וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת רכבים מקיפה את הכנסת: "מחלת השחיתות גרועה יותר מהקורונה"

שיירת מפגינים הגיעה למשכן, שמתכנס כדי להצביע על הקמת ועדות הכנסת, במחאה על "המהלכים האנטי-דמוקרטיים של הממשלה". התנועה לאיכות השלטון: "השחיתות עלולה להרוס את יסודות המשטר בארצנו". זאת, בהמשך למחאה הקודמת שמשתתפיה נעצרו - ושוחררו אחרי ביקורת ציבורית

צילום: רוני כנפו, מארגני מחאת "דגל שחור", עריכה: טל רזניק

בפעם השנייה, שיירת רכבים הגיעה היום (שני) לכנסת ישראל במחאה על "המהלכים האנטי-דמוקרטיים של הממשלה בשבועות האחרונים". 2,500 המוחים, המקיפים את המשכן ברכביהם, דורשים למנות יו"ר כנסת קבוע ולהעביר חקיקה שלא תאפשר לנאשם בפלילים להרכיב בעתיד ממשלה. הם הודיעו כי הם ערוכים להישאר במתחם שעות ארוכות.

השיירה התאספה ב-9:00 בבוקר בתחנת הדלק דור אלון מגל מערב בכביש 6 ומשם עשתה את דרכה ליעד הסופי בכנסת, שמתכנסת היום כדי להצביע על הקמת ועדות בכנסת. חברי בלוק הימין-חרדים בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להחרים את ההצבעה, בשל ההפסד הצפוי לטובת הגוש של כחול לבן עם העבודה-מרצ, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת.

אחרי ההצבעה במליאה על הקמת הוועדה המסדרת, בליכוד מתכננים פיליבסטר נגד הקמת הוועדות הנוספות בכנסת. השרים וה"חכים התבקשו להתייצב בהתייצבות מלאה ולהתכונן ל"לילה ארוך".

מחאת ׳הדגל השחור׳ מחוץ לכנסת 23 במרץ 2020. רוני כנפו
מחאת "הדגל השחור" בדרך לכנסת, היום/רוני כנפו
מחאת ׳הדגל השחור׳ מחוץ לכנסת 23 במרץ 2020. רוני כנפו
מחאת "הדגל השחור" בדרך לכנסת, היום/רוני כנפו

בתנועה לאיכות השלטון אמרו "יש מחלה גרועה וסופנית יותר ממחלת הקורונה, והיא מחלת השחיתות. הקורונה תחלוף לה ותעלם, כמו שבאה. אבל השחיתות תישאר. והיא זו שעלולה להרוס את יסודות המשטר בארצנו, היא זו שעלולה להביא את החורבן".

שיירת הרכבים מצטרפת לכמה אירועי מחאה שהתקיימו לאחרונה במסגרת מחאת "הדגל השחור", בהם שיירת רכבים שהגיעה ביום שישי האחרון מחוץ לביתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ בראש עין, בדרישה ממנו שלא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

מיצגי מחאה התקיימו גם מחוץ לבתיהם של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ח"כ גדעון סער והשר גלעד ארדן. המוחים אמרו כי "נדרוש מבני גנץ לגדל ביצים ועמוד שדרה, מארדן וסער להפסיק לנהוג כסמרטוטים, מאדלשטיין להפסיק לנהוג כאוסר ציון והדמוקרטיה". זאת, ברקע ביקורת ציבורית חריפה על התנהלותו של אדלשטיין וניסיונו למנוע את החלפתו ביו"ר כנסת חדש.

עוד בוואלה!

בלוק הימין יחרים את הדיונים וההצבעות במליאה על הקמת ועדות בכנסת

לכתבה המלאה
שיירת רכבים לירושלים במחאה כנגד השחיתות  23 במרץ 2020. ראובן קסטרו
שיירת המחאה בירושלים, היום/ראובן קסטרו
שיירת רכבים לירושלים במחאה כנגד השחיתות  23 במרץ 2020. ראובן קסטרו
שיירת המחאה בירושלים, היום/ראובן קסטרו

ביום חמישי האחרון, המחאה הגיעה לכדי מעצרים של חלק מהמשתתפים בשיירה לירושלים. במשטרה אמרו כי המעצרים בוצעה בהנחייה של מפקד מחוז ירושלים. אחרי שהוטחה במשטרה ביקורת, בין היתר מצד ח"כ ומפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר מיקי לוי, השיירה שוחררה - אף כי המשטרה המשיכה לחסום את דרכה לכנסת.

במשטרה אמרו כי "מחאה שלא תואמה עם המשטרה, שכללה נסיעה לא חוקית של מאות כלי רכב על כביש ראשי במהירות איטית במיוחד ותוך הפרעה לתנועה". במשטרה טענו כי המוחים הפרו את הצו של משרד הבריאות נגד התפשטות נגיף הקורונה, למניעת התקהלות של מעל עשרה אנשים, אך מארגני המחאה השיבו כי "אין שום הפרה של הוראות משרד הבריאות כשאנשים יושבים ברכבם".

(עדכון ראשון: 12:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully