וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי תועד קורא לציבור להתחסן נגד קורונה: "לא לפחד"

20.12.2020 / 23:21

קנייבסקי, מבכירי הרבנים החרדים, תועד בסרטון כשהוא אומר ליו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ פינדרוס כי "צריכים" לקבל את החיסון לווירוס. דבריו הגיעו לאחר ששורה של אנשי ציבור ורבנים בכירים התחסנו במסגרת מבצע "לתת כתף"

בוידאו: הרב קנייבסקי תועד קורא להתחסן נגד קורונה/עריכה: ניר חן

הרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים החרדים, תועד היום (ראשון) כשהוא אומר ש"צריכים" להתחסן נגד קורונה. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס ביקר אצל הרב בן ה-92 בביתו בבני ברק, ותהה סביב הוראת הרב להתחסן. הוא שאל באמצעות יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב, האם להגיד לאנשים ש"אפשר לעשות את זה או צריך לעשות את זה?", והרב השיב כי "צריכים".

בתגובה לכך שיש אנשים שמפחדים שהחיסון "יזיק להם בדברים אחרים", השיב הרב קנייבסקי: "לא לפחד". לסיום ביקש הנכד מהרב ברכה לטובת המתחסנים, והרב בירך בברכה הקצרה האופיינית לו "בו"ה" (ברכה והצלחה).

קנייבסקי נמנה בין כמה רבנים בכירים שיצאו כבר בשבוע שעבר בקריאה להתחסן נגד קורונה. לצד הרב גרשון אדלשטיין והרב שלום כהן, המייצגים את הזרם הליטאי והספרדי, הם עודדו את ההשתתפות המגזר במבצע "לתת כתף".

הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"צריכים". הרב קנייבסקי/ראובן קסטרו

במהלך היום שורה של אישי ציבור מהמגזר החרדי ורבנים בכירים התחסנו, חלקם באופן פומבי. בין אותם רבנים היה הרב הראשי לישראל והראשון לציון יצחק יוסף, שפרסם קריאה פומבית להתחסן. בהודעה מטעמו נכתב כי "על כל אחד ואחד להתחסן כפי הוראות הרופאים בלא להתמהמה ובכך למנוע סכנה מעצמו ומאחרים".

בנוסף, אחר הצהריים התחסן הרב הראשי דוד לאו בבית החולים שערי צדק בירושלים. גם האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, מנהיג החסידות הגדולה והמשפיעה בישראל, התחסן הערב מפני נגיף הקורונה.

שר הפנים, אריה דרעי, התחסן במרכז רפואי מאוחדת,  ירושלים, 20 בדצמבר 2020. יקי אדמקר
מעודד חיסונים. דרעי מתחסן נגד קורונה במרכז הרפואי מאוחדת בי-ם, היום/יקי אדמקר

בנוסף אליהם, גם שר הפנים אריה דרעי יו"ר ש"ס וראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, התחסנו. ראש העיר אמר כי הוא עשה זאת כדי "להעביר לציבור החרדי ולעם ישראל כולו מסר ברור - רוצו להתחסן כדי להגן עליכם ועל היקרים לכם".

רובינשטיין המכהן גם כמזכיר מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" הוסיף כי הוא התחסן "כדי לשמש דוגמה לציבור החרדי. אני בטוח שכפי שבני עירי יצאו להיבדק בהמוניהם - כך הם גם יגיעו ויתחסנו באחוזים הגבוהים במדינה. ביחד, ובאמונה שלמה בבורא עולם - ננצח את הנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully