וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: נמליץ לאפשר לנשים בהיריון להתחסן נגד קורונה

20.12.2020 / 20:14

פרופ' לוי בירך על ההיענות הגבוהה בתום היום הראשון למבצע "לתת כתף", ופירט לגבי חיסוני אוכלוסיות נוספות. מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי ככל הנראה בימים הקרובים יאושר לנשים בהיריון ומניקות לקבל את החיסון, וילדים מתחת לגיל 16 צפויים להתחסן בחודשי הקיץ

מנכל משרד הבריאות: "נשים בהיריון יוכלו ככל הנראה להתחסן נגד נגיף הקורונה"/משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר הערב (ראשון) כי מסתמן שנשים בהיריון יוכלו להתחסן נגד קורונה. בתום יום החיסונים הראשון למבצע "לתת כתף", בירך לוי על ההיענות המרשימה והתייחס להמלצות חדשות הנוגעות לחיסון אוכלוסיות נוספות.

"ועדת התעדופים, שמשופעת במיטב המדענים ורופאים מסוגים שונים, דנה בזה היום וכנראה שההחלטה היא שיהיה אפשר לחסן גם נשים בהיריון, נשים מניקות וגם נשים שרוצות להיכנס להיריון. כך, מי שקיבלה חיסון ומצאה שהיא בהיריון לא תצטרך לסיים את ההיריון", אמר מנכ"ל משרד הבריאות. לדבריו, ההחלטה תיכנס לתוקף ביומיים הקרובים.

מנכ״ל משרד הבריאות, חזי לוי מתחסן נגד נגיף הקורונה, המרכז הרפואי שיבא תל השומר,  19 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
היענות מרשימה. לוי מתחסן נגד קורונה, אמש/ראובן קסטרו

בנוגע לילדים מתחת לגיל 16, שלא מתחסנים מאחר ולא נכללו בניסוי של החיסון, ציין לוי כי "כשנקבל את ההמלצה של החברות נחסן אותם, מעריכים שזה יקרה בקיץ". על חולים אלרגניים אמר כי "רק מי שהיו לו אירועי אלרגיה קשים בעבר, או שידוע שהוא אלרגי לאחד ממרכיבי החיסון, לא יוכל להתחסן. יש להתייעץ עם הרופא".

בסיכום היום הראשון לתחילת מבצע החיסונים אמר לוי כי בתי חולים שבהם הייתה היענות גדולה ביקשו עוד משלוח של חיסונים ויקבלו.

לקראת תחילת החיסונים בקהילה מחר אמר מנכ"ל המשרד כי "צפויה הפתיחה לאוכלוסיית הקשישים, במשרד הבריאות חושבים על פתרון ניוד של החיסון למרותקי הבית, בינתיים מבקשים מהמטפלים שלהם להתחסן".

עוד בוואלה!

מבצע ההתחסנות נגד קורונה החל; ריבלין: "דאגו לבריאות הסובבים אתכם"

לכתבה המלאה

איך יתבצע מבצע החיסונים?

על פי הוראת משרד הבריאות, בשלב הראשון יחוסנו סגלים רפואיים, כך שהראשונים יהיו הצוותים בבתי החולים ואחריהם הצוותים בקופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים. מיד לאחר מכן יחוסנו צוותי בתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים, והבאים בתור יהיו סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, אנשי מד"א וארגוני הצלה, מוסדות דיון מוגן במסגרת תכנית "מגן אבות ואימהות", ומוסדות רווחה לחוסים ומטפליהם.

בשלב השני, שיחל ביום רביעי, צפויים להתחסן מבוגרים בגילאי 60 ומעלה ומטפליהם, ואוכלוסיות בסיכון. המחלות בסיכון הגבוה ביותר שיקבלו תיעדוף יהיו, בין היתר, סוכרת, השמנת יתר חולנית, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים וחולים המטולוגיים. לאחר מכן יתחסנו קבוצות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, ובתי סוהר - אסירים וסוהרים.

תעדוף המתחסנים לקורונה באוכלוסייה הכללית

  • שלב ראשון
  • אנשי הצוות בבתי החולים
  • אנשי הצוותים בקופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים
  • צוותי בתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים
  • סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה
  • שלב שני
  • מבוגרים בגילאי 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון
  • קבוצות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, אסירים וסוהרים
  • פתיחת החיסון לכלל האוכלוסייה תתבצע על פי תזמון קופות חולים

לצורך ביצוע יעיל ומהיר של המבצע המורכב, 12 מרכזי חיסון אחודים של כל קופות החולים הוקמו ביישובים נהריה, קרית גת, כרמיאל, אילת, בית שמש, דימונה, ערד, צפת, קרית שמונה, שפרעם, שדרות ואום אל פחם.

בשלב הזה לא יחוסנו ילדים ונוער עד גיל 16, מחלימים, נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הסובלים מאלרגיות קשות ונשים המתכננות להרות - עד חודש לאחר קבלת חיסון שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully