וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: מרביעי - שבים מחו"ל יבודדו במלוניות; כניסת זרים תיאסר

21.12.2020 / 13:33

קבינט הקורונה אישר הגבלות חדשות לנוכח העלייה בתחלואה והחשש מהמוטציה החדשה של הנגיף שהתגלתה בבריטניה. ישראלים שישובו לארץ מכל המדינות ב-48 השעות הקרובות יחויבו בבידוד ביתי, להוציא את החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק - שיידרשו גם כעת להיכנס למלונית

בווידאו: אלדשטיין מותח ביקורת על השרים על חוסר היכולת להחליט על צעדים למאבק בתחלואה/צילום: מירב כהן

קבינט הקורונה אישר היום (שני) הגבלות על כניסת לישראל, לנוכח העלייה בתחלואה בקורונה וחשש מפני המוטציה החדשה של הנגיף שהתגלתה בבריטניה.

הצעה שאישרו השרים כוללת מניעת כניסה מידית של זרים מכל המדינות, כשהחל מיום רביעי בשעה 14:00 בצהריים כל הישראלים השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד במלוניות. אם תחול בעיית מקומות במלוניות, משרד הבריאות יקבע את סדר העדיפות ויסמיך להפנות לבידוד ביתי.

ב-48 השעות הקרובות, עד שההגבלה על הישראלים תיכנס לתוקף, השבים מחו"ל יחויבו בבידוד ביתי, ויונחו לעשות בדיקה תוך 48 שעות. אם הם ייבדקו יוכלו לצאת מהבדידות בתוך עשרה ימים, ואם לא - יידרשו ב-14 ימים מלאים. אלו החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק ב-48 השעות הקרובות יחויבו בכל מקרה בבידוד למלונית.

נמל התעופה בן גוריון, 22 במרץ 2020. ראובן קסטרו
כניסת זרים תיאסר מידית. נתב"ג הריק, מרץ האחרון/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו בקבינט למוטציה של נגיף הקורונה שהתגלתה בבריטניה, ולחשש מהתפשטותה. "המוטציה מתפשטת בכל העולם, ובודקים את המשמעות. המטרה שלנו היא לשמור על האורווה שלנו". על כן, הוא הציע למנוע מאזרחים זרים להיכנס למדינה.

ראש המל"ל מאיר בן שבת, פירט על כך. לפי ההצעה שהעלה, "הישראלים שיגיעו יכנסו לבידוד של 14 ימים אם לא יהיו מוכנים להיבדק. מי שיסכים לשתי בדיקות יהיה בבידוד במלוניות של 10 ימים". לדבריו, ההחלטה תקפה ל-14 ימים ותיכנס לתוקף בעוד 48 שעות, ותובא מידית לאישור וועדת חוקה.

"איך אנחנו מבצעים את זה עם ישראלים? עם זרים אין בעיה. לגבי הישראלים? מה קורה עם הישראלים שחוזרים ב-48 השעות האלה?", שאל נתניהו. על כך השיבה שרת התחבורה, מירי רגב, כי אלו שבאים ממדינות אדומות ייכנסו לבידוד, ואלו שמגיעים ממדינות שעדיין מוגדרות ירוקות לא יידרשו לכך.

סגן שר הבריאות יואב קיש תהה אם אלה שחוזרים במהלך היומיים הקרובים ייכנסו לפחות לבידוד ביתי. "אני חושב שבידוד ביתי זה המינימום", הוסיף נתניהו לדבריו.

"לאור מצב החירום ההחלטה שב-48 שעות לא להכניס אותם למלוניות היא מאוזנת, אבל ללא בידוד בכלל זה סיכון", אמר בדיון גם שר הפנים, אריה דרעי. "המצב השתנה ועצם זה שב-48 שעות לא ייכנסו למלוניות זו כבר התחשבות".

עוד בוואלה!

קבינט הקורונה דן בחובת הבידוד לשבים מחו"ל; מעל 2,800 נדבקים ביממה

לכתבה המלאה

ההגבלות החדשות

  • תיאסר כניסת זרים לישראל באופן מידי
  • ישראלים השבים מחו"ל ב-48 השעות הקרובות יחויבו בבידוד ביתי, ויתבקשו להיבדק תוך 48 שעות. אלו שייבדקו יוכלו לצאת מבידוד תוך עשרה ימים, ואחרים - תוך שבועיים
  • ישראלים השבים מחו"ל ב-48 השעות הקרובות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו בבידוד במלוניות הקורונה
  • החל מיום רביעי - כל הישראלים השבים מחו"ל יחויבו בבידוד במלונית קורונה

"אסור שנאסור כניסת ישראלים למשך שבוע לארץ. אסור לדון בזה בכלל בממשלה. אסור שמדינת היהודים תמנע כניסת ישראלים לארץ", הדגיש דרעי, "הרי אם מי שיגיע לישראל ויתבקש ללכת למלוניות, אנשים לא יגיעו לארץ. אני יודע על הרבה אנשים שנחתו אתמול מלונדון, נלקחו למלוניות ומבקשים לעזוב ולשוב ללונדון, כי הם סובלים במלוניות. הכנסת הישראלים למלוניות תעצור למעשה את הכניסה לישראל".

פרופ' רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות, הבהיר בדיון כי אין נתונים מדעיים מוחלטים על המוטציה. חרף דברים אלה, אמר נתניהו כי הגיע אליו "דיווח בערב שבת של ארגון הבריאות העולמי שהמוטציה מדביקה ביותר 70%". לכן, לטענתו יש לתמוך בהגבלות על הכניסה לישראל. "גם אם הוא [הנגיף בגרסתו זו] פחות קטלני, הוא יוצר מגיפה מהירה וזה מאוד מדאיג. אם יתברר שהנגיף לא מסוכן - אז מה כבר קרה? מנענו כמה טיסות, וגרמנו לאי נוחות של אנשים".

רגב תהתה אם גם מי שעשה את החיסון צריך בידוד בחזרה לישראל. "החיסון כרגע לא רלוונטי ואיפה עשה? באמירויות?", השיב לה נתניהו. היות שרק מי שמקבל שתי מנות של חיסון שהפרש של שלושה שבועות נחשב למחוסן מפני הנגיף, שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף: "כשראש הממשלה ואני ניסע עוד שלושה שבועות לא ניכנס לבידוד". לכך השיבה רגב: "מי אמר שאתם נוסעים?".

בעקבות הדברים, ראש שירות הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הדגישה כי עדיין לא ברורות המשמעויות של גילוי המוטציה. "לא רוצה לצנן התלהבות, [אנחנו עדיין אנחנו לא יודעים מה היכולת של החיסון למוטציה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully