וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד נתניהו בת"א; בנו: "מקווה שהזקנים שימותו יהיו מהמחנה שלכם"

17.4.2020 / 5:00

בכיכר הבימה בת"א נערכה מחאה נגד שחיתות שלטונית. ראש השב"כ לשעבר דיסקין נאם ואמר כי "בבלפור יושב נאשם שגורם לשלטון החוק להתערער". דבריו של יאיר נתניהו, שנכתבו בתגובה לתמונתו של יו"ר מרצ מההפגנה, עוררו סערה. ראש הממשלה התנער: "בקורונה אין מחנות"

עריכה: ליר שפיגלר

מאות רבות של מפגינים התאספו אמש (חמישי) בכיכר הבימה בתל אביב, במסגרת מחאת הדגלים השחורים נגד שחיתות שלטונית ומהלכי הממשלה בראשות בנימין נתניהו. המוחים, שהגיעו ברקע הגבלות משרד הבריאות, עמדו במרחק שני מטרים על פי סימונים שבוצעו בשעות האחרונות בכיכר.

בין הנואמים בהפגנה, נכח גם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. בנאומו תקף דיסקין בחריפות את נתניהו. "בבלפור יושב בנוחות נאשם בשלושה תיקים פליליים באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. אותו נאשם בפלילים הוא זה שגורם לדמוקרטיה הישראלית להיחלש, ולשלטון החוק להתערער. עם אפס דוגמה אישית, הנאשם מוביל פוליטיקה צינית ותחמנות חסרת תקדים", אמר.

מתן יפה, מהמארגנים של מחאת הדגלים השחורים, אמר כי "אנחנו אזרחים שומרי חוק, נלחמים על הדמוקרטיה, ואנחנו לא מוכנים לביזיון הזה שיהיה ראש ממשלה נאשם בפלילים", והוסיף, "לא הייתי מעסיק מדריך חינוכי הנאשם בפלילים. רוצים דין אחד לאזרחים ולמנהיגים שלנו, מגיעה לנו מנהיגות נקיית כפיים בה נאשם לא יכול לבחור את השופטים ששופטים אותו".

מחאת הדגלים השחורים ברחבת ׳הבימה׳ בת״א 16 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחאת הדגלים השחורים בכיכר הבימה, אמש/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שהשתתף במחאה, פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה על רקע המפגינים בכיכר הבימה. הורוביץ כתב: "הפגנה חזקה מאוד עכשיו בכיכר הבימה. נלחמים בשחיתות. נאבקים על הדמוקרטיה".

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, כתב בתגובה לפרסום של הורוביץ כי הוא "מקווה שהזקנים שימותו בעקבות ההפגנה הזאת - יהיו רק של המחנה שלכם".

זמן קצר לאחר מכן, כשהדבר עורר סערה, יאיר נתניהו מחק את תגובתו. במקומה, הוא כתב תגובה נוספת לתמונתו של הורוביץ, לפיה הוא "לא מבין את כל התגובות הנדהמות תמחק תמחק. הרי חודשיים הסבירו לכל בנאדם במדינה באופן הכי יסודי שהתקהלות המונית תוביל להדבקות המונית, ובהכרח למוות של החלשים שידבקו בעקבות כך. אם כך, סטטיסטית יש סיכוי טוב שהמפגינים השמאלנים הערב גרמו למוות עתידי של זקנים. אז מעדיף שלא יהיו שלנו".

בחשבון הטוויטר שלו צייץ יאיר נתניהו כי "ניצן הורוביץ צילם עצמו מתגאה ב'הפגנה' במימון של אהוד ברק, שלפי כל הגיון אמורה בכלל לא להיות חוקית בימים אלה (מניין בבית כנסת אסור). זעמתי כי אני מבין שהדבר יוביל כמעט בוודאות למוות של זקנים".

עוד בוואלה!

בג"ץ, רוטציה - או בחירות: ב-21 יום הבאים השאלה היחידה היא מה נתניהו רוצה

לכתבה המלאה
הציוץ של ניצן הורוביץ בטוויטר מהפגנת הדגלים השחורים עליו הגיב יאיר נתניהו. 16 באפריל 2020. צילום מסך, צילום מסך
"מקווה שהזקנים שימותו יהיו רק מהמחנה שלכם". תגובת יאיר נתניהו/צילום מסך, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מהציוץ של בנו. בתגובה לציוץ, שנמחק בינתיים, נמסר מטעמו של ראש הממשלה כי הוא "דוחה את הדברים על הסף. במאבק בקורונה אין מחנות, ואסור שיהיו. ראש הממשלה עובד מסביב לשעון כדי לשמור על בריאותם וחייהם של כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל".

הורוביץ גינה את דבריו של יאיר נתניהו ואמר כי הם "מעוררים שאט נפש". לדבריו, "ההסתה ואיחולי המוות לאנשי המחנה הפוליטי היריב מחליאים ורק מדגישים את חשיבות המאבק שלנו נגד השחיתות ולמען חיזוק הדמוקרטיה. במיוחד בתקופה הזו יש צורך קריטי בהגנה על זכויות היסוד של האזרחים. אני גאה במפגינים שיוצאים להגנת החברה הישראלית החופשית וממליץ ליאיר נתניהו לשטוף את פיו באלכוג'ל".

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully