וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלונית: "הדרכונים נלקחו כבני ערובה"

ישראלים ששבו ארצה לאחר ביקור מבריטניה הועברו מהנחיתה היישר למלון דן פנורמה בירושלים, שם ישהו בעקבות החלטת הקבינט לאור החשש מהתפשטות המוטציה. הנוסעים סיפרו כי התעודות נלקחו מהם, ולא הורשו לרדת מהאוטובוס מהמטוס. "אף אחד לא אמר לנו לאן הולכים"

מערכת וואלה!

יותר ממאה ישראלים ששבו היום (ראשון) ארצה מבריטניה נלקחו עם נחיתתם הישר למלונית קורונה, בעקבות החלטת הקבינט על בידוד ממלכתי בשל החשש מהתפשטות מוטציית הקורונה המתפרצת בממלכה. הנוסעים מתחו ביקורת על ההתנהלות החפוזה וטענו לבלבול בגורמים הממונים על המהלך.

יונתן, שחזר לארץ אחרי שבועיים בהם שהה במדינה, אמר כי נודע לו על הדרישה בבידוד במלונית רק עם ההגעה ארצה. "אף אחד לא אמר שום דבר, עלינו על הטיסה ובשנייה שהגענו עלה בן אדם למטוס ועדכן אותנו שעכשיו במשך שבועיים נצטרך להיכנס לבידוד", אמר.

יונתן צורך טיפול רפואי ובמסגרת זאת עליו ליטול תרופות בשגרה. "מה שהכי גרוע פה, זה שאני מטופל בתרופות כאלה ואחרות. הבטיחו לי שאין לי מה לדאוג ובינתיים אני כבר שעה מחכה פה בקור ומחכה שמשהו ישתנה לטובה", אמר. "התקשרתי לחבר שלי שיבוא במונית מתל אביב במיוחד כדי להביא לי את מה שאני צריך (תרופות), הסברתי להם שאני לא מוכן להיכנס למלונית עד שהוא מגיע עם התרופות. גם אם זה יגרור מעצר. עשיתי הצהרת בריאות מלאה והכל. זה פשוט מגוחך, יש בלבול בין הגורמים האחראיים. אני שמעתי שיש כאלה שסירבו להיכנס למלונית".

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
"יש בלבול בין הגורמים האחראיים". נוסעים שנלקחו לבידוד בדן פנורמה י-ם, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

גם עדי, ששב ארצה מרילוקיישן של שנתיים בממלכה, נלקח לבידוד במלונית דן פנורמה בבירה. "אנחנו שכרנו צימר ב-20 אלף שקל ועכשיו אנחנו צריכים להבין איך לקבל פיצוי מהמדינה על ההחלטה הזאת שהתקבלה ברגע האחרון", אמר. "לא הייתה לנו אפשרות להיערך מראש. אנחנו חזרנו עכשיו מרילוקיישן של שנתיים עם שמונה מזוודות ואמרו לנו ישר לכו למלונית במקום לצימר".

לדבריו, הדרכונים נלקחו מהנוסעים לפני הגעתם למלונית הקורונה. "הכנו את עצמינו מראש לבידוד של שבועיים בצימר ששכרנו, וזה לא משנה לאף אחד. אנחנו לא יודעים אצל מי ההחלטה. לקחו את הדרכונים כבני ערובה, זה הרגיש מאוד לא נעים, אנחנו לא יודעים באיזה סמכות הם לקחו אותם, אבל הם פשוט לקחו".

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
שבים מבריטניה בדן פנורמה בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

"לא נתנו לנו לרדת מהאוטובוס שהוציא אותנו מהמטוס בלי לתת את הדרכונים. אמרו לנו שיקחו אותנו למלונית בידוד רק בנחיתה, התחילה שם מהומה מאוד גדולה, האזרחים הבריטים שהיו על המטוס אמרו: 'אנחנו נשארים על המטוס אנחנו לא מוכנים ללכת למוניות, תחזירו אותנו לבריטניה'".

אזרח ישראלי נוסף ששב מבריטניה תיאר התנהלות דומה. "עד שעלינו לאוטובוסים אף אחד לא אמר לנו שאנחנו מגיעים לירושלים, יש אנשים פה שגרים באילת ויש אנשים שגרים בצפון. ניסינו להגיד שנהיה בבידוד ביתי וכלום לא עזר. אמרו שנהיה עשרה ימים בבידוד, אבל אי אפשר לדעת".

כרמל, שמתגוררת בבריטניה, הגיעה לבקר את משפחתה וכדי לתמוך בקרובתה שתעבור ניתוח. היא מספרת כי "מנעו לרדת מהמטוס, לקחו אותנו ישר לטרמינל 1, לקחו את הדרכונים בלי כל הסבר, ולא היה שום מעבר גבול מבחינתנו כי עשו בעצמם בדרכונים ולא הסבירו לנו כלום".

היא מציינת שביקשה לחזור לבבריטניה אך סורבה, ולדבריה הדבר הותר לנוסעים אחרים. "חלק מהאנשים לא ידעו לאן לקחו אותנו בכלל. אני ביקשתי לעשות סיבוב ולחזור לאנגליה וסירבו, ולאנשים אחרים שכנראה שצעקו כנראה שנתנו להם. הייתי חוזרת בחזרה. באתי לתמוך במשפחה שלי ובבת שעוברת ניתוח ולא אוכל לעשות לא זה ולא זה".

נוסעים מלונדון לישראל עולים למטוס, 20 בדצמבר 2020. אחיעד כץ, אתר רשמי
יותר ממאה נלקחו למלונית. ישראלים על טיסה שחזרה מלונדון, היום./אתר רשמי, אחיעד כץ

החלטת הקבינט שהתקבלה היום הוכנסה להוראת השעה להתמודדות עם נגיף הקורונה ופורסמה ברשומות בתוך דקות אחדות, על מנת למהר ולהספיק להחיל אותה על השבים מבריטניה עוד היום. משרד הבריאות ינסה לאתר ישראלים שהגיעו מהמדינות אלה בתקופה האחרונה כדי לשלוח אותם להיבדק.

מוקדם יותר דווח כי 127 נוסעי חברות איזיג'ט ובריטיש אירווייז שהגיעו לנתב"ג הופנו לקליטה נפרדת בטרמינל 1, משם שונעו על ידי פיקוד העורף למלוניות קורונה. ברשות האוכלוסין וההגירה סיפרו כי יותר מ-30 מהנוסעים סירבו ללכת לבידוד במלוניות ודרשו לטוס חזרה לבריטניה, אך המטוס שהביאם כבר המריא חזרה. ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו כי אין מניעה לכניסתם ארצה. כמו כן, ברשות הבהירו כי למרות החלטת הקבינט בעניין, עדיין אין הנחיה למנוע את כניסתם של הנוסעים.

במקביל להחלטת הקבינט, הולנד, בלגיה, אוסטריה, איטליה וגרמניה הודיעו על הפסקת הטיסות לבריטניה או על כך שהן שוקלות זאת, בעקבות התפשטות מהירה של הזן החדש של נגיף הקורונה בממלכה. בשלב זה אין מידע המצביע על כך שאותה מוטציה, שמוקד ההתפרצות שלה בדרום אנגליה, עמידה בפני החיסונים לקורונה.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully