וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ להקמת הממשלה: חיים רמון ניסה לשכנע את גנץ להתפשר בסוגיות המשפטיות

19.4.2020 / 15:16

שר המשפטים לשעבר נפגש בשבועות האחרונים עם יו"ר כחול לבן והציג נוסחאות לגישור על הנושאים שבלב המחלוקת במו"מ עם הליכוד - פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ פסילת מועמדות נתניהו, והוועדה למינוי שופטים. בכחול לבן אישרו את הפגישה, אך הדגישו שהוא "לא תיווך בנושאי המו"מ"

-

שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, ניסה בשבועות האחרונים לשכנע את יו"ר כחול לבן בני גנץ להתפשר בסוגיות המשפטיות שבלב המשא ומתן להקמת ממשלת חירום עם הליכוד, כך נודע לוואלה! NEWS. לדברי גורמים המעורבים במשא ומתן, רמון נפגש ושוחח עם גנץ וניסה להציג נוסחאות שיגשרו על הפערים המשפטיים בנושא פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לפסול את מועמדותו לראשות הממשלה כנאשם בפלילים וכן בנוגע לוועדה למינוי שופטים, סוגיות המחלוקת במו"מ.

רמון סירב להגיב לפניית וואלה! NEWS. מכחול לבן נמסר ש"גנץ נפגש פעם אחת עם רמון לבקשתו כפי שהוא נפגש עם מגוון רחב של בעלי תפקידים בהווה ובעבר. רמון לא תיווך ולא נשלח לתווך בנושאי המשא ומתן הקואליציוני".

בשנה האחרונה רמון הרבה להתבטא בענייניו המשפטיים של נתניהו, ומתח ביקורת חריפה על המשטרה והפרקליטות. בין היתר, רמון, שהורשע בעצמו ב-2007 במעשה מגונה שביצע בעודו שר המשפטים, פרסם מאמרים בתקשורת וכתב ברשתות החברתיות נגד העמדתו לדין של נתניהו בתיק 4000 על סיקור אוהד, טען שמדובר ב"תקדים הזוי" ותקף את פרקליט המדינה שי ניצן. טקסטים שלו אף הוקראו בהפגנות תמיכה בעד נתניהו.

חיים רמון בועדה לביקורת המדינה, יולי 2012. עומר מירון
מתח ביקורת על ההתנהלות בחקירות נתניהו. רמון/עומר מירון

מהציוצים של רמון בטוויטר בשבוע האחרון ניתן ללמוד מה היו ההצעות שהציג בפני גנץ. בשיחות בין הליכוד וכחול לבן בשבועות האחרונים דרש נתניהו להוסיף להסכם פסקת התגברות שתעקוף פסיקה אפשרית של בג"ץ נגד ראש ממשלה או ממלא מקום ראש ממשלה הנאשם בפלילים, וגנץ, נכון לשעה זו, מסרב בתוקף. רמון, לעומת זאת, כתב בטוויטר בשבוע שעבר ש"הטענה כי פסקת התגברות היא פגיעה 'בשלטון החוק ובבג"ץ' היא מופרכת בעיקרה ומניעיה פוליטיים. ומעידה על בורות משפטית".

בשרשור ארוך רמון חזר על טענות שכבר השמיע בעבר, לפיהן: "פסקת ההתגברות כבר נכללת בחוק שחוקקה הכנסת בנובמבר 1993 ואני הייתי אחד משושביני החקיקה". עוד כתב כי בהיותו שר המשפטים הציע לחוקק את חוק יסוד: החקיקה, שכלל גם פסקת התגברות". הצעת החוק הייתה אמורה לחזק את מעמדו של בית המשפט העליון, ובראש ובראשונה ליצור הסכמה לאומית, שבית המשפט העליון רשאי לבטל חוקים של הכנסת הסותרים לדעתו חוקי יסוד, עניין השנוי כיום במחלוקת קשה".

רמון המשיך לתאר את הדיונים המשפטיים הבכירים שהיו על פסקת התגברות ב-2012, והדגיש כי לא הייתה מחלוקת על העיקרון של חקיקת פסקת התגברות שבאמצעותה הכנסת תוכל לעקוף החלטות בג"ץ אלא רק על הרוב הדרוש לכך - 65 ח"כים או 70.

עוד בוואלה!

השיחות עם נתניהו הגיעו למבוי סתום, ולגנץ אין אסטרטגית יציאה

לכתבה המלאה

בעניין הוועדה למינוי שופטים, שם הליכוד דרש מכחול לבן שינויים בהרכב הוועדה או במנגנון הפעלתה ואילו כחול לבן, בשלב זה, מסרבים לכך, כתב רמון בטוויטר כי הוא "מציע לתקן את החוק באופן הבא" - הפחתת מספר נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה מ-2 ל-1 והעלאת מספר השרים מ-2 ל-3, כולל שריון למעמד נציג הקואליציה והאופוזיציה בשני הח"כים שחברים בוועדה. "הדבר יאפשר לימין להיות מיוצגים על ידי שלושה מכלל חברי הוועדה, בדיוק כפי שהיה בכל העשור האחרון", צייץ בשבוע שעבר. "הצעה זו יכולה לפתור את אבן הנגף בכל הקשור לוועדה למינוי שופטים במשא ומתן על הקמת ממשלת חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully