וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המוסד עזר לגנרל סורי הנאשם בפשעי מלחמה לקבל מקלט באוסטריה

בטלגרף הבריטי דווח כי אחרי שבקשת המקלט של חאלד אל-חלבי, שהיה ראש המודיעין בא-רקה, נדחתה בצרפת, הוא עבר לאוסטריה בעזרת ישראל וגורמי ביון מערביים אחרים. זאת בזמן שאחת ממדינות המערב יש תביעה נגדו על עינויים ורצח אסירים. לא ברור מדוע עזרה לו ישראל

בווידאו: זירת מתקפת הטרור בוינה/צילום: רויטרס

גנרל סורי לשעבר, שבקשת המקלט שלו בצרפת נדחתה, הצליח להימלט לאוסטריה בסיוע המוסד - כך דווח היום (שני) בטלגרף הבריטי. לפי הדיווח, הבריגדר-גנרל חאלד אל-חלבי, שהיה ראש המודיעין של המשטר הסורי בא-רקה מ-2009 ועד 2013, קיבל עזרה ישראלית והתחיל בחיים חדשים - בזמן שעומדת נגדו תביעה במדינה מערבית על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

לפי התביעה נגדו, בזמן ששירת כראש המודיעין בא-רקה, אסירים במחוז נרצחו, עונו והותקפו מינית. חלבי הכחיש את המעשים האלו. על פי התחקיר של טלגרף, הביון הצרפתי עזר לו להגיע מסוריה לצרפת ב-2014, אולם שנה לאחר מכן נדחתה בקשת המקלט שלו בשל החשד למעורבותו במעשים פליליים.

הגנרל הסורי חאלד אל-חלבי. צילום מסך, אתר רשמי
צרפת עזרה לו להימלט מסוריה. הגנרל אל-חלבי/אתר רשמי, צילום מסך

מקור משפטי אמר לעיתון כי סוכני ביון ישראליים ומערביים לקחו אותו מצרפת לאוסטריה, שם הוא קיבל מקלט אחרי מגעים עם בין המוסד לבין שירות ביון הפנים האוסטרי BVT. לא ברור מדוע עזרה לו ישראל. עוד דווח כי בקשת המקלט שלו באוסטריה התקבלה ב-2015, והוא קיבל מהרשויות דירת ארבעה חדרים בווינה.

הפרשה עוררה סערה באוסטריה, אחרי שדווחה החודש בתקשורת במדינה, וכמה חברי פרלמנט תיארו את הגנרל הסורי בתור "פושע מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully