וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 5 הרוגים ולפחות 10 פצועים בתקיפה ישראלית באזור דמשק

גיא אלסטר, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 1.9.2020 / 1:38

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 3 מההרוגים הם אנשי המיליציות האיראניות ובאזורים שהותקפו פועל ארגון חיזבאללה. גורם צבאי בסוריה אמר כי ישראל תקפה יעדים בדרום המדינה ומערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים. על פי התקשורת המקומית, מדובר בתקיפה נרחבת בשני במוקדים

בווידאו: התקיפה בדרום סוריה המיוחסת לישראל/מתוך טוויטר, עריכה: איתי עמרם

חמישה בני אדם נהרגו ולפחות עשרה נוספים נפצעו בתקיפה בסוריה המיוחסת לישראל - כך דיווח הערב (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. זאת, לאחר דיווחים על סדרת תקיפות באזור דמשק. על פי הארגון, שלושה מבין ההרוגים הם אנשי המיליציות האיראניות, שאינם אזרחי סוריה. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה סאנ"א הודיעה כי בתקיפה נהרגה אזרחית סורית, ובעלה נפצע. עוד דווח כי האזורים שהותקפו הם מוקדים בהם פועל חיזבאללה, אך לא ידוע על נפגעים משורות הארגון.

גורם צבאי סורי אמר כי ישראל תקפה יעדים בדרום המדינה, ומערכות ההגנה האוויריות בסוריה יירטו את הטילים. לפי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, מדובר בתקיפה נרחבת שבוצעה מאזור רמת הגולן, בשני מוקדים: בפרברים הדרומיים של דמשק, סמוך לשדה התעופה הבינלאומי של הבירה, וכן במחוז דרעא הסמוך לעיר. תושבים ברמת הגולן דיווחו אף הם על קולות נפץ בשעות האחרונות.

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית בדרום המדינה. 31 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
חמישה הרוגים ולפחות עשרה פצועים. התקיפה שיוחסה לישראל בשמי סוריה, הערב/צילום מסך, ללא

זוהי התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל בסוריה מזה תקופה ארוכה. המתקפה האחרונה שבוצעה במדינה, עליה נטל צה"ל אחריות באופן חריג, אירעה בראשית החודש. אז, חיל האוויר תקף כמה יעדים בדרום המדינה, בתגובה לתקרית בגבול שבה ניסתה חוליית מחבלים להניח מטענים - ונהרגה מאש צה"ל.

בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה לא ויתר על הכוונה לנקום את מותו של פעיל הארגון בסוריה בתקיפה שיוחסה לישראל, ולא יסתפק בפעולה על גבול לבנון. כפי שנודע לוואלה! NEWS, על פי ההערכות, בחיזבאללה ינסו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל שפועלים לאורך גבול ישראל-לבנון, ועל כן העלו בפיקוד הצפון את רמת הדריכות והכוננות. כמו כן, במטרה למנוע חשיפה לחוליות חיזבאללה, צומצמה נוכחות כוחות צה"ל בגבול הצפוני.

עוד בוואלה!

התקיפות החשאיות נחשפות: שליש ממערך ההגנה הסורי הושמד

לכתבה המלאה

בעקבות זאת, בצבא נערכים למגוון תרחישים מהים וראש הנקרה ועד לחרמון, בכוחות מתוגברים בזרוע היבשה, חיל האוויר ומודיעין. "אם חיזבאללה ינסה לפגוע באזרחים או חיילים - התגובה של צה"ל תהיה קשה מאוד", הבהירו בימים האחרונים גורמים במערכת הביטחון. "הפעם היא לא תסתיים בפגיעה בעמדות הארגון על הגבול".

בחודש יולי האחרון, נהרג נהג משאית מלבנון, פעיל חיזבאללה, בתקיפה אווירית סמוך לדמשק המיוחסת לישראל. מאז האירוע, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מנסה לגרור את לבנון לעימות ישיר עם ישראל, כדי לנקום את מות הפעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully