וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבול עם צרפת סגור בגלל המוטציה, ואלפי נהגים זועמים תקועים בבריטניה

23.12.2020 / 12:16

פריז ולונדון סיכמו כי נהגים שאובחנו שליליים לווירוס יוכלו לחצות את התעלה, אך רבים צפויים להישאר בממלכה בחג המולד. כמה מהם התעמתו עם שוטרים בנמל דובר, בעוד שהממשלה שוקלת להדק עוד יותר את ההגבלות בשל התפשטות הזן החדש של הקורונה

בווידאו: נהגים תקועים בריטניה בשל סגירת הגבול/צילום: רויטרס

נהגי משאיות זועמים התעמתו היום (רביעי) עם שוטרים ברחובות העיר דובר, אנגליה, אחרי שאלפים מהם נתקעו בשל סגירת הגבול עם צרפת, ימים לפני חוג המולד. הלילה הסכימו לונדון ופריז כי נהגים שאובחנו שליליים לנגיף הקורונה יוכלו לעלות על מעבורות בדרך לקאלה, אחרי שרוב העולם סגר את שעריו בפני בריטניה בשל המוטציה בנגיף הקורונה שמתפשטת במהירות בממלכה.

בממשלה הבריטית אמרו כי הצבא יתחיל לעשות בדיקות לנהגים, אבל הבהירו כי ייקח זמן לפתוח את צוואר הבקבוק בנתיב אספקת המזון החשוב ביותר של בריטניה - ימים בלבד לפני עזיבת השוק של האיחוד האירופי.

הנהגים צפרו והבהבו במשאיותיהם, בעוד שרבים התאספו בשעות הבוקר המוקדמות בכבישים המובילים לנמל כדי להביע תסכול ולשוחח עם גורמים רשמיים ושוטרים. כמה מהם התעמתו בקצרה עם קבוצת שוטרים.

רבים הגיעו לבריטניה כדי להעביר סחורות לחברות שאוגרות מוצרים לקראת 31 בדצמבר, אז צפויים שיבושים נוספים בשל החזרת ביקורת המכסים המלאה בין בריטניה לאיחוד האירופי. קבוצות לוגיסטיקה הזהירו כי נהגים רבים מאירופה כבר סירבו להגיע לבריטניה בפתח הנשה החדשה, בשל הצורך בנשיאת מסמכי מכס. הצורך לעבור בדיקות קורונה יקשה עוד יותר על המצב ויביא לעליית מחירים.

נהגים עומדים בנתיב היציאה מנמלה הדרומי של בריטניה בעיר דובר בעקבות חסימות ברקע התפרצות הזן החדש של נגיף הקורונה 23 בדצמבר 2020. רויטרס
רוצים לחזור הביתה. נהגים זועמים בדובר, היום/רויטרס

שר השיכון, רוברט ג'נריק, אמר כי הוא מקווה שהתנועה בתעלת למאנש תתחדש החל מהבוקר. "אנחנו שמים את התשתיות, כך שהצבא יעזור לנו להקים אותן ולשחרר חלק מהפקקים שראיתם", אמר לסקיי ניוז. הנהגים יעברו שתי בדיקות, ומי שיהיה חיובי לקורונה יקבל חדר במלון כדי להישאר בבידוד. לדבריו, הממשלה תקיים היום דיון על האפשרות להדק את ההגבלות, אולם לא יהיו שינויים לפני חג המולד.

הזעם בקרב הנהגים התקועים, רובם מרחבי האיחוד האירופי, גבר אחרי שהם הבינו שהם עשויים לפספס את חג המולד עם משפחותיהם. רבים מהם שוהים במשאיות שלהם, ללא גישה למזון חם או לשירותים.

"הם לא נותנים לנו מזון, הם לא נותנים לנו לשתות, הם לא נותנים לנו שירותים, הם לא מציעים לנו כלום", אמר נהג אחד שדיבר בספרדית. "זה לא אנושי המצב הזה, ולכן אנחנו מבקשים פתרון. אני לא חושב שמה שקורה עכשיו קשור לקורונה או למשהו, זה בגלל הברקזיט, בגלל פוליטיקה פנימית או משהו מהסוג הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שוטרים חוסמים את נתיב היציאה מנמלה הדרומי של בריטניה בעיר דובר בעקבות התפרצות הזן החדש של נגיף הקורונה 23 בדצמבר 2020. רויטרס
"לא נותנים לנו מזון, לא לשתות, לא שירותים, הם לא מציעים לנו כלום"/רויטרס

אתמול נרשם מספר שיא של מאובחנים בבריטניה, בעיקר בשל המוטציה בנגיף שהפכה אותו למדבק ב-70% יותר מהתצורה המקורית שלו. עם זאת, בשלב זה אין מידע המצביע על כך שהחיסונים שפותחו נגד הווירוס, כולל זה של פייזר שכבר ניתן ברחבי בריטניה, לא יוכלו לעמוד בפני המוטציה החדשה.

ביום שבת הוטלו מגבלות נרחבות על התקהלויות בלונדון, דרום-מזרח אנגליה ווילס, בעוד שהתכניות להקל על ההגבלות לקראת חג המולד צומצמו דרמטית או בוטלו לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully