וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בכחול לבן על צירוף רמון למו"מ: "כואב שמורשע בעבירת מין מייצג אותנו"

20.12.2020 / 11:22

חברות כנסת במפלגה זעמו כך ששר המשפטים לשעבר, שהורשע במעשה מגונה, משמש כיועץ לשיחות הפשרה עם הליכוד. תהילה פרידמן כתבה בקבוצה המשותפת כי "כאב לה" לגלות זאת, וח"כ חיימוביץ' הוסיפה: "מצאנו לנתן אשל יריב הולם". ברקע המתיחות, גנץ שוחח עם נתניהו וסער

בווידאו: גנץ קורא לנתניהו "להפסיק עם מסע ההסתרות והשקרים" ‎/מערכת וואלה! NEWS

ח"כיות בכחול לבן מתחו הבוקר (ראשון) ביקורת קשה על כך ששר המשפטים לשעבר חיים רמון משמש יועץ למשא ומתן מול הליכוד. בהודעות ששלחו בקבוצת הוואטסאפ של המפלגה, כתבו שהרשעתו של רמון בעבירת מין הופכת אותו לבלתי ראוי לייצג את המפלגה. בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח אמש עם בכיר הליכוד לשעבר גדעון סער וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בהצלחה גדולה. שהקב"ה ייתן תבונה וכח לעשות את הדבר הנכון. חייבת לומר שכאב לי לגלות שאדם שהורשע בעברת מין מייצג אותי ואותנו במו"מ", כתבה הבוקר ח"כ תהילה פרידמן בקבוצה המשותפת. אליה הצטרפה ח"כ מיקי חיימוביץ, שכתבה כי היא "מצטרפת לתחושתה של תהילה. מצאנו לנתן אשל יריב הולם. שיהיה בהצלחה".

רמון החל לשמש מתווך בין נתניהו וגנץ בימים האחרונים והצטרף לשיחות של מקורביהם יעקב אטרקצי והוד בצר בניסיון למנוע בחירות. רמון פרש מהחיים הפוליטיים ב-2007 לאחר שהורשע במעשה מגונה כשכיהן כשר המשפטים, ובשבועות האחרונים דווח כי הוא שוקל התמודדות מחדש בפוליטיקה. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, רמון ניסה לייעץ לגנץ גם במהלך המו"מ הקואליציוני להקמת הממשלה באפריל.

חיים רמון הפועל תל אביב. קובי אליהו
ביקורת קשה על הצטרפותו. רמון/קובי אליהו

גנץ וסער נפגשו אמש ברקע ההיערכות לבחירות. הפגישה התרחשה לאחר דיון מכריע בצמרת כחול לבן שעסק בניסיונות הפשרה עם הליכוד, כשנותרו פחות משלושה ימים בלבד לפיזור אוטומטי של הכנסת, והפערים בין הצדדים עדיין גדולים. גנץ שוחח אתמול בערב גם עם נתניהו, אך בכחול לבן אומרים כי השיחה עסקה בקורונה.

רק שבמקביל, המתיחות בצמרת כחול לבן גואה לאחר שגנץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר החוץ גבי אשכנזי דנו אתמול במתווה הפשרה המוצע על ידי הליכוד. בישיבה נתגלעו חילוקי דעות קשים, בעיקר בין גנץ וניסנקורן, סביב דרישת הליכוד לקצץ בסמכויותיו ולשנות את שיטת המינויים של פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ושופטי בית המשפט העליון כך שהחלטותיו של ניסנקורן יהיו כפופות להסכמת הליכוד ולמנגנון קבלת החלטות פוליטי שיאשר אותן.

ניסנקורן מתנגד לכל השינויים המוצעים, ואילו גנץ דורש לשקול אותם בהתאם להסכם הקואליציוני המקורי שנחתם בין הצדדים באפריל, שבו הם התחייבו להקים מנגנון קבלת החלטות משותף למינויים בכירים בממשלה.

עוד בוואלה!

ליישר את מגדל פיזה: מאמץ אחרון וקלוש להצלת ממשלת נתניהו-גנץ

לכתבה המלאה
בני גנץ ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
הסיכויים לפשרה אינם גבוהים. גנץ/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

כך לדוגמה, בענין מינוי פרקליט המדינה, בליכוד מציעים לבטל את החלטת ועדת האיתור במשרד המשפטים שכבר בחרה בעמית איסמן לתפקיד, ובמקום זה להביא לאישור הממשלה את כל חמשת המועמדים הסופים לתפקיד. בסביבת גנץ מותחים ביקורת קשה על התעקשותו של ניסנקורן על איסמן, שבעברו התבטאויות מיניות בוטות ומחפיצות כלפי נשים, ואומרים ש"ההיסטריה של ניסנקורן על המינויים תוביל לבחירות".

שינוי נוסף שדורשים בליכוד הוא שינוי של הרוב הדרוש לאישור שופטים בועדה למינוי שופטים שבראשה עומד ניסנקורן כך שלא יהיה אפשר לאשר אף מינוי בלי הסכמה של נציגות הליכוד בוועדה, מירי רגב ואסנת מארק.

הצהרה לתקשורת | גדעון סער בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם, ירושלים 16 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
החל לחשב מהלכים. סער/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

השיחות בין הליכוד וכחול לבן התחדשו אתמול, אך בשתי המפלגות מעריכים שהסיכויים לפריצת דרך והגעה להסכמות על עיקר המחלוקת - המינויים במערכת שלטון החוק והרוטציה - אינם גבוהים.

בנוסף, עדיין לא הושגו הסכמות על הרוטציה וויתור על נקודת היציאה. בימים האחרונים נידונו מספר מתווים לשינוי מועדי הרוטציה והארכת כהונת הממשלה, לדרישת הליכוד, אך נתניהו לא הסכים עדיין להתחייב למימוש הרוטציה כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני וויתור על נקודת היציאה שמאפשרת לפזר את הכנסת על התקציב מבלי להעביר לגנץ את ראשות הממשלה - הדרישה הבסיסית של כחול לבן. גנץ דורש קודם כל לעגן את העברת הרוטציה ולסגור את הפרצה בהסכם הקואליציוני שמאפשרת להתחמק ממנה, בעוד בליכוד מתעקשים קודם כל על שינוי המועדים.

מכשול טכני נוסף הוא שכל שינוי בחוק הרוטציה דורש רוב של 70 ח"כים, וגם בליכוד וגם בכחול לבן צפויים להיות מורדים שיתנגדו לפשרה וימנעו רוב. עוד סוגיה שעדיין לא נפתרה נוגעת לפריטטיות בממשלה - בכחול לבן דורשים לאשר מיידית את תקנון עבודת הממשלה, שבו יש מנגנון שמפצה על כך שלליכוד יש מספר שרים גדול יותר אך בליכוד מסרבים. אם תהיה התקדמות לקראת הסכמות, בשלב ראשון תידרש ככל הנראה חקיקה שתדחה את הדד ליין לפיזור הכנסת כדי לאפשר עוד זמן לעיגון ההסכמים וחקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully