וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה דן בחובת הבידוד לשבים מחו"ל; מעל 2,800 נדבקים ביממה

עודכן לאחרונה: 21.12.2020 / 13:33

לאחר שהדיון האחרון הסתיים ללא החלטה על הגבלות נוספת במסגרת המאבק בנגיף, השרים נועדים פעם נוספת. אדלשטיין מתח ביקורת על עמיתיו לקבינט: "רואה בחומרה את חוסר היכולת של השרים לקבל החלטות". נתניהו הציע למנוע כניסת אזרחים זרים למדינת ישראל

בווידאו: אלדשטיין מותח ביקורת על השרים על חוסר היכולת להחליט על צעדים למאבק בתחלואה/צילום: מירב כהן

קבינט הקורונה התכנס מחדש הבוקר (שני) להמשך הדיון על ההגבלות, בהן חובת הבידוד לכלל השבים מחו"ל. זאת, ברקע העלייה בתחלואה, ולאחר שהדיון אתמול הסתיים ללא הכרעה על הגבלות נוספות.

קודם הדיון מתח שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקורת על עמיתיו לקבינט. "אני רואה בחומרה את חוסר היכולת של השרים לקבל החלטות לגבי הקורונה", אמר אדלשטיין, שציין כי הוא תומך בהגבלת הכניסה לישראל בשלב זה. "אנחנו רוצים לשמור על הגבולות של ישראל ולסגור את נתב"ג", אמר בביקור במוקד חיסונים של קופת חולים לאומית בתל אביב.

אתמול אישר הקבינט הגבלות על החוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, בהן התגלו מקרים של המוטציה החדשה. ישראלים השבים מהמדינות האלה יתבקשו להיבדק ולהיכנס לבידוד במלוניות, והכניסה של אזרחים זרים תיאסר לחלוטין. משרד הבריאות ינסה לאתר ישראלים שהגיעו ממדינות אלה בתקופה האחרונה כדי לשלוח אותם להיבדק.

בקבינט אמורות היו לעלות הגבלות נוספות שהציע משרד הבריאות, בעקבות העלייה בתחלואה וחציית הרף לריסון מהודק, בהן סגירת המסחר, הכולל קבלת קהל והפסקת הלימודים בערים האדומות והכתומות. אולם, השרים לא הגיעו להסכמות בנושאים אלה, ולאחר שעות רבות של דיון השרים התפזרו ללא קבלת החלטה.

בדיקות קורונה במהלך מבצע משותף של עיריית תל אביב- יפו ואיכילוב בביה"ס אליאנס בתל אביב 29 בנובמבר 2020. יותם רונן
בדיקות קורונה בתל אביב, לפני שלושה שבועות/יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבינט כי הוא שואף שהישיבה הנוכחית תהיה קצרה, שכן הוא מתכוון להיפגש עם ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בפתח דבריו, התייחס נתניהו למוטציה של נגיף הקורונה שהתגלתה בבריטניה, ולחשש מהתפשטותה. "המוטציה מתפשטת בכל העולם, ובודקים את המשמעות. המטרה שלנו היא לשמור על האורווה שלנו". על כן, הוא הציע למנוע מאזרחים זרים להיכנס למדינה.

ראש המל"ל מאיר בן שבת, פירט על כך. לפי ההצעה שהעלה, "הישראלים שיגיעו יכנסו לבידוד של 14 ימים אם לא יהיו מוכנים להיבדק. מי שיסכים לשתי בדיקות יהיה בבידוד במלוניות של 10 ימים". לדבריו, ההחלטה תקפה ל-14 ימים ותיכנס לתוקף בעוד 48 שעות, ותובא מידית לאישור וועדת חוקה.

"איך אנחנו מבצעים את זה עם ישראלים? עם זרים אין בעיה. לגבי הישראלים? מה קורה עם הישראלים שחוזרים ב-48 השעות האלה?", שאל נתניהו. על כך השיבה שרת התחבורה, מירי רגב, כי אלו שבאים ממדינות אדומות ייכנסו לבידוד, ואלו שמגיעים ממדינות שעדיין מוגדרות ירוקות לא יידרשו לכך.

סגן שר הבריאות יואב קיש תהה אם אלה שחוזרים במהלך היומיים הקרובים ייכנסו לפחות לבידוד ביתי. "אני חושב שבידוד ביתי זה המינימום", הוסיף נתניהו לדבריו.

"לאור מצב החירום ההחלטה שב-48 שעות לא להכניס אותם למלוניות היא מאוזנת, אבל ללא בידוד בכלל זה סיכון", אמר בדיון גם שר הפנים, אריה דרעי. "המצב השתנה ועצם זה שב-48 שעות לא ייכנסו למלוניות זו כבר התחשבות".

מבצע "לתת כתף" החל, מאות אנשי צוותים רפואיים מתחסנים היום נגד נגיף הקורונה. פרופ' רוני גמזו מתחסן בבית החולים איכילוב בתל אביב. 20 בדצמבר 2020.. ראובן קסטרו
פתיחת מבצע החיסונים בבית החולים איכילוב בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

"אסור שנאסור כניסת ישראלים למשך שבוע לארץ. אסור לדון בזה בכלל בממשלה. אסור שמדינת היהודים תמנע כניסת ישראלים לארץ", הדגיש דרעי, "הרי אם מי שיגיע לישראל ויתבקש ללכת למלוניות, אנשים לא יגיעו לארץ. אני יודע על הרבה אנשים שנחתו אתמול מלונדון, נלקחו למלוניות ומבקשים לעזוב ולשוב ללונדון, כי הם סובלים במלוניות. הכנסת הישראלים למלוניות תעצור למעשה את הכניסה לישראל".

פרופ' רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות, הבהיר בדיון כי אין נתונים מדעיים מוחלטים על המוטציה. חרף דברים אלה, אמר נתניהו כי הגיע אליו "דיווח בערב שבת של ארגון הבריאות העולמי שהמוטציה מדביקה ביותר 70%". לכן, לטענתו יש לתמוך בהגבלות על הכניסה לישראל. "גם אם הוא [הנגיף בגרסתו זו] פחות קטלני, הוא יוצר מגיפה מהירה וזה מאוד מדאיג. אם יתברר שהנגיף לא מסוכן - אז מה כבר קרה? מנענו כמה טיסות, וגרמנו לאי נוחות של אנשים".

בתום הדיון, הצעת ההחלטה עליה יצביע הקבינט כוללת מניעת כניסה מידית של זרים מכל המדינות, כשהחל מיום רביעי בשעה 14:00 בצהריים כל הישראלים השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד במלוניות. אם תחול בעיית מקומות במלוניות, משרד הבריאות יקבע את סדר העדיפות ויסמיך להפנות לבידוד ביתי. עד אז, ב-48 השעות הקרובות השבים מחו"ל יחויבו בבידוד ביתי, ויונחו לעשות בדיקה תוך 48 שעות. אם הם ייבדקו יוכלו לצאת מהבדידות בתוך עשרה ימים, ואם לא - יידרשו ב-14 ימים מלאים. אלו החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק ב-48 השעות הקרובות יחויבו בכל מקרה בבידוד למלונית.

אחוז החיוביים - 4.1%

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי 2,821 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-376,359. אתמול התבצעו כ-70,575 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 24,992. בבתי החולים מאושפזים 838 חולים, מתוכם 117 מונשמים ו-456 חולים קשה. נכון להיום, 3,101 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,866 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 61,982, מתוכן 3.1% היו חיוביות לנגיף.

במקביל, היום ייפתח מבצע החיסונים לאוכלוסייה בסיכון. במסגרת זו צפויים להתחסן מבוגרים בגילאי 60 ומעלה ומטפליהם, ואוכלוסיות בסיכון. המחלות בסיכון הגבוה ביותר שיקבלו תיעדוף יהיו, בין היתר, סוכרת, השמנת יתר חולנית, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים וחולים המטולוגיים. לאחר מכן יתחסנו קבוצות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, ובתי סוהר - אסירים וסוהרים.

לצורך ביצוע יעיל ומהיר של המבצע המורכב, 12 מרכזי חיסון אחודים של כל קופות החולים הוקמו ביישובים נהריה, קרית גת, כרמיאל, אילת, בית שמש, דימונה, ערד, צפת, קרית שמונה, שפרעם, שדרות ואום אל-פחם.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התחסן נגד נגיף הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר. 19 בדצמבר 2020.. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
בירך על ההיענות הגבוהה. פרופ' לוי מתחסן נגד הקורונה, אתמול/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בירך אמש על ההיענות הרבה למבצע החיסונים נגד הקורונה, ואמר כי מסתמן שנשים בהיריון יוכלו להתחסן נגד הנגיף.

"ועדת התעדופים, שמשופעת במיטב המדענים ורופאים מסוגים שונים, דנה בזה היום וכנראה שההחלטה היא שיהיה אפשר לחסן גם נשים בהיריון, נשים מניקות וגם נשים שרוצות להיכנס להיריון. כך, מי שקיבלה חיסון ומצאה שהיא בהיריון לא תצטרך לסיים את ההיריון", אמר מנכ"ל משרד הבריאות. לדבריו, ההחלטה תיכנס לתוקף ביומיים הקרובים.

בנוגע לילדים מתחת לגיל 16, שלא מתחסנים מאחר ולא נכללו בניסוי של החיסון, ציין לוי כי "כשנקבל את ההמלצה של החברות נחסן אותם, מעריכים שזה יקרה בקיץ". על חולים אלרגניים אמר כי "רק מי שהיו לו אירועי אלרגיה קשים בעבר, או שידוע שהוא אלרגי לאחד ממרכיבי החיסון, לא יוכל להתחסן. יש להתייעץ עם הרופא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully