וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ שוחח עם ראשי גוש הימין ועדכן אותם במבוי הסתום במו"מ להרכבת ממשלה

17.4.2020 / 16:55

יו"ר כחול לבן עדכן את ליצמן ודרעי בהתפתחויות. זאת, כשעד כה סירבו ראשי הבלוק לשוחח עמו. מוקדם יותר התריע גנץ בנוגע לעתיד המגעים להקמת ממשלת חירום. "אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל", כתב בפייסבוק

-

יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח היום (שישי) לפני כניסת השבת עם ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן. גנץ עדכן את השניים על ההתפתחויות במגעים להרכבת ממשלת החירום, ועל המבוי הסתום במשא והמתן עם הליכוד. זאת, כשעד עכשיו סירבו ראשי בלוק הימין לשוחח עם גנץ בנושא הרכבת הממשלה.

מוקדם יותר, כתב גנץ בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא אינו יודע אם אכן תוקם ממשלה בתום המגעים המתנהלים בימים אלה בין מפלגתו לליכוד, זאת בצל המבוי הסתום אליהם הגיעו. הוא ציין כי לצד דרישותיו הנוגעות לסוגיות חוקתיות ומשפטיות, ידרוש כלים שיסייעו לו ולאנשיו להיות חלק פעיל במאבק בנגיף הקורונה. "אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר", אמר.

לדברי גנץ, "מאז הבחירות מתנהל משחק כפול מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית. מי שדואג לישראל לא גורר מדינה שלמה למערכת בחירות בזמן משבר חסר תקדים עם השלכות רפואיות, כלכליות וחברתיות שילוו אותנו עוד תקופה ארוכה".

"צריך לחתור למגע ולנסות ולהקים ממשלה - תוך שמירה על עקרונות ברזל שלעולם לא נתפשר בהם ובראשם שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק", הוסיף גנץ. הוא אמר כי הוא "מוכן לסכן את התדמית הפוליטית שלי כדי לנסות, לא משנה מה יגידו. אותי לא מפחידים בברבורים".

דיון מליאת הכנסת, 30 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"לא יודע אם תקום ממשלה. אם ייגזר עלינו - נלך לבחירות עם ראש מורם". גנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

"גם היום אני לא יודע להגיד לכם אם נצליח להקים הממשלה או לא", מסר גנץ. "אני כן יודע ששותפיי ואני עושים את כל מה שצריך וכל מה שאפשר תוך שמירה על עקרונותינו, כדי שהמדינה תצא מאחד המשברים הגדולים ביותר שחוותה מאז הקמתה".

"מי שרוצה בחירות רביעיות - שיגיד", אמר גנץ. "מי שרוצה לגרור את ישראל לטירוף מערכות רק בשביל לקבל עוד כמה מנדטים - שיגיד. מי שרוצה לבזבז מיליארדי שקלים במקום להעביר אותם למערכת הבריאות, לעצמאים, למפוטרים ולאלה שנותרו חסרי כל בגלל משבר הקורונה- שיתכבד ויגיד".

"כלים להתמודדות עם משבר הקורונה"

במסגרת דבריו, גנץ טען כי הציב דרישות נוספות הנוגעות לטיפול במשבר הקורונה, זאת בנוסף "לכלים לשמירה על שלטון החוק". הוא ציין כי "אנחנו דורשים גם כלים אמיתיים כדי להיות חלק מרכזי בהתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו".

בין הדרישות הקמת קבינט קורונה בהובלה משותפת של גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו שירכז את כלל הטיפול בנושא; החזקת משרדי הכלכלה, הרווחה והביטחון בידי כחול לבן. גנץ אמר כי ידרוש גם "הקמת קבינט פיוס לאומי שידאג לאחות את הקרעים בחברה הישראלית המפולגת והמפוצלת בטח בתקופה הזו שבה כולנו מתמודדים עם משבר הקורונה".

השבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
המשא והמתן תקוע. נתניהו וגנץ/ראובן קסטרו

אתמול נועדו במשך שעות צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן במשרד ראש הממשלה בירושלים, במסגרת המשך המגעים להקמת ממשלת חירום. הצוותים ייפגשו שוב מחר להמשך השיחות, במטרה להגיע להסכם.

הפגישה נערכה לאחר פקיעת המנדט של גנץ להרכבת הממשלה, תוך כדי דיונים שערכו הצדדים, מבלי שביקש הארכה מהנשיא ראובן ריבלין. במקביל לפגישת צוותי המו"מ, גנץ הודיע מוקדם יותר בישיבת סיעת כחול לבן כי בכוונתו להפעיל את הכנסת באופן מלא החל משבוע הבא, כפי שהתחייב עם בחירתו לתפקיד יו"ר הכנסת. לדברי גורמים בכחול לבן, גנץ מתכוון לתת הזדמנות למו"מ עם הליכוד עד יום ראשון, ורק אז יחליטו אם לקדם את מהלכי החקיקה נגד נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully