וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: זיהינו מוטציית קורונה נוספת שמקורה בדרום אפריקה

23.12.2020 / 17:55

שר הבריאות אמר כי הזן החדש נמצא בקרב שני נוסעים ששבו לאחרונה מדרום אפריקה, בנוסף למוטציה שכבר מתפשטת במהירות בבריטניה. לדבריו, המוטציה מדרום אפריקה גורמת להדבקה מהירה עוד יותר מזו שמקורה בבריטניה

בווידאו: נהגים תקועים בריטניה בשל סגירת הגבול/צילום: רויטרס

בריטניה זיהתה מוטציה נוספת של נגיף הקורונה אצל נוסעים שהגיעו מדרום אפריקה - כך הודיע היום (רביעי) שר הבריאות מאט הנקוק. בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות בדרום אפריקה כי נמצא שינוי גנטי בווירוס, שייתכן שאחראי לזינוק שחל לאחרונה במספר הנדבקים.

"בזכות יכולות מיפוי הגנום המרשימים של דרום אפריקה, זיהינו שני מקרים של זן חדש אחר של נגיף הקורונה כאן בבריטניה", אמר שר הבריאות בתדרוך לתקשורת. לדבריו, שני המאובחנים היו נוסעים שהיו בדרום אפריקה בשבועיים האחרונים.

בריטניה כבר נמצאת בעיצומו של מאבק לבלימת התפשטות זן חדש של נגיף הקורונה, המדבק ב-70% יותר מאשר הזן הידוע. הנקוק אמר כי נראה שהמוטציה מדרום אפריקה מדבקת עוד יותר. לדבריו, כל מי ששב מדרום אפריקה בשבועיים האחרונים צריך להיכנס לבידוד. הוא אף הודיע על הטלת מגבלות מידיות על טיסות מדרום אפריקה.

נוסעים עוטי מסיכת מגן בשדה התעופה או. אר טמבו ביוהנסבורג, 22 בדצמבר 2020. רויטרס
בדרום אפריקה חל זינוק במספר הנדבקים לאחרונה. נמל התעופה ביוהנסבורג/רויטרס

סוזן הופקינס, מהמכון לבריאות הציבורית של אנגליה, אמרה כי שני הווריאנטים של הווירוס שונים מאוד, אך הביעה אמון שהחיסונים שפותחו לקורונה יהיו יעילים נגדם לאור זה שאין אינדיקציות לכך שהמוטציות עמידות בפניהם.

בעקבות גילוי הזן החדש החליט ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון להטיל מגבלות נוספות נגד נגיף הקורונה. בין היתר, הוטל סגר על כל דרום-מזרח אנגליה, כולל הבירה לונדון. מעבר להגבלות בבריטניה עצמה, הביא זיהויה של המוטציה לכך שבריטניה נותקה למעשה מרובה של אירופה, אחרי שבעלות בריתה סגרו את נתיבי התחבורה אליה.

בעקבות זאת, יש שיבושים קשים בתנועה בין האי הבריטי לאירופה, ואלפי נהגים תקועים בעיר הנמל דובר.

אדם הולך ברחובות לונדון, המקושטים לכבוד חג המולד, בעוד העיר נתונה בסגר בשל זיהוי מוטיציית קורונה במדינה. 23 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
אדם הולך ברחובות לונדון, המקושטים לכבוד חג המולד, בעוד העיר נתונה בסגר/AP, אי-פי

בתוך כך, היום הודיע משרד הבריאות כי ארבעה מקרים של נגיף הקורונה מהזן שהתגלה באנגליה זוהו בישראל. שלושה מהנדבקים שבו מהממלכה ונמצאים בבידוד במלונית, בעוד האדם הנוסף נמצא בהליך בירור. במשרד הבריאות הבהירו כי הם "עוקבים אחר כל מקרה ויעדכנו בהתאם".

השרים עודכנו על גילוי המקרים בישיבת הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישנו סיכוי גבוה שהחיסונים נגד קורונה יעילים נגד המוטציה. "אין מידע שהיא יותר קטלנית, אלא שהיא מתפשטת מהר הרבה יותר מהר. החברות המובילות שדיברתי איתן סבורות שיש הסתברות גבוהה שהחיסונים יוכלו לטפל בזה, אבל אין לזה ודאות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully