וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: כ-40 חולים בישראל נדבקו בזן החדש של הקורונה

עודכן לאחרונה: 24.12.2020 / 20:25

לוואלה! NEWS נודע כי עשרות בדיקות שלפי החשד נושאות את המוטציה הבריטית של הקורונה הגיעו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות. בבדיקות נמצא עומס נגיפי חמור, שלא מוכר מהנגיף הרגיל בארץ. משרד הבריאות הודיע כי התגלה מקרה מקרה חמישי של המוטציה בישראל

בווידאו: נתניהו אומר שננקטו הצעדים הנכונים להתמודדות עם מוטציית הקורונה/עריכה: אסף דרורי

40 בדיקות לנגיף הקורונה שהגיעו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות נחשדות כי הן נושאות את המוטציה הגנטית הבריטית - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. בבדיקות נמצא עומס נגיפי חמור, שלא מוכר מהנגיף הרגיל בארץ. בנוסף לכך, בתל השומר זוהה היום עוד מקרה של חולה בנגיף הקורונה עם המוטציה הבריטית.

הבדיקות עם העומס החריג נמצאות כרגע בתהליך של ריצוף גנטי, והתוצאות צפויות להתקבל בקרוב. החשד של הצוותים הרפואיים התעורר משום שמצאו כי הבדיקות "מתנהגות אחרת" מנגיף רגיל, ודומות במראה למוטציה הבריטית.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הסביר היום כי המוטציה גורמת לשינוי במבנה החלבוני של הנגיף, מה שגורם לו להיות מדבק יותר. עם זאת, "הוא לא יותר אלים, התחלואה והתמותה לא עלו", הבהיר. לדבריו, "על פי כל המחקרים עד עתה, החיסונים של פייזר ומודרנה מכסים את הנגיף".

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"עומס נגיפי חמור". בדיקות קורונה בתל אביב/ראובן קסטרו

"ההחלטה לבודד במלוניות את כל השבים מכל המדינות בעולם, נועדה למנוע את הפצתו", הוסיף פרופ' לוי. "כל הבדיקות החיוביות עושות ריצוף גנטי ואנחנו עושים גם סקר כדי לראות מה היקף התחלואה עד כה". במענה לשאלת וואלה! NEWS, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי העלייה במגזר החרדי מדאיגה, וכי בשל כך העלו את מספר הבדיקות. "אנחנו לא מצאנו שם את המוטציה, אבל זו אפשרות שנבדקת - היא לא מופרכת", הבהיר לוי.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הערב כי במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהה מקרה נוסף של חולה שנדבקה במוטציה הבריטית של הקורונה. מדובר באשה שחזרה מאנגליה לפני כמה ימים. היא נמצאת בבידוד ביתי (הגיעה לפני כניסת החוק) ומצבה טוב. במעבדה זו נמצאות גם 40 הבדיקות החשודות.

בישראל, לעומת ארצות אחרות, אין סיקור שיטתי של ריצוף גנטי לזיהוי מוקדים של מוטציות, ולכן כל בדיקה שמועררת חשד להיותה מוטציה, עובדת למעבדה. מנכ"ל משרד הבריאות אמר בעקבות זאת כי כעת יתחילו לעשות סקרים גנטים בבדיקות.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: 4 מקרים של מוטציית הקורונה מאנגליה זוהו בישראל

לכתבה המלאה

אתמול הודיע משרד הבריאות כי ארבעה מקרים של נגיף הקורונה מהזן שהתגלה באנגליה זוהו בישראל. זאת בתום בדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד. עוד נמסר כי ארבעת הנדבקים, בהם שני אחים קטינים, הגיעו ארצה מהממלכה ונמצאים בבידוד ביתי. במשרד הבריאות הבהירו כי הם "עוקבים אחר כל מקרה ויעדכנו בהתאם".

שרי הממשלה עודכנו על גילוי המקרים בישיבת הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישנו סיכוי גבוה שהחיסונים נגד קורונה יעילים נגד המוטציה. "אין מידע שהיא יותר קטלנית, אלא שהיא מתפשטת הרבה יותר מהר. החברות המובילות שדיברתי איתן סבורות שיש הסתברות גבוהה שהחיסונים יוכלו לטפל בזה, אבל אין לזה ודאות", אמר.

מוטציית הקורונה החדשה התגלתה בבריטניה בשבוע שעבר, ובעקבות זאת החליט השבוע קבינט הקורונה כי השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יועברו לבידוד במלוניות. בהמשך הוחלט כי תיאסר כניסת זרים לישראל וכל הישראלים השבים ארצה מכלל מדינות העולם החל מהערב בשעה 22:00 יועברו לבידוד במלוניות קורונה.

לפי מדענים בבריטניה, המוטציה החדשה מדבקת יותר בכ-70% מהנגיף המקורי. מבצע ההתחסנות נגד קורונה החל בישראל השבוע. לעומת זו, בבריטניה, שם החלו לפני כשבועיים במבצע החיסונים, טרם נודע אם החיסון יעיל נגד הזן החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully