וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מוטציית הקורונה החדשה: מבקרים מ-3 מדינות לא יורשו להיכנס לישראל

עודכן לאחרונה: 20.12.2020 / 10:15

הזן החדש של הנגיף מאיים להגיע לארץ, והכניסה מדנמרק, בריטניה דרום אפריקה תותר לישראלים בלבד, שיחוייבו בבידוד ובדיקות. גם ברזיל ואוסטרליה עשויות להיכנס לרשימה. "אנחנו עוקבים בדאגה", אמר ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש. "חושבים שהחיסון יעבוד גם עליו"

בווידאו: ממונה הקורונה מעריך שייקחו לפחות חודשיים עד שהחיסון ישפיע/עצילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות מתכוון להמליץ היום (ראשון) על איסור כניסה לארץ של אזרחים לא ישראלים המגיעים מבריטניה, אנגליה ודרום אפריקה, וזאת בעקבות גילוי המוטציה החדשה של נגיף הקורונה בבריטניה. במשרד שוקלים להוסיף לרשימה גם את ברזיל ואוסטרליה, אך לפי שעה טרם הוחלט בעניינן. בנוסף לכך, ישראלים שישובו ממדינות אלו יחוייבו בבידוד של 14 יום ובבדיקות.

לפי מדענים, המוטציה החדשה מדבקת יותר בכ-70% מהנגיף המקורי, ובזמן שהיום החל מבצע ההתחסנות נגד קורונה בישראל, בממלכה - שם החלו לפני כשבועיים - טרם נודע אם החיסון יעיל נגד הזן החדש.

פרופ' אש אמר הבוקר כי בישראל מעריכים שהחיסון כן עובד גם נגד המוטציה החדשה. "אנחנו עוקבים בדאגה", אמר עם תחילת מבצע ההתחסנות נגד הנגיף. "אנחנו בודקים את הקשר לתא בנגיף, כרגע אנחנו חושבים שהחיסון יעבוד גם על המוטציה החדשה".

תור ענק בכניסה לישראל, נתב"ג, 13 בדצמבר 2020. יואב לימור, אתר רשמי
מקווים שהמוטציה לא הגיעה איתם. עומסים בכניסה לארץ בנתב"ג, לפני שבוע/אתר רשמי, יואב לימור

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הצטרף להערכות אלו. "אין עדות שהמוטציה מאנגליה הזו גורמת להיות עמידה מהחיסון", אמר הבוקר בביקור בקופת החולים מכבי. "היא אומנם מדביקה יותר אבל לא עמידה יותר".

עוד אמר פרופ' אש, כי על מנת להישאר במעקב אחר הזן החדש, השבים מהממלכה ייבדקו בכניסה לארץ. כמו כן "הם צריכים להיכנס לבידוד כמו כל מדינה אחרת", הוסיף ממונה הקורונה.

בבריטניה, גילוי המוטציה הביא להטלת סגרים על לונדון וכמה מחוזות בדרום המדינה, וכן להידוק המגבלות הקיימות בה, וזאת בניגוד לתכניות של הממשלה להקל את ההגבלות לקראת חג המולד.

אנשים עורכים קניות לקראת חג המולד בקניון בלונדון, בצל התפרצות הקורונה. 19 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
המוטציה שקלקלה את חג המולד בממלכה. תושבי לונדון עורכים קניות לקראת החג, אתמול/AP, אי-פי

ההמלצה מגיעה ברקע הודעת משרד הבריאות אתמול כי כל המדינות ייחשבו לאדומות החל מיום שבת הבא, ומי שישוב מהן יהיה חייב בבידוד של 14 ימים. עם זאת, השבים ממדינות שהיו ירוקות עד היום, יקבלו פטור מבידוד כל עוד ישובו עד לשבת הבאה. נשקלת גם האפשרות לחייב את הנכנסים לארץ בבדיקות.

לחילופין, ניתן לבצע בדיקה ראשונה עם החזרה לארץ ובדיקה שניה כעבור תשעה ימים מרגע הנחיתה, ואם שתי הבדיקות יהיו שליליות יוכל לצאת מבידוד כעבור עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully