסנים, מפקדות, מתחמים צבאיים ורכב שיגור טילי קרקע-אוויר.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, עשרה אנשים נהרגו בתקיפות, בהם חמישה איראנים ואזרחים אחרים. בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, סאנ"א, דווח על שלושה חיילים הרוגים. "בסביבות השעה 03:11, ישראל ביצעה תקיפה אווירית מכיון רמת הגולן על המחוז הדרומי", פרסמה סאנ"א, לפי גורם צבאי. לדבריו, מערכות ההגנה האוויריות יירטו "כמה טילים", בעוד פיצוצים עזים נשמעו באזור.

התקיפה הגיעה בעקבות חשיפת המטענים אתמול סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בשטח ישראל. המטענים נוטרלו על ידי כוחות הנדסה קרבית. מיד אחריה הודיע צה"ל כי "לא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully