וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: 4 מקרים של מוטציית הקורונה מאנגליה זוהו בישראל

עודכן לאחרונה: 24.1.2021 / 11:25

לפי הודעת המשרד, ארבעת הנדבקים, בהם שני אחים קטינים, ביקרו לאחרונה בממלכה ונמצאים בבידוד ביתי. "עוקבים אחר כל מקרה ונעדכן בהתאם", מסרו. שרי הממשלה עודכנו על הגילוי. נתניהו: יש סבירות גבוהה שהחיסונים יעילים נגד המוטציה

בווידאו: נתניהו אומר שננקטו הצעדים הנכונים להתמודדות עם מוטציית הקורונה/עריכה: אסף דרורי

ארבעה מקרים של נגיף הקורונה מהזן שהתגלה באנגליה זוהו בישראל - כך נמסר היום (רביעי) ממשרד הבריאות בתום בדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד. לפי המשרד, ארבעת הנדבקים, בהם שני אחים קטינים, הגיעו ארצה מהממלכה ונמצאים בבידוד ביתי. במשרד הבריאות הבהירו כי הם "עוקבים אחר כל מקרה ויעדכנו בהתאם".

השרים עודכנו על גילוי המקרים בישיבת הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישנו סיכוי גבוה שהחיסונים נגד קורונה יעילים נגד המוטציה. "אין מידע שהיא יותר קטלנית, אלא שהיא מתפשטת הרבה יותר מהר. החברות המובילות שדיברתי איתן סבורות שיש הסתברות גבוהה שהחיסונים יוכלו לטפל בזה, אבל אין לזה ודאות", אמר.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שלושה מהנדבקים מבודדים במלונית. בדיקות בראשון לציון/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין ציין כי "לצערי, לצד הבשורות הטובות יש בשורות פחות טובות: ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה. עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים. זה מידע מלפני כמה דקות מראש מערך המעבדות שלנו".

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הוסיף כי ייתכן שהמוטציה תביא לעלייה בתחלואה בישראל. "אני לא רוצה להכניס פאניקה סביב המוטציה, זה לא באמת חמור, היה צפוי שיהיו מוטציות וכולנו מקווים שהחיסון יעבוד. אבל זה יכול להעלות את מספר החולים".

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
שבים מבריטניה מועברים לבידוד במלונית, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

מוטציית הקורונה החדשה התגלתה בבריטניה בשבוע שעבר, ובעקבות זאת החליט השבוע קבינט הקורונה כי השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יועברו לבידוד במלוניות. בהמשך הוחלט כי תיאסר כניסת זרים לישראל וכל הישראלים השבים ארצה מכלל מדינות העולם החל מהערב בשעה 22:00 יועברו לבידוד במלוניות קורונה.

במשרד הבריאות הבהירו כי ועדת חריגים בשדה התעופה תאפשר חריגים הומניטריים להחלטה על מלונית וקיום בידוד ביתי. בין היתר לא יחויבו בבידוד קשישים, קטין שנסע לבדו, נשים בהריון מתקדם, אנשים הזקוקים לטיפול מיוחד ועוד.

לפי מדענים, המוטציה החדשה מדבקת יותר בכ-70% מהנגיף המקורי. מבצע ההתחסנות נגד קורונה החל בישראל השבוע. לעומת זו, בבריטניה, שם החלו לפני כשבועיים במבצע החיסונים, טרם נודע אם החיסון יעיל נגד הזן החדש.

בתוך כך, שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, הודיע היום כי זוהתה מוטציה נוספת של נגיף הקורונה אצל נוסעים שהגיעו מדרום אפריקה. בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות בדרום אפריקה כי נמצא שינוי גנטי בווירוס, שייתכן שאחראי לזינוק שחל לאחרונה במספר הנדבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully